jack-omegax3.0xe zei:
Aanvulling op het verhaal van Mart. Bmw heeft een vervanging gemaakt voor het inlaat spruitstuk waarbij de wervel kleppen van kunstof zijn deze richten weinig tot geen schade aan. Nadeel is dat deze ergens rond de €700 a €800. Kost. Voor de rest zijn dit zeer betrouwbare motoren.
hmm, is veel, of de prijs moet goed omhoog gegaan zijn. Denk dat 500€ bij BMW aan de kassa voldoende moet zijn voor een collector.
Overweeg ook de 530d collector, deze heeft metalen kleppen.
Ik rijd er al meer dan 100.000km mee en hij is 2 weken geleden nog grondig gecontroleerd en in superstaat bevonden.
De VOD was zelfs met voltallig team verbaasd dat de collector nog zo clean was.
(ik poets deze nl. elke zondag met 'ontroeter' hh. NOT)
1 voorwaarde voor een zuivere motor...EGR afsluiten, dit bespaart je een hele hoop problemen.
En nu mag iedereen hier komen zeggen wat ze willen over milieu en beter voor de motor verhaaltjes.
Ik ken niets van auto's, maar ik kan alleen maar vaststellen dat door deze ingreep mijn collector 100% clean is en de kans op drahlklappen-schade echt wel klein is. Dat is voor mij besparen op milieu want hierdoor moet mijn Omega veel minder snel gerecycleerd worden :p
jack-omegax3.0xe zei:
Wat ik dan wel als nadeel beacht is dat het blok met lage buitentemperaturen niet of niet goed op temperatuur komt.
Dan zou ik even de thermostaat checken...heb het met beide 2.5DTI's blijkbaar voorgehad.
Dus opelfahrer.
als je een goede kans hebt op één van de beste Omega's gebouwd, doen!
Hij verbruikt wel wat, verbaas je niet, ze moeten alle 6 eten krijgen.
Maar dan kan ook zijn omdat hij zo goed 'aan het gas hangt'.
De automaat is voor mij een pluspunt, maar ik heb ook het genoegen gehad een handbak te rijden, welke directer is met vermogen-afgifte.
Hou rekening met het dieselkoppel, dus winterbanden zijn een must, sperdiff is leuk en aangenaam.
Olielek wat drupt aan de intercooler (wiel RV) kan wijzen op een slechte klep op de motor (50€).
De injectoren durven soms stuk gaan, wat bij common-rail met 1 slechte(re) injector leidt tot niet starten bij warme motor.
Verder moet je er gewoon mee rijden, op tijd verzorgen en dan doet zij dat ook voor jou
Je vind hier op het forum ongetwijfeld wel enkele specifiekiteiten over
der grosse diesel, check zeker onze DTI-fahrer-garagetopics