Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

onderdelen draagarmen

aangezien bij de voorkeuring vorige week wat zaakjes niet goed bevonden zijn waaronder een remklauw links achter die is blijven hangen waardoor een kant het blokje bijna helemaal op was en de rubbers van de draagarmen voor, en de spoorstang linksvoor maar gelijk alles nieuw besteld, en Berry heeft gezorgd voor een klauw van een 3.2, en deze heb ik nadat hij helemaal schoon is gemaakt en nieuw in de lak te hebben gezet voorzien van een revisieset rubbers zodat die ook weer nieuw is, deze er vanmiddag maar opgezet en gelijk nieuwe remolie erop. De rest mag mijn garage er de volgende week opzetten en dan is hij weer 100% voor de keuring
35lumq0.jpg
 

Joep

Verbannen
Waarom niet meteen PU bussen eronder van powerflex?
Dan ben je gelijk rubbers die je Omega overleven.

Was de ideale kans geweest als alles er toch onderuit gaat of kies je om bepaalde redenen niet voor genoemde optie?

Verder wel tof al die nieuwe onderdelen, kun je er weer ff tegen. :)
 
over de genoemde pu bussen zijn de meningen verdeeld en dat mag ook ieder zijn mening hierin, ik sta hier blanco in maar omdat de levertijd ook te lang was want hij moet volgende week klaar zijn en ik van een mede forumlid die volgens mij wel kijk heeft op dit soort materiaal mij deze set aanbeveelde heb ik hier voor gekozen, ikzelf heb de wagen nu bijna 7 jaar en ben de 2de eigenaar en ik heb alle papieren en rek van de eerste eigenaar erbij en ook daar zijn ze nooit vervangen, en nu waren de voorste rubbers slecht aan het worden de achterste nog niet eens dus dat vind ik best netjes, mar heb zelf wel gekozen omdat alles er toch onderuit moet om alles te vervangen is nu kleine moeite
 
gisteren dan eindelijk de bovenstaande onderdelen er in laten zetten bij garage en daarna opnieuw uitgelijnd, ik moet zeggen dat je dat wel merkt met de nieuwe bussen enrubbers, geen vaag spoor meer en trilingen, daarna is hij ook gelijk goedgekeurd dus kunnen er weer tegen
 
Ik heb exact dezelfde set liggen. Nog niet de motivatie op kunnen brengen om de boel te monteren. Blijft een klotewerk, maargoed. Binnenkort maar ff inplannen.
 
Werken aan de voortrein vind ik van de makkelijkste klussen bij de Omega eerlijk gezegd. Weinig onderdelen en veel ruimte.
 
Ja oké, maar toch, draagarmen eraf halen, oude rubbers eruit persen, nieuwe erin en weer monteren. Is toch niet even in een half uurtje gedaan. Dus moet ik maar net zin in hebben :). (ik ben van nature best lui)
 
We kunnen ze na laten maken in iedere hardheid die je wil. Dan heb je de slijtvastheid van PU en het comfort van rubber. Heb sinds die PU's idd wel erg veel gedreun in de stuurkolom oa.
 
Ik vind de koersvastheid echt wel goed nu....maar mis comfort op richels & randen in de weg...dan klapt het door de auto, krak!

Wel mooi als je inderdaad het originele comfort zou kunnen krijgen met de duurzaamheid van het PU....
 
heb even gekeken op rekening en ze hebben er in totaal 4,5 uurtjes aan gewerkt en dat is incl het naar het uitlijncentrum brengen er op wachten en weer terug, volgens mij is hier niets van te zeggen
 
Bovenaan