Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0i GL aut 1996

ciaobapao

Donateur 2023
...en de tweede hoofdsteun. Job done!

ddgv46.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Nou, is niet gelukt dus. Krijg de nieuwe flatcable niet goed geplakt op de rij contacten. Eigenlijk onbegonnen werk achteraf. Moest ook 3 metalen contacten lossolderen op de printplaat. Dat kan al gauw misgaan met al die mini stroombaantjes.

Stuur de unit denk ik maar op naar het bedrijf in Hongarije. Voor een paar tientjes swappen zij de flatcable. Haal je een unit van de sloop of marktplaats moet je maar afwachten of het exact dezelfde is waar de gele stekker op past.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Had nog de leren deurpanelen van Joep liggen. Dacht: kom, laat ik die eens wisselen met mijn stoffen panelen.

Ben maar even linksachter begonnen om te kjjken of het goed zou lukken. Alles los kunnen halen (met hier en daar een plastic klemmetje wat weer afbreekt, pfffff....). Heb ik dus die oldskool raamslingers. En dat is het laatste onderdeel wat los moest om het paneel los te halen. En ik zag die bui al hangen: die krijg ik dus niet los. Met een schroevendraaier ertussen even opwrikken...maar ik zie geen klemmetje erachter die je los kunt wippen o.i.d.

Dus als iemand de gouden tip heeft, graag.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Toch nog gelukt!

Ik moest het onderste stoffen deel met de raamslinger toch laten zitten. Dus het bovenste stoffen deel losgetrokken/-gesneden en het bovenste leren deel van Joep bevestigd. De bovenrand steekt wel wat uit (zie foto). Zit normaliter met kit vastgeplakt. Moet ik dan nog doen.
De overige delen volgen nog (op dezelfde manier). Alleen nog de vraag hoe ik de plastic rand van de deurontgrendeling voor moet loshalen zonder dat er wat afbreekt. Deze moet wel los voor de swap van de voorste panelen. Joep?

a0w7eo.jpg


20t2l2h.jpg


dept7k.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Rode lipje van het knopje naar voren wippen, dan kun je de knop van het draadeind aftrekken (kan best goed vast zitten). Op je foto kun je al zien waar iemand er eerder een schroevendraaiertje tussen heeft gewerkt, daar is het wat ingedrukt.

Daarna kun je bij de schroef die het zwarte kapje eromheen vasthoudt in de deur.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Kijk, dat moet je maar net weten. Heb ff gekeken. Is idd een plastic klepje dat rode. Dacht dat het een sticker was. Heb wel een mini setje schroevendraaiers. Morgen mee aan de slag.
Tnx Jacco.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt, en de plastic pinnetjes van het rode plaatje doen tevens dienst als vergrendeling van die knop.
Met zo'n fijn plat schroevendraaiertje krijg je het los.
 

Joep

Verbannen
Hele mooie update, knapt de luxe uitstraling erg van op. :)

Ben benieuwd naar het voltooide resultaat.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Vergrendelknop na aanwijzing van Jacco kunnen demonteren:

rje5jk.jpg


fuqn1z.jpg


Ik hou me trouwens nog steeds aanbevolen voor de tip hoe de raamslinger te kunnen demonteren. Moet er een verstellen. Ik zie dus geen metalen klemmetje achter de slinger die ik los kan duwen...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Overige panelen geplaatst bij -1 graad. Buren zullen wel weer gedacht hebben... Maar ja, zonde van mjjn vrije dag anders. Viel overigens wel mee die kou als je met je Omega bezig bent, hahahaaa!!!

ixsfa9.jpg


1z1zqyx.jpg


zilmar.jpg


kcbdjn.jpg


rvkos8.jpg


x847o.jpg


2nrpirt.jpg



Vind het er mooi uitzien. Ben er dus wel tevreden mee de swap naar het leren interieur gedaan te hebben. Joep had de panelen netjes losgesneden (had zelf van elk paneel een deel nodig) waardoor ik alles weer netjes kon bevestigen op mijn deuren.
Bij het loshalen van de handgrepen (om bij de schroef daaronder te kunnen komen) brak natuurlijk bij alle 4 wel een bovenste of onderste plastic lipje af. Maar ze blijven gelukkig wel zitten. Voor de bestuurdersdeur heb ik wel een andere nodig: daar zat sowieso geen kunstleren handgreep meer in en het plastic onderdeel klemt zich niet meer vast doordat beide lipjes bij het loshalen zijn afgebroken. Dus als iemand er nog een heeft liggen...
 

Joep

Verbannen
Wat een verbetering zeg! :)
Goed gedaan!

Ik heb nog wel 2 handgrepen liggen die je zo mag hebben. PB me even je adres dan stuur ik ze naar je toe.
 
Bovenaan