Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

omega trekt slecht op en stottert bij vaste snelheid

auto loopt al een paar dagen slecht. al vervangen bobinerail en bougies, kleppendekselpakking kapot.
ga vanavond nieuwe plaatsen just gehaald. voorste en achterste lambdasonde vervangen. auto trekt slecht op stottert soms bij starten. en ook bij vaste snelheden bij 80kmp kleine schokjes ook andere snelheden. juist beschermplaat van spruitstuk losgehaald en zag dat het gebarsten is aan de bovenkant in de midden een barst naar beneden. pakking besteld komt maandag. zou het aan de barst kunnen liggen? heb nog een volledige omega dezelfde voor stukken(mijn vorige vanvoor en achter opeen maar motor enzo is nog goed) gasklephuis ga k ook ff andere opzetten die heb k gereinigd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je spruitstuk gescheurd is zou ik die eerst maar eens gaan vervangen voor je andere kosten gaat maken, als hij daarop lekt zal het niet mooi lopen.
 
kleppendeksel pakking juist vervangen en gasklephuis ook. MAAR nu komt het gasklephuis eraf ,kijk ik in het inlaatspruitstuk waar het gasklephuis op bevestigd is. zit er gewoon water in op de bodem denk koelvloeistof want was redelijk vettig. proper gemaakt alles met doek opgedept trug alles gemonteerd. stukje gaan rijden geen verbetering. luchtslang van gasklephuis af en klep open geduwd gekeken met lampje weer beetje water in. IS MIJN KOPPAKKIG NU KAPOT? heb geen olie bij water. auto rijd ook op lpg maar rij nu al paar dagen op benzine voor te testen.
 
Spruitstukken bij een 2.2 zijn nagenoeg altijd ellende, je kan geluk hebben dat de scheur bij hogere temperatuur dicht gaat zitten door uitzetting en de gasdichtheid geen probleem meer vormt (lees: geluid wordt zachter als ie heel even loopt).

Koelvloeistof in je inlaattraject is inderdaad niet goed, hoort er zeker niet te zitten en heb daar ook last van gehad. Bij mij was onlangs het gasklephuis defect, vervangen voor een ander en nieuwe pakking gemonteerd. Wel viel mij op dat destijds ook de koelslang vanaf de thermostaat bij het gasklephuis minimale lekkage vertoonde. Pakking liet zien dat het daarlangs naar beneden is gaan lekken. Alles goed schoongemaakt en vervangen met nieuwe pakking, probleem opgelost.

Bobinerail + bougies zou ik pas vervangen zodra je de kleppendeksel (inclusief O ringen) hebt vervangen. Olie is niet bijster goed voor bougies en bobine, ze kunnen er in een ernstig geval door kapot gaan. Kleppendekselpakking sowieso asap vervangen.

Voordat je ‘t uitlaatspruitstuk eraf gaat halen, zou ik eerst even kijken om kleppendekselpakking te vervangen, meteen ook de binnenwand van deksel schoonmaken (nachtje laten weken in diesel werkt perfect), alsmede de stijgbuis vanaf carter naar kleppendeksel. Natuurlijk daarna bougies + bobine, evt reinigen gasklephuis met nieuwe pakking.
 
hey, bedankt voor de reactie kleppendeksel pakking is vervangen bobine en bougies ook. heb ook ander gasklephuis maar geen nieuwe pakking geduwd (pakking krijg ik morgen binnen). pakking van uitlaatspruitstuk krijg ik ook pas morgen. dus mijn koppakking is het niet denk jij? pakking van gasklephuis was dan bij u het probleem van het water met lekkende darm?
 
Koppakking kan altijd, maar... de kans dat ie dan naar binnen lekt in je inlaatspruitstuk lijkt mij eerlijk gezegd heel erg klein. De pakking onder je gasklephuis kan daar wel een oorzaak van zijn. Bij mij lekte zoals gezegd een van de twee koelslangaansluitingen op het gasklephuis en de pakking was al een keer hergebruikt (lees: samengeperst). De kans dat je de pakking nadien 100% hetzelfde erop legt, is erg klein, met mogelijk een kleine lekkage tot gevolg.

Nu weet ik verder niet wat er nog precies aan aansluitingen zitten op het inlaatspruitstuk, waar mogelijk KVS naar binnen kan lekken.

Let trouwens goed op als je de uitlaatspruitstukpakking gaat vervangen, kans is aanwezig dat één of meerdere tapeindes afbreken, je zal niet de eerste zijn...
 
heb nieuwe tapeindjes besteld was ik vergeten. heb uitlaatspruitstuk bij mn andere omega (voor onderdelen) losgedraaid. tapeindjes kwamen bijna allemaal mee eruit 2 zijn blijven zitten. hoop dat het bij mn huidige even goed gaat, maar denk dat ik het vrijdag ga doen moest het tegen vallen heb k het weekend nog. morgenvroeg ga ik pakking van gasklephuis vervangen. pakking van inlaat tegen het blok heb ik ook besteld. dat is mn volgende optie moest het morgen nog kvs lekken als de pakking vervangen is van gasklephuis. dan vervang ik de volledige inlaat met andere pakking.
 
Heb je al geprobeerd om de stekker van de LMM af te halen en dan starten/rijden.
Krijg je wel een melding in de motormanagement maar die verdwijnt als je na de test de LMM weer aansluit
 
heb vandaag pakking gasklephuis vervangen en de luchtmassameter nu gaat de auto weer goed. dus was slechte LMM.
maar nog altijd beetje koelvloeistof op bodem van de inlaat. khad het allemaal proper gemaakt met de nieuwe pakking. testrit gemaakt rijd nog altijd slecht en trug water erin.
toen andere LMM gezet en rijd trug goed. denk toch pakking kapot van inlaat tegen de blok.
 
Bovenaan