Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Op zoek

Hallo Mannen,

Het is denk ik zover, ik moet waarschijnlijk met verdriet afscheid gaan nemen van mijn trouw Ommi. Het differentieel begeeft het, de distri moet worden vervangen en verder nog wat kleine reparaties en de grote onderhoudsbuurt met keuring. Al met al reden genoeg om op zoek te gaan naar wat anders. En dat heb ik gedaan. Natuurlijk was een Opel de eerste optie en daar de "Ommi" al een poosje niet mee gemaakt wordt, ging de zoektocht in eerste instantie naar een recentere Vectra. V6 en automaat als eerste zoekoptie0. Best mooie tegengekomen, ook wezen kijken, maar!!, geen enkele kon mij echt bekoren, dus, jullie snappen dit verhaal, toch weer zoeken naar een Ommi. En jawel, ik heb een kandidaat op het oog. Wederom een 2.6 V6 Executive. En waarom deze, nl de kilometerstand: 108750. Auto staat bij een bedrijf in Schijndel. Heeft een autopas en ik heb de auto nagetrokken en alles lijkt juist. Nu de reden waarom ik dit bekend maak. Ik heb eigenlijk 2 vragen. De eerste, kent iemand soms deze blauwe Omega.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
kenteken 90HBNX. Hij lijkt, gezien de staat, van een liefhebber te zijn geweest.
Mijn 2e vraag is of er iemand ervaring heeft met een dubbele uitlaat plaatsen(aan weerzijde dus) en een goed bedrijf weet.

Allemaal groetjes,

Henk
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegaman zei:
Hallo Mannen,

Het is denk ik zover, ik moet waarschijnlijk met verdriet afscheid gaan nemen van mijn trouw Ommi. Het differentieel begeeft het, de distri moet worden vervangen en verder nog wat kleine reparaties en de grote onderhoudsbuurt met keuring. Al met al reden genoeg om op zoek te gaan naar wat anders.

Dit zijn niet echt punten om deze weg te doen tenzij deze heel slecht is.
Een ander differentieel hoeft niet zoveel te kosten zeker niet bij onze import Fries, distributie krijg je ook bij elke een andere Omega voor je kiezen, dan moeten de andere reparaties wel heel erg zijn.

Wat betreft de andere die ziet er leuk uit, heeft klapspiegels en een cupholder (echt zeldzaam) in de achterbank. Het kleurendisplay is kapot!
Verder ziet het er goed uit.
 
inderdaad mooie wagen wel maar ik moet mij aansluiten bij vega, de onderhoudskosten ga je toch met iedere wagen hebben net als de keuring!
de cupholder vind ik ook wel een mooie extra! die zoek ik ook nog 8)
 

richard66

500.000+
Idd een net omega , maar voor de rest sluit ik me ook bij Vega aan .

Maar ja als je weer eens wat anders wil d:)b

gr Richard. :b
 
Dit is steeds de overweging die ik ook maak. Maar eerlijk gezegd wordt mijn "maatje", waar ik liever geen afscheid van neem, wel oud. Verbruik en Olieverbruik is ook nogal hoog.
En de prijs en zeker de kilometerstand van de andere auto staan mij wel aan.

gr
Henk
 

Joep

Verbannen
Gewoon je eigen Omega houden. Die ken je en weet je veel vanaf. Die andere is in een half jaar van 3 eigenaren gewisseld. Of het wat zegt weet ik niet verder.
 
maar dit kan in nederland toch ook gewoon van garage naar garage gegaan zijn, niet zozeer andere rijdende eigenaren niet?
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegaman zei:
En de prijs en zeker de kilometerstand van de andere auto staan mij wel aan.

Maar dat wil niks zeggen over de staat van het onderhoud en wat je nog te wachten staat.
Als ik zo naar de km stand kijk zal daar binnenkort ook een nieuwe distributie in moeten (of het moet al gebeurd zijn).
 

richard66

500.000+
Het is altijd een moeilijke keuze je weet wat je heb , maar je weet niet wat je koopt

ja kan geluk hebben maar je kan ook de zorgen of wel de elende van een ander kopen .

Als de rest van je eigen omega nou goed is een de body nog in goede staat verkeerd , kan je ook overwegen als de motor het begeeft er een andere in

te lepelen Berry heeft vast we een paar V6 jes

En ik heb er ook nog twee liggen _O- _O- _O-

Maar daar moet je zelf bekijken en beslissen ;)

Gr Richard.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ik ben het met Richard eens, je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.

Je kunt ook zo redeneren: Er moet geld in je maatje, maar een andere met alle mogelijke risico's kost ook best wel veel geld.
Dus de vraag is waar geef ik geld aan uit. Als de koets nog goed is, zou ik op mijn maat inzetten. Maar dat is hoe ik erin sta

toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Gewoon je huidige ride houden dus. :P
Ik heb ook voor die keuze gestaan toen ik twijfelde om een automaat te kopen. Uiteindelijk ervaren en er vanaf gezien. Nu nog ben ik erg blij met m'n Omi.
 
Mannen,

Bedankt voor alle goede tips, maar ik heb toch besloten om afscheid te nemen van mijn Omega. Ik heb de auto ingeruild voor een hele dikke en mooie Vectra.
Ik weet het, dat valt voor de meeste niet mee, maar het blijft een 6 cylinder Opel met een hele dikke motor, de 2.8 turbo. 6 jaar nieuwer en 80000 km minder gelopen.
Gisteren van eigenaar gewisseld en a.s. zaterdag ophalen. Proefrit was geweldig, auto rijdt nieuw.
Bedankt voor alle jaartjes hier. Het was prettig vertoeven en ik zal nog regelmatig een kijkje nemen.

Tot horen of tot ziens en kijk uit naar die blauw grijze Vectra V6. Wel goed opletten, want hij is zo voorbij

M.vr.groet
Henk
 

richard66

500.000+
Hallo Henk

Jammer voor je omega maar ja aan alles komt een einde .
Dus de andere Omega is hem dus ook niet geworden :S

Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel veilige km d:)b

Gr Richard. :b
 

Joep

Verbannen
Jammer dat de Omega weg is maar zo'n Vectra is ook zeker geen straf.
Wel foto's plaatsen van de Vectra! :*)
 

tonboy

Verbannen
richard66 zei:
Jammer voor je omega maar ja aan alles komt een einde .
En dat zegt de man met geloof ik 6 Omega's en nog veel meer dieselblokken....
Hoe lang ga jij nog door daarmee, Richard ? _O-
 

richard66

500.000+
tonboy zei:
richard66 zei:
Jammer voor je omega maar ja aan alles komt een einde .
En dat zegt de man met geloof ik 6 Omega's en nog veel meer dieselblokken....
Hoe lang ga jij nog door daarmee, Richard ? _O-

Nou Ton ik stop pas als de body het begeeft , aan onderdelen zal het niet liggen , die heb ik nog zat _O- _O-

Heb drie slopers staan ;)

En er is ook weer een v6 Benzine in de Collectie bij gekomen :9~ foto,s volgen nog :)

Gr Richard. :b
 
Nou Ton ik stop pas als de body het begeeft , aan onderdelen zal het niet liggen , die heb ik nog zat _O- _O-

Heb drie slopers staan ;)

En er is ook weer een v6 Benzine in de Collectie bij gekomen :9~ foto,s volgen nog :)

Gr Richard. :b[/quote]


och daar staan al foto's zat van op het forum :)
 
Bovenaan