Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

onderhoud en reinigen van lederen bekleding

vroeg me af hoe of wat je kan doen om je lederen bekleding lekker soepel, gimmend en schoon te houden?
wat gebruiken de heren hier zelf voor spullen en hoe vaak gebruiken jullie het?


Gr kevin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik gebruik er Gliptone voor. Sjors had er al eerder goede ervaringen mee, waarop ik het een kleine 2 jaar geleden zelf ook gekocht heb. In mijn beide Omega's levert dat een prima resultaat op.

De cleaner gebruik ik 2 keer per jaar voor het complete interieur. Ik zit vaak alleen in de auto, dus de bestuurdersstoel doe ik iets vaker. Keer of 4 per jaar. Na elke ronde met de cleaner uiteraard de conditioner gebruiken om het af te maken.

De conditioner gebruik ik wat vaker, als ik merk dat het leder wat minder soepel wordt.
 
TIP: dat kun je ook bij CarClean bestellen met 10% korting, hè :P

PM mij maar even voor de code, dan kun je daarmee bij hen bestellen (tenzij je helemaal niets anders nodig hebt... want er komen nog wel verzendkosten bij).
 
oh pies ik net buiten de pot :-) heb gister mn bestelling opgehaald in berkel
heb de cleaner en conditioner gehaalt een ook een middeltje voor het dashboard en een zachte borstel van paarden haar
was bij elkaar net 3 tientjes kwijt,vond het reuze meevallen qua prijzen
heb mn zinnen ook gezet op het starters pakket met de dap machine,maar eerst ff wat andere dingen doen aan de omega
vond het trouwens dat ik er vriendelijk geholpen werd en ben met aardig wat tips de deur weer uit gestuurd:P
ga zondag het leer is ff lekker verwennen :-)
maar morge eerst eindelijk mn Bose set aansluiten met behulp van Michel

Gr Kevin
 

yoyo

The UK brothers
Sow hehe dat zal tijd worden ;) ik moet toch weer eens langswippen want deze Omega heb ik nog nooit gezien. :s
(en uiteraard je bose set beluisteren)
Maar eerst op VAKANTIE 6 aug pas (maar ben er wel aan toe :Y )
 
ja het heb ff geduurd maar dan heb je ook wat,gelukkig had mn garage ook ff 10 minnutjes tijd voor me
om hem om te programeren(ook al kwam ik net op de val reep binne vallen)
en kan melden dat ik super blij ben met het resultaat,vind het geluid echt super
en vind de 2 subs best aardig dreunen met een lekker hardcore cdeetje erin:-)
op naar de volgende upgrade dan maar he:P
en michel harstikke bedankt voor je hulp namens mij en de vrouw:P,jaja ook zij vind het prachtig:P
Gr Kevin
 
B-Buster zei:
Ik gebruik er Gliptone voor. Sjors had er al eerder goede ervaringen mee, waarop ik het een kleine 2 jaar geleden zelf ook gekocht heb. In mijn beide Omega's levert dat een prima resultaat op.

De cleaner gebruik ik 2 keer per jaar voor het complete interieur. Ik zit vaak alleen in de auto, dus de bestuurdersstoel doe ik iets vaker. Keer of 4 per jaar. Na elke ronde met de cleaner uiteraard de conditioner gebruiken om het af te maken.

De conditioner gebruik ik wat vaker, als ik merk dat het leder wat minder soepel wordt.


Yep. Geen twijfel mogelijk. Dat leerbehandelingsspul van Meguiars is al een ENORM stuk beter dan de reguliere huis/tuin/keuken spulletjes, maar Gliptone verslaat dat spul van Meguiars op zijn beurt weer op IEDER vlak. Zowel de cleaner als conditioner zijn SUPER. Bij leer wat (flink) verwaarloosd is , dus echt grijs geworden, kunnen wel diverse behandelingen noodzakelijk zijn om weer die mooie zwarte kleur terug te krijgen. Het geheel krijgt dan echt de originele doffe "glans" van leer, in de prestige vorm. Enige vorm van neppe glinstering blijft achterwege, terwijl Meguiars spul wél zorgt voor een neppe glinstering. Krassen e.d. worden ietjes opgevuld en weer zwart waardoor ze niet meer zo opvallen. SUPER spul!!! d:)b
 
Is je leer sterk vervuild net als bij mijn beige bekleding waar volgens mij van 8 jaar nicotine opzat van de vorige eigenaar dan kan je beter eerst een APC (All Purpose, Cleaner) van PBW bv. Dit adviseerde Tim van Carclean mij ipv de cleaner van Gliptone.

Helaas is het moeilijk om het op de foto te krijgen maar het resultaat was super.
Het voordeel van een APC is dat je vele delen van je interieur ook met dit super goedje mag afnemen zoals bv olievlekken op je bekleding.

PBW.jpg


Daarna natuurlijk met een goede conditioner van Gliptone bijvoorbeeld herstellen waar in het verleden zoals een paar berichten terug al goede resultaten mee werden behaald.
De heerlijke ledergeur krijg je er gratis bij. ;)

Gliptone.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad eerst APC gebruiken als het écht vervuild is. Dat ontvet, zodat de cleaner vervolgens optimaal resultaat geeft.

Ziet er geweldig uit Jan! Ruikt lekker he? :)
 
A

Anonymous

Gast
Helemaal goed Jan.
Dat ziet er beter uit dan toen op de meeting. Mijn smeermiddeltje was inmiddels ook op en heb toen ook Gliptone besteld, zowel de cleaner als de conditioner.Kijk dit is nou zoiets waar je vrolijk van kan worden. :*) :*)

Hieronder mijn bestelling, moet tenslotte ook een beetje om Carclean denken. _O-

Interieur borstel - Paardenhaar
GlansProtector - Glass Magic spray - 500ml
Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
Glass Master Pro - Glass and Surface Cleaner kit
Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Gliptone - Aroma pad - Liquid Leather - Ledergeur

De Aroma pad is besteld om te proberen hoe dit ruikt, eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid. De Aroma pad heb ik vanwege het overmatig afgeven van een leder geur, in een plasticzakje gedaan en dicht geplakt. Het geeft nu een gedoseerde hoeveelheid ledergeur af, ja ja zelf door het plasticzakje. Ik heb dit pakketje nu in de rugleuningopbergtas van de voorstoel gedaan, netjes uit het zicht en kan z'n ledergeur mooi gedoseerd kwijt.
:9
 
B-Buster zei:
Ziet er geweldig uit Jan! Ruikt lekker he? :)

Heerlijk Jacco, ik denk dat ik m'n halve huis er mee ga doen. :Y :$


tarzanen zei:
Dat ziet er beter uit dan toen op de meeting.

En of Rene, nu nog de rest want daar zitten nog een paar olievlekken in en dan durf ik weer iemand in mijn auto te laten.(maar wel voeten vegen dan). :S

Ook jij heb het virus als ik zo je lijst zie, ik ben vrijdag geweest en nu ook verziekt. :$
DAP, Monello enz., heb Mw. Janneman al verteld dat we maar wat korter met vakantie gaan dit jaar. ;)
 
A

Anonymous

Gast
Leuk om te lezen Jan. Die "dikke Bertha" van jouw komt er tof uit te zien, goed man.

Als ik de andere bestellingen zie van het afgelopen half jaar, dan denk ik, dat ik wel kan overslaan. En dan bedoel ik niet alleen de bestellingen van Carclean.

Besteld via E-bay en binnen, moet alleen nog ingebouwd worden _/-\o_ _/-\o_ PETER _/-\o_ _/-\o_
NCDC 2015
KLEUREN DISPLAY
TELEMATICA

Koplampsproeierds om nog in te bouwen, voor de Xenon die Sjors (hulde) begin van het jaar heeft ingebouwd
Interieur verlichting achter binnen bovenaan bij de handgrepen.

Eerder al de velgen van Jacco "de softstars van Irmscher" voor de zomerbanden.

En onlangs nog een Irmscher stuur besteld welke nog binnen moet komen. Hoezo iemand schiet hier door in z'n gedrag 8)7 7(8)7 8)

Als ik dit inderdaad zo lees, dan wordt het 2 jaar vakantie overslaan. _O- _O- _O-
 

yoyo

The UK brothers
Die bodem is hier al een tijdje in zicht _O- _O- _O- en met het oog op de toekomst misschien wel eerder
dan gepland :'(

@Janneman ziet er weer gaaf uit man.

En Rene het gaat weer poetsen worden voor jou zeg als ik zo je lijstje eens zie.(ga je van zweten man met dit weer)
 
Toch nog ff een vraagje. Ik heb de APC gebruikt met een schuimsponsje, daarna heb ik de conditioner gebruikt van Gliptone. Maar is het nou ook beter om tussendoor de Cleaner van Gliptone nog te gebruiken? Ik vind sommige vouwtjes in het leer toch nog niet helemaal mooi schoon namelijk.
En elke keer met APC eroverheen lijkt me ook niet echt best voor het leer.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met het sponsje maak ik rustige, draaiende bewegingen waarbij ik zorg dat het leer flink nat is zodat de APC zijn werk kan doen. Heb je bepaalde structuur, vouwtjes of lichte scheurtjes in het leder, dan op die plaatsen in de richting van de structuur/scheur sponzen.

Als het flink nat is en het sponsje aardig opgenomen heeft kun je daarbij ook wat meer druk erop uitoefenen zonder meteen je vingers erin te begraven. Op die manier heb ik meer schoongekregen dan wanneer ik de Gliptone cleaner met speciaal borsteltje gebruikte.

Ik heb ook getest met sponsje + APC en daarna wel/geen Gliptone cleaner... ik merkte geen verschil.
 
Ok, ik heb het inderdaad precies gedaan zoals jij. Dan kijken we a.s. zaterdag wel even. ;-)
Thnx.

Gr. Paul
 
net op mijn gemak dit topic even gelezen.

Ik ben tot nog toe altijd groot fan geweest van Autoglym. Ik neem aan dat de meeste dat hier ook wel kennen.
Ik heb het een paar keer meegenomen op een grote meeting in de UK (donnyshow, waar hun sponsor zijn).

Maar de leer cleaner en conditioner van Autoglym doen hun werk meer dan prima. en doe het niet meer van 2x per jaar.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik ken het, heb ze zelf ook maar ben niet onder de indruk van de werking. Nadat ik een aantal jaren terug bij Sjors de Gliptone had gezien zelf een setje besteld waarna het resultaat veel beter bleek. De Autoglym flesjes zijn niet meer aangeraakt sindsdien, die staan nog grotendeels vol op de plank.
 
Bovenaan