Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij?

Ook ik kijk een beetje over de lands grenzen heen en zie toch regelmatig leuke auto,s staan .
wat zijn de bijkomende kosten als je een auto hierheen wil halen, en hoeveel extra belasting bpm komt er gemiddeld overheen?
voor een omi waarvan de prijs rond de 2500-3000 zit?

gr johannes
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Ik heb niets moeten betalen van Deutschland >>>Belgie

Is toch allemaal EU ??
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Dat werkt hier heel anders.

Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.

Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.

Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot

Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.

Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.

Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Zo dan, voor €2000 extra bovenop het aankoopbedrag kun je in Nederland een hele nette omega kopen....

Gr. Paul
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

die co2 zal wel komen door dat er zoveel oude lijken ( lees MB's) naar Nederland gehaald worden.
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Ja, hier om de hoek ook twee van die gele oliestokers, wat een stank als die dingen voorbij komen.

Gr. Paul
 

richard66

500.000+
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Van Nederland naar belgie kost ook niets
Alleen maar 2 euro cent bij de Douane en dan 98,00 e voor aanvraag gelijkvormigheidsatest en dan de keuring .

gr Richard. :b
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

ik heb een omega geimpoteerd vorig jaar had wat lichte schade heb ik een taxatie op laten doen en moest nog 169 euro bpm betalen

hoe men op 2000 euro komt is mij een raadsel gezien ik zonder taxatie ongeveer 900 euro bpm verschuldigd was

schade is krassen deukjes scheurtjes kan van alles zijn alles opgeteld blijft er dan weinig bpm over en ik had ook de co2 bpm verhaal

de omega was een 3.2 v6

keuring rdw was ik maar 100 euro kwijt

koop je een in duitsland laat hem dan voor export nog tuv keuren die is 2 jaar geldig en die neemt de rdw over als apk keurings eind datum dus dan ook gelijk 2 jaar apk erop kost niks meer maar je moet het wel vragen die 2 jaar rijdt je dan met de duitse tuv papieren rond

ik heb het destijd alleen voor de fun gedaan omdat ik het regel werk en het ophalen en dergelijke leuk vindt net las de lotus omega's die ik opgehaald heb uit limburg en zuid belgie
 

yoyo

The UK brothers
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

B-Buster zei:
Dat werkt hier heel anders.

Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.

Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.

Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot

Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.

Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.

Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.

Henri er staat hier "Sinds 1 januari 2013" en jij hebt je Omega vorig jaar geïmporteerd dus had je waarschijnlijk mazzel
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

yoyo zei:
B-Buster zei:
Dat werkt hier heel anders.

Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.

Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.

Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot

Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.

Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.

Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.

Henri er staat hier "Sinds 1 januari 2013" en jij hebt je Omega vorig jaar geïmporteerd dus had je waarschijnlijk mazzel



d:)b d:)b d:)b
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Max zei:
Ik heb niets moeten betalen van Deutschland >>>Belgie

Is toch allemaal EU ??

toch wel!
Normaal heb je 3cent moeten betalen bij de douane... (papier kost ook geld) 7(8)7
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Maurice zei:
yoyo zei:
B-Buster zei:
Dat werkt hier heel anders.

Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.

Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.

Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot

Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.

Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.

Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.

Henri er staat hier "Sinds 1 januari 2013" en jij hebt je Omega vorig jaar geïmporteerd dus had je waarschijnlijk mazzel



d:)b d:)b d:)b





_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ mea culpa
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

]







_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ mea culpa[/quote]






na gevraagd : je kan nog steeds je oude ook op de oude regels importeren en hoeft niet de co regeling te gebruiken ik heb het nagevraagd bij de taxateur die mijn omega heeft terug gerekend op voor bpm mensen die interesse hebben kan k een nummer geven van de betreffende man
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Ik zat hier gisteren toevallig ook weer naar te kijken i.v.m. een mede OOP'er met een invoer plan. Het klopt inderdaad dat voor gebruikte auto's nog wel de oude methode gekozen kan worden. Die CO2 regeling blijkt te gelden voor nieuwe auto's. Daarbij vervalt de keuze. Jammer dat de Belastingdienst voor verwarring zorgt met hun teksten over de aanpassingen per 1-1-2013. Leuker konden ze het niet maken, makkelijker zou wel lukken? Fail. :N

Een stukje waar het toegelicht wordt:

Vanuit diverse kanalen merken wij dat er grote onduidelijkheid heerst met betrekking tot het nieuwe BPM regime dat per 1-1-2013 in gaat.

