Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ongedefinieerd geluid achteras

ik heb een vraag sinds kort valt me op dat de auto achter een raar geluidje maakt, niet hard, en als ik het moet omschrijven dan is het net of er een bobbel in een band zit achter, het is dus geen monotoom geluid, ook geen schurend of krakend maar zodra je begint te rijden is het er en zoveel te harder zoveel sneller ook,het heeft dus te maken als je gaat rijden garage dacht in eerste instantie aan de banden maar met 2 andere setjes te hebben getest blijft het ook, ook geen vastlopend remsyteem is allemaal nieuw, nu wil hij de auto wat langer daar hebben om alles na te zien, maar ik denk laat ik het hier eens vragen, als het de lagers zouden zijn moet je dit toch op een andere manier merken of horen
 
R

Ralph

Gast
lager of diff denk ik aan.
lagers hoeven geen speling te krijgen gaan wel lekker grommen...
 
lager of diff denk ik aan.
lagers hoeven geen speling te krijgen gaan wel lekker grommen...
oke ralphd:)b je hebt het dan over de wiellagers neem ik aan, maar is dit toch te testen, ook al hebben ze geen speling, en hoeven ze niet perse een monotoom grommend geluid te maken zoals jij stelt, en als je het hebt over het diff waar moet ik daar dan aan denken, ik heb achterin de auto gezeten toen min echtgenote reed en volgens mij kwam het meer van links, dan zal het toch het wiellager zijn dan, maar dan kan ik ze het beste toch wel allebei vervangen toch
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Een wiellager kan je soms uitsluiten door naar één kant te sturen, niet?
Als je voor je achteras dan naar links stuurt, neem je gewicht af van je linkse wiel en zou dat lager niet meer zoveel geluid Mogen maken...

Wiellager kan je ook voelen normal als het wiel van de grond hebt met de krik en dan controleren met gehele band/velg te 'kantelen'.
 
Maakt de auto ook meer lawaai als je het gas los laat en de auto laat uitrollen? Ik heb dit ook bij mijn oude Omega gehad. De lagers in de cardanklok (differentieel) zijn bij mij op waardoor de tandwielen niet meer helemaal lekker in elkaar lopen. Dit geeft een soort jankend geluid.
 
zo erg is het geluid helemaal niet niks jankend of zo en ook niet regelmatig, zoals ik al schreef net of er een bobbel in de band zit, zo onregelmatig en ook niet hard
 
R

Ralph

Gast
gaat eens testen op de wiellagers.
aandrijfas afkoppelen en remschijf eraf en even draaien aan de naaf hoor je het vanzelf.
 
Bovenaan