Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Opel kleurcodes

Joep

Verbannen
Ik snap zelf ook wel dat het 2 verschillende kleuren zijn luitjes, maar wat ik juist bedoel is of het een groot verschil is of dat het wel meevalt. Goed te zien met het blote oog of moet je goed kijken. Aan zulke antwoorden heb ik wél iets.
 

tonboy

Verbannen
Ok Joep, antwoord: ja, zet 2 deuren naast elkaar en je ziet dat z157 net een lichtere zilvertint heeft. Motorkap in andere tint zie je nauwelijks omdat de aansluitende schermen niet in hetzelfde vlak liggen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja je ziet verschil, valt goed op als ze naast elkaar staan. Mijn B1 was Z147 en mijn huidige B2 is Z157.
Z147 heeft een brons/gouden op zilver uitstraling en Z157 een blauwe op zilver uitstraling.
Hierdoor krijgt Z147 een warmere uitstraling dan Z157 deze heeft daardoor een wat koudere uitstraling.
Persoonlijk vind ik Z147 wat mooier dan Z157.
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Ja je ziet verschil, valt goed op als ze naast elkaar staan. Mijn B1 was Z147 en mijn huidige B2 is Z157.
Z147 heeft een brons/gouden op zilver uitstraling en Z157 een blauwe op zilver uitstraling.
Hierdoor krijgt Z147 een warmere uitstraling dan Z157 deze heeft daardoor een wat koudere uitstraling.
Persoonlijk vind ik Z147 wat mooier dan Z157.

Het grappige is, dat de achterklep van Peter's B1 (Z147) al 2 jaar op mijn B2 (Z157) zit en dat verschil is dusdanig klein dat je het echt niet ziet (en nee, ik ben niet kleurenblind).

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zou je een van Peter zijn deuren hebben gewisseld dan zou ook jij dat verschil veel duidelijker zien Andrew. Je hebt in dit geval de mazzel dat die klep op geen enkel deel recht aansluit maar altijd in een hoek, behalve op het dak.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Klopt, ik had het ook over dat als ze naast elkaar staan, dan zie je het pas goed.
 

tonboy

Verbannen
2zsb4sz.jpg

Z157 achterklep en bumper, rest auto is Z147
 
die auto was ook een aantal jaren jonger en misschien eens goed gepolierd! die 2 stations die ik nu heb staan zijn beide 157 en daar zit ook verschil in! de ene oogt een pak donkerder dan de andere! de ene misschien altijd buiten gestaan en de andere altijd binnen! + ouderdom doet wel wat aan de lak natuurlijk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vergeet ook niet dat er per lakcode ook nog diverse tinten zijn. Mijn MV6 is Z200 lakzwart, de motorkap is ooit overgespoten maar daar zit een hele andere diepte in als er veel licht op staat, als bij de rest. En toch beiden Z200.

Verschil dat zichtbaar is bij Ton, ziet er voor mij ook uit als een andere tint.

Het is nooit helemaal gelijk, ook niet de Omegas onderling die in dezelfde kleurcode de fabriek hebben verlaten.
 
Bovenaan