Deze onduidelijkheid over de BPM in 2013 is niet geheel ongegrond. De informatievoorziening via de Belastingtelefoon laat namelijk behoorlijk te wensen over. Via dit artikel stellen wij u op de hoogte van de situatie in 2013.
BPM belastingheffing op basis van co2 uitstoot.

Op dit moment is de BPM belastingheffing gebaseerd op twee onderdelen, een percentage van de netto cataloguswaarde en een toeslag op basis van de co2 uitstoot. Per 1 Januari wordt de BPM doorbelasting slechts gebaseerd op de co2 uitstoot. Waarbij u per gram co2 boven een bepaalde waarde een toeslag betaalt.

Wat betekent dit voor de overige berekeningsmethoden?

Vrij weinig, hoewel de Belastingdienst u laat denken dat er maar één manier is om de BPM te berekenen, blijft aangifte op basis van de bekende koerslijsten en via een taxatierapport gewoon mogelijk. Daarnaast blijft het gewoon mogelijk om aangifte te doen op basis van de historische BPM regeling. De BPM verdwijnt dus niet, enkel de manier van berekenen gaat op de schop.
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

B-Buster zei:
Ik zat hier gisteren toevallig ook weer naar te kijken i.v.m. een mede OOP'er met een invoer plan. Het klopt inderdaad dat voor gebruikte auto's nog wel de oude methode gekozen kan worden. Die CO2 regeling blijkt te gelden voor nieuwe auto's. Daarbij vervalt de keuze. Jammer dat de Belastingdienst voor verwarring zorgt met hun teksten over de aanpassingen per 1-1-2013. Leuker konden ze het niet maken, makkelijker zou wel lukken? Fail. :N

Een stukje waar het toegelicht wordt:

Vanuit diverse kanalen merken wij dat er grote onduidelijkheid heerst met betrekking tot het nieuwe BPM regime dat per 1-1-2013 in gaat.

Deze onduidelijkheid over de BPM in 2013 is niet geheel ongegrond. De informatievoorziening via de Belastingtelefoon laat namelijk behoorlijk te wensen over. Via dit artikel stellen wij u op de hoogte van de situatie in 2013.
BPM belastingheffing op basis van co2 uitstoot.

Op dit moment is de BPM belastingheffing gebaseerd op twee onderdelen, een percentage van de netto cataloguswaarde en een toeslag op basis van de co2 uitstoot. Per 1 Januari wordt de BPM doorbelasting slechts gebaseerd op de co2 uitstoot. Waarbij u per gram co2 boven een bepaalde waarde een toeslag betaalt.

Wat betekent dit voor de overige berekeningsmethoden?

Vrij weinig, hoewel de Belastingdienst u laat denken dat er maar één manier is om de BPM te berekenen, blijft aangifte op basis van de bekende koerslijsten en via een taxatierapport gewoon mogelijk. Daarnaast blijft het gewoon mogelijk om aangifte te doen op basis van de historische BPM regeling. De BPM verdwijnt dus niet, enkel de manier van berekenen gaat op de schop.


bij co2 zuinige auto's kan je de goedkoopste optie kiezen *O*
 
Re: omi importeren wat zijn voor kosten komen er dan nog bij

Om in een Omega te blijven rijden is import dus niet de beste oplossing, maar hopen dat de Omega schappelijk door de apk komt.
 
Bovenaan