Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega B slecht starten en inhouden

Mijn Omega B (Z22XE) van 2003 heeft een probleem dat ik het forum al een aantal keren voorbij heb zien komen.
S' morgens een paar tellen slecht lopen en tijden het rijden inhouden vergezeld met de foutcode P0170 (fuel trim bank 1).
Ik ben begonnen met de controle van de vacuum slangen en de vervanging van de bougies en lambdasensor, geen verbetering. In de loop der tijd getest bij de een garage geweest om te kijken of zij wellicht zaken constateren die ik zelf niet kon uitlezen, maar qua elektronica konden zij niets vinden, werking kruk- en nokkenassensor was OK. Opvolgend zelf vervangen/getest en steeds weer proberen of er verbetering optrad, controle van de injectoren (eruit gehaald en gekeken of deze netjes verstuiven), brandstofdruk gemeten op de fuelrail (bij starten loopt die netjes op tot ongeveer 2,5 bar), inlaatpakking vervangen (voor alle zekerheid), gasklephuis gemodificeerd (gaatje groter gemaakt), carterventilatie gereinigd en gemodificeerd met olieafscheider (onderdeelnr. 5656098). Geen druk in het koelsysteem (geen lekke koppakking?) of verlies van koelvloeistof. Op gegeven moment liep de motor op 3 poten en werd een foutcode gegenereerd (Misfire cylinder 4) dus toen bobinebrug vervangen, helaas ook geen verbetering. Vervolgens een tip van een Opel monteur (een keer oilflush door je olie gooien om de evt. koolresten uit je smeersysteem te halen) om zeker te weten dat de hydraulische stoters niet af en toe weigeren vanwege te kort oliedruk. Inmiddels 3 foutcodes (P0170, P0036 en P0141) en regelmatig langere tijd op 3 cilinders. Inmiddels een maand verder en vanmiddag nog maar eens terug naar het begin, bougies, compressie meten en dan maar de kop eraf halen om te zien of toch de koppakking lek is.
Iemand nog idee waar ik specifiek naar kan kijken?
 

Vega

Medewerker
Administrator
P0170 LMM of lekke uitlaat
Laat een vier gas meting doen, dan kunnen ze zien of de uitlaat lekt is.
 
Opgelost: koppakking vernieuwd, kop gevlakt, kleppen ook maar ingeslepen geen verbetering. Ondanks geen foutmeldingen toch maar andere krukassensor, nokkenassensor en LMM geprobeerd. Na vervanging van de LMM die bij check geen fout aangaf lijken de problemen opgelost.
 

Vega

Medewerker
Administrator
OllieBgood zei:
Na vervanging van de LMM die bij check geen fout aangaf lijken de problemen opgelost.

Was die oplossing al niet eerder aangeboden. 8)7

Vega zei:
P0170 LMM of lekke uitlaat
Laat een vier gas meting doen, dan kunnen ze zien of de uitlaat lekt is.

Jammer van die dure reparatie.
Mooi dat het opgelost is.
 
R

Ralph

Gast
Vega zei:
OllieBgood zei:
Na vervanging van de LMM die bij check geen fout aangaf lijken de problemen opgelost.

Was die oplossing al niet eerder aangeboden. 8)7

Vega zei:
P0170 LMM of lekke uitlaat
Laat een vier gas meting doen, dan kunnen ze zien of de uitlaat lekt is.

Jammer van die dure reparatie.
Mooi dat het opgelost is.

jij weet het ook niet prutser :)( gaat aan je werk.
inlaat eraf, kleppendeksel eraf, per kant een nokkenas eraf, luchtinlaat verwijderd. nee? valt me tegen van je.
 
Bovenaan