Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega B2 in ere hersteld

Zoals vermeld in het "wie ben ik" gedeelte, had mijn vers aangekochte B2 de nodige schade rondom. Dit is nu hersteld, ik heb de delen zelf strak en spuitklaar gemaakt en vervolgens door een schadeherstelbedrijf laten spuiten. Het resultaat mag er - al zeg ik het zelf - wel wezen.
 
Oude situatie; let op voorbumper en motorkap / achterbumper rechts en kofferdeksel (roest onder ruitenwisser en dikke deuk)
De dakantenne (radio) was binnenin afgebroken, deze heb ik ook gerepareerd (moer in voet gesmolten en antennedraad aanvgesoldeerd)



 
Dit is de nieuwe situatie;













Bewust de typeaanduiding niet terug geplaatst, mooi strak zo.







Tevens de airco nog even gevuld; deze werkte niet optimaal. Geen wonder ook als er nog maar 100 i.p.v. 950 gram koelmiddel in zit...
 
Dank allemaal!

De koplampen heb ik "gereviseerd": Van sloperijen in de omgeving twee koplampunits met heldere kappen opgespoord, vervolgens de kappen op mijn eigen xenon koplampen geplaatst en meteen de (geknapte) nokjes van de hoogteregeling vervangen en het binnenwerk (voorzichtig) schoongemaakt. Niet alleen cosmetisch, maar ook qua lichtopbrengst en beeld een verschil van dag en nacht.
Wel een poging tot polijsten gedaan, maar dat viel me vies tegen, ik denk dat je zoiets beter aan een expert over kan laten, of in ieder geval iemand met meer geduld dan ik.
 
Bovenaan