Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0 16V Diamond 1998

Pookhoesje wisselen doet veel voor het algemeen voorkomen van je auto. Heb jaaaaaaren terug een nieuwe gekocht bij de dealer voor een Vectra A, die is daarna meeverhuisd naar de Vectra B en heb ‘m daarna omgeklikt voor de Omega. Denk dat ie nu een jaar of 15 is, en gek genoeg nog lang niet versleten. Misschien dat de VOD ze nog heeft.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bij de VOD betaal(de) je behoorlijk veel voor dat spul, maar die alternatieven zijn vaak prima. Meestal moet je wel de plastic bevestiging omzetten waarmee het vast klikt. Wat na 15+ jaar weleens de strijd wilt opgeven.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Bij tuningTM.nl zowel pookhoes als handremhoes, 19.95 p st....met tiewrap voor bevestiging.

 
Laatst bewerkt:

ciaobapao

Donateur 2023
Oh ja, deze kwam ik nog tegen. Heeft de vorige eigenaar losgetrokken en kennelijk bewust niet meer bevestigd. Kon zo snel nog niet zien waarvan de stekker losgetrokken is. Iemand een idee?



 
Is dat niet het stekkertje voor de befaamde powersounder in het VK? Machtig mooi systeem waardoor je auto spontaan af kan fikken. Hetgeen natuurlijk op zich een prima diefstalbeveiliging is, maar het toch z’n doel voorbij schiet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Niet alleen in het VK. Wij hebben vorig jaar nog een OOP'er behoed voor hetzelfde toen we zo'n ding aantroffen die inmiddels erg ver heen was. Daarvoor ook al vaker tegengekomen.

Prima systeem, je moet alleen een betere plek verzinnen dan onder een parafaan. Dat is vragen om problemen. En ook niet doen alsof zoiets onderhoudsvrij is.

De stekker is van de motorkap detectie sensor van het niet aanwezige alarm. Dat deel was in de meeste modeljaren voorbereid.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Deurvanger bestuurdersdeur zat ook nog los. Deurpaneel losgehaald ff kijken achter de speaker...ligt ie los binnen de deur. Hebben ze hem losgebeiteld rond de boutjes. Wat een prutsers...kan ik hem waarschijnlijk niet meer bevestigen.
Ben ff puzzelen hoe alles in elkaar gezet moet worden. Of mis ik een veer? Dan nwe kopen...



 

ciaobapao

Donateur 2023
Volgens mij heb ik hem zo...maar zal niet goed bevestigd kunnen worden verwacht ik :S
Kijk wel weer als het niet meer vriest...

 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dit is stuk. Opel had er een reparatieset voor. Wellicht nog steeds te krijgen.

Of @clach vragen, daar kunnen de mannen vast wat mee.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Nieuwe rechter koplampunit gekocht. Stelnokje van de stelmotor op de nok op de spiegel gepriegeld. Hoogteverstelling werkt weer. Kan er iig niet op gekat worden met de apk eind juli. Afstelling makkelijk via de imbus stelbouten.





io
 
Laatst bewerkt:

ciaobapao

Donateur 2023
3-wegklep lekt sinds kort bij aanzetten climate control. Alvast nieuwe aangeschaft (rood-witte doosje). Laat ik em met de APK erop zetten. Kan iig rijden met uitgeschakelde cc.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goed op die kachelkraan blijven letten, die kunnen ineens heel hard gaan lekker en dus gevolgschade veroorzaken als je dat niet op tijd doorhebt.
 
Met een extra elleboog heb je ‘m zo vervangen. Zeker bij een 4 pitter, daar zie je ‘m goed. Ik vermoed dat ie bij mijn Omega ook weer lekt…
 
Bovenaan