R
Ralph
Gast
vulcaniseren van het lager, erg heet geweest.
oorzaak: onbalans in de as, of kroon. de kroon word opgevangen met shims.
oorzaak: onbalans in de as, of kroon. de kroon word opgevangen met shims.
Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
hahaha.IN2thaDO zei:Off Topic: Ga eens op vakantie joh
Boes zei:mannen ik heb m`n pignonas keering lek.Ik heb dit stukje even zitten lezen en zag dat Vega nummers had van de o ring en de oliekeering.Vega is dat ook voor mijn cardan?B2 2001 met (schakelbak) .Is er ook nog iets van een speciaal aanhaal moment van de flens?IVM het lager wat er achter zit?
Ralph jij heb het over aanhaal moment om hem te stellen,als ik die weet kan ik het toch wel zelf??En anders kom jij aan de beurt over een poosje Ik heb gelezen dat je het erg leuk werk vind .Als het mij zelf niet lukt dan hoor je het vanzelf binnenkort.Ralph zei:Boes zei:mannen ik heb m`n pignonas keering lek.Ik heb dit stukje even zitten lezen en zag dat Vega nummers had van de o ring en de oliekeering.Vega is dat ook voor mijn cardan?B2 2001 met (schakelbak) .Is er ook nog iets van een speciaal aanhaal moment van de flens?IVM het lager wat er achter zit?
zijn allemaal eender/ gelijk. en aanhaal moment heb je niet dit moet gesteld worden daar het een conisch lager betreft en kan je daarom ook niet zelf.
bij te hard aantrekken loopt het lager kaal, te los en de kroon of pignon gaat vreten.
Oke,sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.Ralph zei:Nogmaals je heb geen aanhaal moment, je moet hem stellen als een wiellager, maar dan op de kroon en pignon. Dit kan met pasta maar ook op een bank.
Nee ik ga eerst even infomeren bij m`n maatje die heb zelf een garage bedrijf.Daar staat ik altijd te sleutelen op de brug als ik wat aan m`n omi heb.Ik ben altijd van eerst info en dan pas sleutelen.Ralph zei:Geeft niet, als het maar niet fout gaat.