Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Olielekkage cardan

R

Ralph

Gast
vulcaniseren van het lager, erg heet geweest.
oorzaak: onbalans in de as, of kroon. de kroon word opgevangen met shims.
 
IN2thaDO zei:
Off Topic: Ga eens op vakantie joh ;)
hahaha.

Maar goed, het is gerepareerd en je rijd weer, alleen jammer dat er op 1 of andere manier niet goed naar is gekeken en zo onderweg komt te staan.

Gr. Paul
 
Tja, wat zal ik ervan zeggen?

Zojuist door Ralph helaas/gelukkig gewezen op het belang van lijnen/afstellen van het differentieel.

Indien niet goed gedaan sta ik straks weer te wachten op de ANWB.

Maandag maar even informeren of ze alles goed gedaan hebben bij de dealer, hoewel ik er inmiddels weinign vertrouwen meer in heb.


John
 
mannen ik heb m`n pignonas keering lek.Ik heb dit stukje even zitten lezen en zag dat Vega nummers had van de o ring en de oliekeering.Vega is dat ook voor mijn cardan?B2 2001 met (schakelbak) _O- _O- .Is er ook nog iets van een speciaal aanhaal moment van de flens?IVM het lager wat er achter zit?
 
R

Ralph

Gast
Boes zei:
mannen ik heb m`n pignonas keering lek.Ik heb dit stukje even zitten lezen en zag dat Vega nummers had van de o ring en de oliekeering.Vega is dat ook voor mijn cardan?B2 2001 met (schakelbak) _O- _O- .Is er ook nog iets van een speciaal aanhaal moment van de flens?IVM het lager wat er achter zit?

zijn allemaal eender/ gelijk. en aanhaal moment heb je niet dit moet gesteld worden daar het een conisch lager betreft en kan je daarom ook niet zelf.
bij te hard aantrekken loopt het lager kaal, te los en de kroon of pignon gaat vreten.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Sterker nog, bij mijn diff revisie voor de laatste winter waren de namaak lagers niet leverbaar en hebben we ze bij de VOD besteld.
Kost wat, maar lekt niet meer!

Let op met een sperdiff dat er voldoende olie blijft tussen de frictie platen
(geen probleem als er geen sper is, dan gaat de olie automatisch goed verdeeld geraken.
 
Ralph zei:
Boes zei:
mannen ik heb m`n pignonas keering lek.Ik heb dit stukje even zitten lezen en zag dat Vega nummers had van de o ring en de oliekeering.Vega is dat ook voor mijn cardan?B2 2001 met (schakelbak) _O- _O- .Is er ook nog iets van een speciaal aanhaal moment van de flens?IVM het lager wat er achter zit?

zijn allemaal eender/ gelijk. en aanhaal moment heb je niet dit moet gesteld worden daar het een conisch lager betreft en kan je daarom ook niet zelf.
bij te hard aantrekken loopt het lager kaal, te los en de kroon of pignon gaat vreten.
Ralph jij heb het over aanhaal moment om hem te stellen,als ik die weet kan ik het toch wel zelf??En anders kom jij aan de beurt over een poosje _O- Ik heb gelezen dat je het erg leuk werk vind _O- _O- .Als het mij zelf niet lukt dan hoor je het vanzelf binnenkort.
Gr Henk
 
R

Ralph

Gast
Nogmaals je heb geen aanhaal moment, je moet hem stellen als een wiellager, maar dan op de kroon en pignon. Dit kan met pasta maar ook op een bank.
 
Ralph zei:
Nogmaals je heb geen aanhaal moment, je moet hem stellen als een wiellager, maar dan op de kroon en pignon. Dit kan met pasta maar ook op een bank.
Oke,sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.
 
Ralph zei:
Geeft niet, als het maar niet fout gaat.
Nee ik ga eerst even infomeren bij m`n maatje die heb zelf een garage bedrijf.Daar staat ik altijd te sleutelen op de brug als ik wat aan m`n omi heb.Ik ben altijd van eerst info en dan pas sleutelen.
 
Bovenaan