Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

OOP HQ open for business

B-Buster

Medewerker
Administrator
Peter (@Vega ) en ik krijgen regelmatig de vraag of we kunnen helpen met een technische uitdaging, een keer een check van de staat van een Omega kunnen doen, te helpen met (het zoeken naar) onderdelen, APK check, standaard onderhoud, etc.

Dit deden we de afgelopen jaren met enige regelmaat zonder dit van de daken te schreeuwen maar we merken dat hier steeds meer vraag naar is sinds er enkele personen gestopt zijn met hun diensten en er ook steeds meer bedrijven duidelijk geen raad meer weten met onze ouder wordende techniek. Of een vork hebben als ze een factuur opmaken.

Ook zien we voorbeelden waarbij er veel geld wordt uitgegeven links en rechts, bedragen waar je een top auto van mag verwachten, terwijl we daarna nog een lijst met issues kunnen aanwijzen. Of een zogenaamd aangepakte ophanging terwijl de auto nog steeds slecht rijdt.

We staan ervoor open om dit soort dingen te doen dus mochten er leden zijn die op zoek zijn naar hulp dan verneem ik het graag. Prijsopgaven doen we niet vooraf tenzij het voor regulier onderhoud is. Alle overige zaken beoordelen we liever eerst live.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2021
Wat je schrijft klopt helemaal
En dat geldt ook voor andere type Opels, de VOD vraagt tore hoge bedragen en vaak is het het dan nog niet goed opgelost met alle gevolgen van dien.

maar, goed initiatief

groeten, Hans
 

renepaul

Donateur 2021
Super ideed:)bd:)b. Jullie zullen het dan waarschijnlijk druk gaan krijgen, gezien de leeftijden van onze omega's.
Ik heb zelf net het een en ander achter de rug;), en hoop weer even voort te kunnen, maar je weet nooit!
 
Om de kosten wat te drukken hier alvast een tip van mij:
Ik plan vervanging en onderhoud vooruit. Ik gebruik voor de aanschaf van de materialen een aantal websites. Op die sites (waar ik ook een account heb) bekijk ik eerst de spullekes die ik aankomende keer wil vervangen. Ik koop dan nog niets. Gegarandeerd dat je na een aantal dagen/weken zo'n nieuwsbrief krijgt waarin de door jouw bekeken artikelen worden aangeboden met korting.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ook zien we voorbeelden waarbij er veel geld wordt uitgegeven links en rechts, bedragen waar je een top auto van mag verwachten, terwijl we daarna nog een lijst met issues kunnen aanwijzen. Of een zogenaamd aangepakte ophanging terwijl de auto nog steeds slecht rijdt.
Vooral dit is erg triest gedrag, vooral als men dan zegt ja hij is dealer onderhouden (dat zal waarschijnlijk nu met de oude Omega's niet meer zo snel voorkomen maar jaren geleden mogelijk nog wel), ja elke dealer kan een stempeltje in een boekje zetten en wat aanvinken, ik zelf hecht daar niet veel waarde aan.
En als de garagist jouw dan een gepeperde rekening onder je neus schuift dan zou je er op moeten kunnen vertrouwen dat het allemaal goed gedaan is maar zelfs dat lukt ze niet. Hoe ouder de auto hoe jonger de garagist is waardoor het moeilijker voor de garagist is om de auto te begrijpen.
Ondanks dat ik een BMW heb blijft ik het leuk vinden om aan Omega's te werken, het is zo simpel allemaal (als je het weet).

Jullie zullen het dan waarschijnlijk druk gaan krijgen
Dat is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2021
Precies Peter,

zoals ik al zei dat is type en bouwjaar onafhankelijk bij de VOD

de kennis is nagenoeg weg en door werkdruk wordt er afgeraffeld

groeten, Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat je schrijft klopt helemaal
En dat geldt ook voor andere type Opels, de VOD vraagt tore hoge bedragen en vaak is het het dan nog niet goed opgelost met alle gevolgen van dien.

maar, goed initiatief

groeten, Hans

Geldt inderdaad zeker niet alleen voor onze Omega's.

Ik denk dat een deel van het issue is dat het grotendeels jonge monteurs zijn. Toen ik nog regelmatig bij een dealer kwam (tot een paar jaar terug) zag ik de goede monteurs continue na een paar jaar weggaan en bij Volvo e.d. gaan werken omdat ze daar wel fatsoenlijk betaald werden. Zo gaat de kwaliteit vanzelf achteruit helaas.

Dan moet het ook inderdaad nog allemaal snel , zijn ze gewend dat de computer verteld wat ze moeten vervangen en je hebt weinig oplossend vermogen meer over.
 

lowflyer

Donateur 2021
Fijn initiatief. Wie weet spring ik wel eens een keer binnen. Mits momenteel weinig tijd is er weinig aan de auto's gebeurd. Dus dit gaat dan met achterstallig onderhoud ingehaald worden.d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Rob d:)b

En het juiste gereedschap helpt een hoop. We hebben de beschikking over de meeste special tools, zoal die je nodig hebt voor het wisselen van wiellagers achter, bussen waar het diff in hangt, Tech 2, en zo verder.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Rob d:)b

En het juiste gereedschap helpt een hoop. We hebben de beschikking over de meeste special tools, zoal die je nodig hebt voor het wisselen van wiellagers achter, bussen waar het diff in hangt, Tech 2, en zo verder.
En nog veel meer special tools.
 
Bovenaan