Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

OMEGA-B Y2.6SE: koelvloeistof melding en temperatuur motor

Momenteel krijg ik steeds de melding koelvloeistof terwijl ik na het bijvullen van de koelvloeistof het niveau goed blijft maar de melding blijft. Wat kan hiet aan de hand zijn? Ook denk ik dat de temperatuur van de motor maar net boven de onderste waarde 70 graden uitkomt terwijl als ik het me goed herinner deze rond de 90 graden zou moeten bedragen?
Weet niet of het volgende er nog mee te maken kan hebben. Na de aanrijding heb ik het voorspatbord en de voorbumper met voorbumpersteun los gehad. Dus ook de radiator. Ik weet niet of er temperatuursensors op de radiator zitten die ik mogelijk niet goed heb teruggeplaatst. Wie helpt mij?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Niveausensor in expansievat defect. Op te lossen door hele tankje te wisselen.

Thermostaat of sensor defect / niet goed aangesloten.
 
Bedankt voor de reacties.
Wie kan mij een werkend tankje leveren?
Waar zit de thermostaat of sensor precies?
Zitten er sensors op de radiator en zoja waar: mogelijk heb ik bij de radiator, die ik heb los gehad i.v.m. verwijderen bumper, zaken niet goed teruggezet?
Ik ga de Omega eind mei verkopen. Wat kan deze nog opbrengen?
 
@Joep: wat kost het tankje, waar kan ik het ophalen of kun je het opsturen?
Kunnen jullie mijn andere vragen ook beantwoorden:
Waar zit de thermostaat of sensor precies?
Zitten er sensors op de radiator en zoja waar: mogelijk heb ik bij de radiator, die ik heb los gehad i.v.m. verwijderen bumper, zaken niet goed teruggezet?
 
De thermostaat zit onder je inlaatgedeelte. Dat moet er helemaal af, dan je brandstofinspuiting en de inlaatpoorten eraf en dan kan je erbij. Zit dus tussen je twee cilinderkoppen in aan de voorkant, dus net achter de distributie.
Je sensor zit ook tussen cilinderkoppen, maar dan achteraan het blok. Je moet daarvoor dezelfde onderdelen verwijderen om er bij te komen.
 
Bovenaan