Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

OOP: eigenaarswissel en toekomst

B-Buster

Medewerker
Administrator
Beste OOP'ers,

Allereerst iedereen fijne feestdagen toegewenst, welke hopelijk ondanks de beperkingen vanuit dit bijzondere jaar toch op een mooie manier beleefd kunnen worden.

Zoals de titel doet vermoeden is er t.a.v. het OOP een wijziging te melden: Ruud heeft enkele maanden geleden de keuze gemaakt de Omega hobby en daarmee ook zijn verbondenheid aan het OOP HQ , beheer van het forum (+ hosting) en beheer van de donatiepot te willen beëindigen en zijn tijd in andere hobby's te willen steken.

Peter (Vega) en ik vonden dat nog niet het moment om een beslissing te nemen over het wel of niet doorgaan met het OOP, waarop ik deze zaken voor nu heb overgenomen. Daarbij hebben we ondanks dat er nu ook een paar BMW's staan nog meer dan genoeg met Omega's om daar ook nog graag aan (en mee) bezig te zijn. Er komen in ons HQ ook nog redelijk wat Omega's binnen van andere OOP'ers binnen buiten de drie van Sjors en mijzelf die daar staan, plus de paar die er in losse onderdelen liggen, dus dat virus is nog niet bedwongen. _O-

Ruud bedanken we voor zijn inzet de afgelopen vele jaren. Sinds 2009 alweer bestaat het OpelOmegaPortal vanuit het initiatief van hem en Peter, toen we vanuit het opelomega.nl forum de sprong naar een eigen platform hebben gemaakt. Daar is een mooie database met kennis uit ontstaan, we hebben op diverse plaatsen gezellige meetings met elkaar gehouden en in zijn algemeenheid een hoop lol gehad. Veel moois op op terug te kijken.

Zo komt er na 11 jaar echter een punt waarop de keuze moest worden gemaakt: gaan we door of gaan we het OOP sluiten?

Persoonlijk zet ik het graag voort, maar er zit een realistische kant aan: het in stand houden van dit forum kost tussen de 150 en 200 euro per jaar als het gaat om hosting en de forumsoftware. Plus alle tijd die we er aan de achterkant in het beheer steken zodat alles zo goed mogelijk blijft werken. Daar staat tegenover dat de activiteit op het forum teruggelopen is.

Wat is nu de stand van zaken: op korte termijn is er een upgrade nodig van de forumsoftware om de stabiliteit en veiligheid te kunnen waarborgen, dat is de afgelopen jaren niet meer gedaan dus dat komt neer op een investering in een nieuwe licentie. Gratis / goedkopere forumsoftware hebben we in het begin gehad, daar was continue wat mee incl. 2 geslaagde hack pogingen dus daar gaan we niet meer aan beginnen. Dat kostte elke keer diverse avonden aan tijd om het weer functioneel te maken. In dat opzicht heeft XenForo het de afgelopen jaren prima gedaan dus daar willen we bij voortzetting gebruik van blijven maken.

Aangezien jullie als leden mede het OOP maken hierbij de vraag wat jullie willen. Is er draagvlak om het forum te behouden en middels donaties de jaarlijkse kosten te dekken? Dan zijn Peter en ik van plan het voort te zetten.

Voorheen liepen de donaties mooi in lijn met de kosten dus we denken dat dit haalbaar moet zijn. Ik erken ook dat het bijhouden hiervan niet goed is gegaan de afgelopen jaren, in de zin van niet iedereen zijn verdiende 'donateur' titel geven. Dat gaan we nu anders doen, ik krijg sinds kort de meldingen van deze donaties binnen en zal daar actief op gaan letten. Het doneren geeft ook recht op het gebruik van onze media galerij, waarmee het uploaden van foto's een stuk eenvoudiger zou moeten zijn.

We vernemen graag jullie mening.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik snap de redenatie wel.
Er komen steeds minder Omega's op de weg. (het worden bijna oldtimers):Y
Maar ik kijk toch nog zeer regelmatig in diverse how to's.
Ik zou het nog niet willen missen.
 
En juist voor oldtimers is zo'n forum leuk. Aangezien in België de omega a oldtimer is en de b1 over 4 jaar ook.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ondanks dat ik niet meer post, ik lees nog wel mee. Ik zou het erg jammer vinden als het OOP zou verdwijnen.

toedels
 

Joep

Verbannen
Ik zou het jammer vinden als het verdwijnt. Haal nog regelmatig veel info bij het technische gedeelte vandaan.
 

dolf24v

Donateur 2024
Zal doneren als blijft bestaan.......(en daar hangt en/of staat het mee als je goed leest )
Lees nog regelmatig en haal nog regelmatig info op . d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik lees alleen maar positieve berichten t.a.v. het door willen zien gaan van het OOP dus uitgangspunt zal zijn ermee door te gaan in de hoop dat iedereen die dat uit ook zijn steentje gaat bijdragen. Mocht dat op enig moment anders blijken dan zullen we uiteraard de overgebleven euro's terug storten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Donatie van lowflyer mogen ontvangen, bedankt Yves!

In deze aan mij overgemaakt, ik heb het doorgeslingerd naar de PayPal rekening. Dus mochten er meer niet via PayPal kunnen of willen betalen, zo kan het ook. d:)b
 

Andrew

600.000
Hallo jacco,

Ik snap de overwegingen, tenslotte zijn de jongste Omega's inmiddels 17,5 jaar oud en eigenlijk (helaas) wel uit het dagelijkse straatbeeld verdwenen. Ik ben hier op het OOP weinig meer te vinden, dat in tegenstelling tot een aantal jaren geleden. De Corsa-E als feitelijke opvolger van de Omega (ja, echt _O-) loopt bijna uit de privé-lease en die neem ik over voor de vele zakelijke km's (vanwege Corona nu tijdelijk wel minder) maar de Insignia Turbo 4x4 maakt dat nog dagelijks goed.

Groetjes,

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ha Andrew,

Leuk wat van je te lezen.

Dat ze op een bepaalde leeftijd komen is zeker waar. Ergens ook wel leuk, uiteindelijk blijven de echte liefhebbers ermee over denk ik (hoop ik).

Corsa-E is wel een contrast haha, maar die nieuwe modellen rijden echt goed dus ik snap wel dat je daar je km's in maakt.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Leuk om te lezen dat er nog zoveel liefhebbers zijn voor het OOP.
Dank voor alle donaties.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
En ook Yvonne, hartelijk dank voor je donatie! Leuk om te zien hoe iedereen zijn steentje bijdraagt. d:)b
 
Bovenaan