Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0i GL aut 1996

ciaobapao

Donateur 2023
Er zitten alleen geen bevestigingsgaten met klemmen in de hoedenplank waar de hoofdsteunen die ik erbij kreeg van Joep ingezet kunnen worden.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Ik had geen hoofdsteunen achter. Maar er is ook niks voorbereid blijkt: er zitten geen gaten in de hoedenplank. Die kan ik zelf natuurlijk wel boren als ik van die plastic klemmetjes heb waar je de metalen stangen van de hoofdsteunen in kunt schuiven...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Zo moeten de plastic klemmetjes/buisjes in de hoedenplank bevestigd zitten (foto van internet). Ik hou me aanbevolen heren...


33ti92o.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Gaat niet werken. Blijkt dat er bij mij aan de onderkant van de hoedenplank geen metalen busjes gelast zitten waar de hoofdsteun stangen in moeten glijden. Wellicht dan een hoedenplankswap met een waar die bussen wel op gelast zitten? Maar ik las al ergens op het forum dat dat een hoop gedoe is (?).

344tkdf.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Is dus een geheel met de auto die metalen hoedenplank. De degelijkheid van de Omega werkt nu een keer "tegen"...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Dan maar zo: heb de kunststoffen bussen uit mijn oude voorstoelen gesloopt (raak die stoelen toch aan de straatstenen niet kwijt). Gaten geprikt in de hardboard bedekking van de hoedenplank. In het metalen frame eronder waren gelukkig al gaten voorbereid voor de bussen. De bussen van mijn oude voorstoelen pasten precies in de gaten en de bussen klemden zichzelf vast in het onderliggend metalen frame doordat ze in een soort uitsparing terecht kwamen waar normaliter de metalen bussen in gelast zitten.
Anyway, ik kan nu 2 hoofdsteunen kwijt op de achterbank. "Niet voor 1 gat te vangen" zeg ik maar zo...


2vwvl37.jpg


vskmkl.jpg


i2n8k6.jpg
 
Bovenaan