Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ontwasemen

wij deelt met mij het probleem dat als de auto van binnen beslagen ruiten heeft en je zet de verwarming aan dat de bijrijderskant veel sneller helemaal schoon is als de bestuurskant, heeft dit een oorzaak of is het standaard, heb nu trouwens een soort buideltje op het dashboard liggen die het vocht uit de auto trekt scheelt al een stuk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bedoel je de voorruit of de ruiten in het algemeen?

De voorruit gaat bij mij heel geleidelijk, zijruiten ook wel. Merk je nog verschil tussen de luchtstroom temperatuur links / rechts? Wat voor kan komen is dat het pootje van je luchtkleppen in het kachelhuis van het motortje is geschoten, waardoor je rechts meer warme lucht hebt dan links. Dat zou bovenstaand effect kunnen hebben.
 
B-Buster zei:
Bedoel je de voorruit of de ruiten in het algemeen?

De voorruit gaat bij mij heel geleidelijk, zijruiten ook wel. Merk je nog verschil tussen de luchtstroom temperatuur links / rechts? Wat voor kan komen is dat het pootje van je luchtkleppen in het kachelhuis van het motortje is geschoten, waardoor je rechts meer warme lucht hebt dan links. Dat zou bovenstaand effect kunnen hebben.

jacco sorry de voorruit en wat bedoel je met het pootje van de luchtklep hoe wat en waar precies zit dit dan
 

tonboy

Verbannen
Het kachelhuis, waar ook de radiator van de kachel in zit, bevat een aantal kleppen die zorgen dat de lucht verdeelt wordt, dus naar beneden, naar boven of op ontwasemen, dit zijn kleppen die door een motortje bediend worden. Als 1 van die kleppen blijft hangen, kan je dat soort effect krijgen. Daarvoor moet e.e.a. wel uit elkaar.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In je kachelhuis zitten een drietal kleppen met bijbehorende motortjes die ervoor zorgen dat de luchtstroom naar boven / midden / onder geregeld wordt. Die kleppen zitten met een soort pootjes vast aan het motortje. Wat ik erg veel op het OOF tegen kom is dat daar het pootje van de middelste luchtbaan losschiet, waardoor alleen links of rechts warme lucht krijgt. Die klep heeft echter geen directe invloed op de bovenste luchtstroom (je voorruit) dus dat lijkt me in dit geval niet relevant.

Wat je nog steeds even zou kunnen bekijken is of de luchtstroom bij je ruit zowel links als rechts een gelijkmatige temperatuur heeft. Wellicht dat hetzelfde symptoom zich voor kan doen bij die klep.

Let verder goed op dat je ruit góéd ontvet is. Veel ruitenreinigers laten een vettig laagje achter als je het niet goed uitpoetst. Dan lijkt de ruit schoon maar beslaat enorm snel als het wat vochtig wordt.
 

yoyo

The UK brothers
Een vette ruit is wat ik ook had, eerst dacht ik "lekke kachel radiateur" maar gelukkig werd hij al snel warm.
Maar in de werkplaats een stuk papier van de rol gehaald heel goed de ruiten opgepoetst en ...voila....de ruiten zijn weer snel droog.
 
is het ook niet zo dat je alle kleppen zogenaamd kunt resetten op het display zodat ze weer de goede stand hebben hoe zit dat ook alweer welke knoppen
 
Bovenaan