Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.0i GL aut 1996

ciaobapao

Donateur 2023
5fqd4w.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Dat witte blokje bovenop is verstelbaar... Dan had je je stangetje niet moeten plooien

Er zit idd een schroefdraad op het einde van het staafje waar de plastic bout op gedraaid zit. Heb geprobeerd deze plastic bout te verdraaien met een tang. Maar deze zat zo vast dat ik het maar niet geforceerd heb. Bang dat ie zou afbreken. Heb toen maar voor het verbuigen gekozen...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Waterpomp en distributieriem met spanrol vv

Vandaag zijn de waterpomp en distributieriem met spanrol vervangen. Dit nadat afgelopen woensdag de Omega na een rit naar mijn werk, niet meer kon rijden doordat de waterpomp de geest gaf. Een zwaar metalig schrapend geluid vanuit het vooronder, watertemperatuur naar 100.
Het schrapende rommelende geluid (maar nog stuk zachter) had zich al een paar weken eerder aangediend. Maar dus iets te lang mee doorgereden. Op advies van de ANWB monteur de auto niet meer gestart (distributieriem gelukkig heel gebleven). Af laten voeren richting mijn woonplaats door de sleep: ride of shame...
Nu dus gelukkig weer gerepareerd door mijn plaatselijke garage. En voor een redelijke prijs, aangezien de distributie makkelijk bereikbaar is bij mijn 8-kleppen motor. Was toch al van plan de distributieriem te laten vv. Door vorige eigenaar bij 99.000 km gedaan. Inmiddels 87.000 km verder.
Dus de Omega toch nog net klaar voor de Youngtimerdag as zondag in Amsterdam...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Schokdempers achter vervangen.

Gisteren de via internet bestelde achter-schokdempers binnengekregen. Hadden advies met afgelopen APK i.v.m. lekkage.
Brug bij de hobbyhal bij Westpoort Amsterdam gehuurd en de schokdempers vervangen. De luchttol was geen overbodige luxe om de onderste bouten van beide schokdempers los te krijgen.
Dempt i.i.g. weer wat strakker achter...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan