Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Onderslot kofferklep kapot: wie heeft er een liggen?

Sinds gisteren gaat mijn kofferklep niet meer open. Het motortje van de cv doet het nog wel, ook de vergrendelstand. Ontgrendelen gaat ook goed. De sleutel kan ik horizontaal in het slot steken, maar ik kan hem niet draaien. Dat hoort niet. Als ik met de cv de auto op slot doe, kan ik het slot van de kofferklep helemaal induwen, zoals het hoort. Als ik de auto van slot doe met de cv, kan ik daarna het slot van de kofferklep niet helemaal induwen, net alsof er iets tussen zit. Het lijkt er op of ik daardoor het slot niet kan ontgrendelen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Via de cabine kan ik natuurlijk nog wel in de kofferbak komen (station).
 
Re: Kofferklep gaat niet meer open

Kofferbekleding loshalen en eens inwendig kijken als je hem sluit en opent.
 
Re: Kofferklep gaat niet meer open

Inmiddels is van binnenuit de boel bekeken. Cilinderslot en CV werken nog perfect. Het onderslot zit echter muurvast. Geen beweging in te krijgen. Dat betekent de vier boutje van binnenuit doorslijpen zodat de klep meer open kan en daarna het onderslot verwijderen.

Wie heeft er nog een onderslotje te koop voor een station? (let op: ik bedoel dus niet het cilinderslot) Berry heeft er geen op voorraad, dus ik hoop dat iemand er een heeft. Dan kan ik mijn klep weer veilig afsluiten.
 
Effe naar België rijden voor en slotje? 8)7 Maar bedankt voor het aanbod.
Ik heb al een nieuwe besteld, want ik kon zolang niet wachten. Het oude slot is er inmiddels uit en nu kan de klep niet meer op slot, dus daar wil ik natuurlijk snel een nieuwe in.
 
Bovenaan