Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0i GL aut 1996

ciaobapao

Donateur 2023
Apart (foto) topic van mijn Omega uit 1996, de 2 ltr automaat met X2.0SE 8-kleppen motor.

aw3kns.jpg


2mg5y12.jpg


8x4oyo.jpg


2d6m6tc.jpg


2196scz.jpg


a17plz.jpg


29mulhy.jpg


14treph.jpg


122i81g.jpg


205wkma.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Ziet er goed uit. Hopelijk met deze wat meer geluk en lang plezier van. d:)b
Tnx. Overigens waren er van de 4 vorige Omega's, 2 die ik weg heb moeten doen vanwege mankementen. De andere 2 had ik weggedaan vanwege de kosten (benzineverbruik, wegenbelasting). Dus zijn niet allemaal stuk gegaan.

Maar als je eenmaal Omega's gereden hebt, blijf je toch weer terugkomen op dat model (blijkt) vanwege ruimte (heb naast de mrs, 2 thuiswonende dochters van in de 20 en 2 kleinkinderen), degelijkheid (lekker dat dikke stuur en die wegligging) en natuurlijk de achterwielaandrijving en daardoor beter stuurgedrag. Maar uiteindelijk ook betaalbare exemplaren.

Ben wel weer blij met deze B1. (Heb er weer een nette BMW Compact voor weggedaan.) Vindt ze qua interieur toch degelijker en meer karakter hebben dan de B2. Die (na jaren) plakkerige knopjes en de plastic handgrepen van de deuren van de B2 vind ik maar niks. Dit keer echter geen 16V motor, electrische ramen en sportvelgen maar heb er niet minder rijplezier door. De 8 kleppen motor loopt prima en de automaat is toch weer lekker voor in de dagelijkse files naar mijn werk.

Display in het dashboard toont nog maar enkele pixels. Wil ik eigenlijk wel vv. En heb rechtsachter een stompe deuk. Kijken hoe we dat gaan (of laten) uitdeuken.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Logo geregeld via onderdelenman op MM onderdelenbeurs. Dat logo zit dus op een dun metaalplaatje wat op de plastic onderplaat geplakt blijkt te zijn. Dit plaatje zat al deels los door opgedroogd lijm. Gelijk weer goed vastgeplakt. Vorige logo kennelijk eraf gevallen doordat de lijm opgedroogd was.

v3pr3t.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Wielen van Joep overgenomen. Gisteravond heb ik ze bij de hobbyhal in Hillegom eronder gezet. Rijdt perfect Joep.
Zag tijdens het wisselen dat de remblokken achter bijna "op" zijn. Dus eerdaags vernieuwen...

2ng8ztt.jpg


10ojjae.jpg


1269s49.jpg


f4nw9f.jpg
 

Joep

Verbannen
Ja dat staat meteen een stuk netter zeg. Mooie upgrade!

Als je zwart lederen stoelen en achterbank zoekt dan heb ik die eventueel ook nog.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Bij de koop van de auto gaf het display alleen deze streepjes. Wie kan mij zeggen welke info hier eigenlijk getoond moet worden? Is er een zonder aanvullende functies middels toetsen op de ruitenwisserhendel. Denk datum, tijd en gegevens audioapparaat.
Heeft iem zo'n kastje liggen? Neem aan dat je alleen hetzelfde type kastje kunt swappen?

302votx.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Joep zijn oude leren interieur overgenomen. Afgelopen weekend opgehaald in Tilburg.

acvf9u.jpg


55q82u.jpg



Bij terugkomst in Alphen gelijk maar aan de slag met de swap. Natuurlijk weer Torx-bouten waarmee de bankjes bevestigd zitten, bleek. Moest ik eerst weer een speciale tool halen bij de plaatselijke onderdelenhandel. Maar daarmee lukte het loshalen van de bouten wel.

5xkg06.jpg


2e2iirb.jpg


5clydy.jpg


34eruoo.jpg



De leren voorstoelen geplaatst. Ging natuurlijk weer niet zonder slag of stoot en loopt qua tijd altijd weer uit. Daarom moet de achterbank ff wachten. Voorlopig ff mooi geweest dit weekend.

1441c1v.jpg


2ngg6r6.jpg
 

Joep

Verbannen
Ziet er echt mooi uit! Staat goed van binnen. Deurpanelen zou ik zeker overwegen om het af te maken. :)
 

ciaobapao

Donateur 2023
Achterbank afgelopen avond gewisseld. Wel lastig in het donker met Iphone lampje. Deurpanelen volgen nog...

29o33ug.jpg
 
Bovenaan