Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[OOP] TinyPic / Plaatjes uploaden

Administrator

Medewerker
Administrator
Het passeert met enige regelmaat de revue.
Het wordt eens tijd voor een fatsoenlijke 'How to...' voor het uploaden van plaatjes/foto's.

Wij, leden van het OOP, zijn verzot op plaatjes en foto's.
Iedereen die zich voorstelt staat dan ook hetzelfde verzoek te wachten... FOOOOTOOOO :f
Niet iedereen is even handig met computers of weet waar ie zijn/haar foto's kan neerzetten om ze vervolgens te gebruiken op het forum.
Hierbij dus een stap-voor-stap How to... in de hoop dat ik het duidelijk en fatsoenlijk heb geschreven.
Ik hoop dat het leesbaar is, omdat de screenshots natuurlijk van ons eigen OOP zijn die ook weer hier gebruikt worden. Kortom; de kleuren zijn hetzelfde... :F :')

Stap 1:
Klik, onder de betreffende post, op de button 'Post reply'
34sffk1.jpg


Stap 2:
Je komt nu in het 'grote / uitgebreide' antwoord venster. Hier vindt je ook alle smilies, die op het OOP te gebruiken zijn.
Klik op het tabblad 'Upload to Tinypic'
2i2c295.jpg


Stap 3:
Je krijgt nu het volgende scherm te zien, waar je verschillende opties hebt
23kpwz4.jpg

Je kunt nu inloggen middels de knop 'Sign in'.
Je kunt ook gewoon op de knop 'Bladeren' klikken en de betreffende foto uploaden naar Tinypic (als ik mij niet vergis is die foto na verloop van tijd wel verwijderd. Termijn hiervan is mij niet bekend. Meer info op de website van TinyPic).
Klik daarna op de grote groene knop 'Upload NOW'. De foto komt, indien je geen account hebt bij Tinypic, of je hebt niet ingelogged, nu willekeurig op de grote hoop van Tinypic. Terugzoeken wordt dan ook erg lastig (tenzij je unieke 'tags' aan de foto hebt gehangen).
Ga door naar stap 6 !

Stap 4:
Heb je een TinyPic account aangemaakt, is het natuurlijk verstandig hier gebruik van te maken en de foto's in aparte folders onder te brengen.
Eenmaal ingelogged (gegevens kun je laten opslaan zodat jouw pc dat voortaan automatisch doet), krijg je het volgende scherm
24mcdxx.jpg

Klik je op 'Your Home', dan ga je door naar stap 5.
Klik je op 'Bladeren', dan is het handig om eerst een 'Album' te kiezen waar je jouw nieuwe foto naar wilt uploaden.
Zoek de gewenste foto op jouw pc en klik vervolgens op de grote groene knop 'Upload NOW'. (niet op dit plaatje zichtbaar).
Wil je een bestaande foto, die al op Tinypic staat, gebruiken, klik dan alleen op 'Your Home'.

Stap 5:
Heb je op 'Your Home' geklikt, nadat je hebt ingelogged met jouw account-gegevens, kun je het gewenste album aanklikken en de juiste foto opzoeken
2nak9rk.jpg


Stap 6:
Nu komt het lollige deel van deze plugin...
Kies de gewenste foto (1), klik op de knop 'Add To Post' (2) en zie de link automatisch in het veld erboven verschijnen (3)(daar waar je jouw antwoord/reactie kunt schrijven - waar jouw cursor op dat moment stond, zal Tinypic de code neerzetten).
24zg8w9.jpg


Zo... ik hoop dat het duidelijk genoeg is.
Mocht dat niet zo zijn (ik ben tenslotte automatiseerder van huis-uit... en die kunnen meestal geen handleidingen schrijven _O- ), schroom dan niet om hier vragen te stellen.
 
Hallo,
Ik een bericht geplaatst en me voorgesteld. Niets mis mee, dan dat bij een foto toevoegen het fout gaat. Ik heb foto's in JPEG en dat wordt geweigerd. Welke extensie moet worden gebruikt en is er een limiet qua grootte?

Jan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Upload naar TinyPic gebruiken en niet Bijlage toevoegen, deze is alleen voor moderators.
 
Handige uitleg, het is ook mogelijk om via Flickr je foto's te delen.
Voordeel voor het forum is dat het geen opslag ruimte kost.

Bij intresse kan ik wel een how too schrijven ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hier nog even een extra uitleg om plaatjes zichtbaar te maken.
Het kan zoals hierboven beschreven via TinyPic / PhotoBucket enz en dan via deze knop.
24llco3.jpg


Dan krijg je dit scherm te zien.
2wg625e.jpg


Je gaat je foto uploaden en dan krijg je een aantal keuzes waaruit je kunt kiezen voor de foto link.
Er zijn er maar 2 belangrijk, onder nummer 1 en nummer 2
1zm2wrm.jpg


In dit scherm vult je de code in die onder nummer 1 staat "De direct link" optie.
2wg625e.jpg

Zo dus.
Code:
http://i63.tinypic.com/2wg625e.jpg

Je kan ook de optie onder nummer 2 gebruiken "IMG code for Forums", dan hoef je niet op deze knop te drukken.
24llco3.jpg


Je kan de regel gelijk in je bericht plakken
Zo dus.
Code:
[img]http://i63.tinypic.com/2wg625e.jpg[/img]

Met dit als resultaat.
b4ad16fb.gif


Foto's via FaceBook gaat niet.
 
...of je wordt donateur en je krijgt hier je plaatjesopslagplaatsdinges :)
Kun je de fotoos direct toevoegen :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt en dat is best handig. Enkel vraag ik me af of het bewerken van eerdere berichten nog mogelijk wordt?
 
Het wijzigen staat nu tot 15 minuten na het posten.
Dit voorkomt ook 'misbruik' ("Heb ik nooit gezegd/geschreven").
Wij zullen dit binnen het Mod-team nog eens overleggen en kijken of we dit anders moeten instellen...
 
Ja voor foto's te plaatsen in een te koop aangeboden topic is wel leuk als je dit naderhand nog kunt doen zodat het bij het onderwerp staat.
 
Het wijzigen staat nu tot 15 minuten na het posten.
Dit voorkomt ook 'misbruik' ("Heb ik nooit gezegd/geschreven").
Wij zullen dit binnen het Mod-team nog eens overleggen en kijken of we dit anders moeten instellen...
misschien een idee om tijdelijk de limiet te verruimen, zodat de foutjes tijdens het wennen aan de nieuwe forumsoftware niet meteen permanent zijn?
als dat verder geen problemen geeft (misbruik) zou die limiet misschien wat ruimer kunnen blijven?

ik heb een heel groot forum geleid waar zo'n limiet nodig was, maar die werd pas ingesteld nadat er ook echt (veel...) misbruik van gemaakt werd

verder ben ik een groot voorstander van uploaden naar het forum zelf (gemak), maar weet ook wel dat dat extra ruimte op de server kost.
 
Bovenaan