Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Opel Omega 78NLGH Molenschot niet gekocht

Hé, dat is ook sterk! Dat overzicht had ik vanochtend ook nog op mijn scherm. Daar had ik voor de grap de Vectra 1.8 ook nog tussenin staan, maar ik vraag me af of dat wel een optie is. Het verbruik is nagenoeg gelijk aan de 2.2 maar je mist 15 PK en maar liefst 45 Nm.
 
R

Ralph

Gast
voor een paar kleine dingen schrijven we de hele omega af _O- en wij wisselen motoren om hem niet af te schrijven. :g beetje jammer. 7(8)7
 
oedo zei:
Hé, dat is ook sterk! Dat overzicht had ik vanochtend ook nog op mijn scherm. Daar had ik voor de grap de Vectra 1.8 ook nog tussenin staan, maar ik vraag me af of dat wel een optie is. Het verbruik is nagenoeg gelijk aan de 2.2 maar je mist 15 PK en maar liefst 45 Nm.
Die 1.8's zijn zuinig en nix te min voor een Vectra, maken alleen rond 120km/u een rotherrie. Hier gaat ie vaak genoeg op pad met kar of caravan en dan kom je nix te kort. Een Omega 2.2 is dan beduidend meer 'onder gemotoriseerd'.
 
Ik heb zelf ook 2 vectra c stations gehad. Weliswaar beide 1.9 cdti,
Qua rijden en comfort vind ik niet dat deze moet onderdoen voor een omega, qua ruimte denk ik dat de beenruimte achter groter is dan bij de omega. Echter over de motor van een benzine kan ik weinig zeggen. Die diesels ;w niks waard maarja dat heb je als je Italiaanse zooi onder de kap steekt. En als je wat vlotter wilt zijn heb je toch ook de 2.8 nog d:)b
 

Berry

OOP Huisleverancier
Vectra's astra's enz rijden toch veel moderner dan zo'n prehistorische omega ....vind een omi b2 een mooi model om tezien maar om daar dagelijks in terijden. ... 7(8)7
 

Berry

OOP Huisleverancier
Is inderdaad spekglad hier ...en voor degene die het willen weten ...was van de week bij de rdw en toen zag ik dat ik 71 omi's op naam heb gehad vorig jaar,vroeg of ik een foto mocht maken van de lijst maar helaas mocht dat niet, heb toch enkele omi's weten te redden van een carrière als Banger.
 
En zo zie je maar weer, zoveel zielen, zoveel meningen. Prehistorische Omega, haahaha....

@ Ralph, het is absoluut edit: NIET (woordje vergeten vanmiddag 8)7 ) dat ik mijn karretje af wil schrijven, zo heb ik in dit topic ook de vraag gesteld of er iemand is die 'm zou willen fixen. ik ben echt aan het ding verknocht, geen zorgen. Maar de verschillende opties afwegen is toch ook niet stom lijkt me.

Mooi om te lezen trouwens dat de cijfertjes op de Autoweek site niet alles zeggen, de ervaringen (binnenruimte Vectra t.o.v. Omega, Vectra 1.8 komt niets te kort) uit eerste hand zeggen veel meer. 't Is een mooi iets, zo'n forum!
 
Hoi Oedo,

Ik zat dit draadje even te lezen en ik denk dat je huidige Omega nog best gered kan worden.
Ik dacht in het verleden ook goed te doen door een andere omega aan te schaffen omdat m'n huidige wat dingetjes ging mankeren. Toen heb ik een zeer mooie 2.6 met irmscher uitrusting aangeschaft, nou..... Dat heb ik geweten....Daar heb ik werkelijk alles aan vervangen tot er een ander blok in moest, toen heb ik mede door aandringen van mijn gezin daar een punt achter gezet en de Omega weg gedaan. Die is nu in goede handen bij Richard.
Als ik jou was zou ik inderdaad even bij Ralph, Ton of Berry langs gaan en hen even een inspectie laten uitvoeren.

Ruim €5000 voor een Omega is inderdaad erg veel, van dat geld kun je je huidige wagen flink aanpakken weet ik uit ervaring.

Suc6 ;)

Gr. Paul
 
Hoi Ijsblok,

Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Zo kan het inderdaad ook lopen. Zoals eerder gezegd: nu weet je wat je hebt, als je wat anders koopt kan er van alles en nog wat mee aan de hand zijn. Maar afgezien van de achterlijke vraagprijs daar in Molenschot, mede naar aanleiding van wat Dennis zei, hij had 'm bijna gekocht, geloof ik best dat daarmee niet direct hetzelfde zal gebeuren. En het leuke daaraan is dat er nog garantie op wordt gegeven. Zou ik 'm nu kopen en eind februari naar zuid Duitsland rijden voor het ski-avontuur dan zou ik een serieuze indruk hebben van wat er zoal aan zou mankeren.
Wat me aan de auto overigens niet aan staat, en dat is heel gek want een lage kilometerstand is in principe toch leuk, is dat er in zo'n 15 jaar maar krap 90.000 km mee gereden is. Veel korte ritjes wellicht? Dat juist sloopt hier onze Corsa die alleen maar in de stad loopt.
Het is in elk geval geen 'hoer' geweest, hij heeft 2 particuliere eigenaren gehad en staat al bijna een jaar in Molenschot stof te happen. Zie www.zomoto.nl, tabbladje historie. Word ik wel blij van.

Hoe dan ook, mocht ik toch besluiten die auto te kopen, zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in mijn ouwe baasje? bouwjaar 2001, bijna 180K op de teller. Qua carrosserie niet bepaald meer in nieuwstaat maar zeker niet heel slecht, technisch loopt hij heel mooi en voor zo'n achterhaald fenomeen best zuinig als je er normaal mee rijdt.

En dan nog een keertje de vraag: zijn er mensen die er tijd voor en zin in hebben om mijn huidige auto eventueel aan te pakken?

Groeten aan alle Omega-lovers,

Oedo
 

tonboy

Verbannen
oedo zei:
En dan nog een keertje de vraag: zijn er mensen die er tijd voor en zin in hebben om mijn huidige auto eventueel aan te pakken?

Ben a.s. zaterdag na 12 uur bij Berry, kom even buurten zou ik zeggen....
 
oedo zei:
En het leuke daaraan is dat er nog garantie op wordt gegeven.

Dat is inderdaad wel erg fijn, heeft mij een hoop ellende bespaard bij m'n 308 die ik nu heb, daar moest een nieuwe motor in....

Het is inderdaad een mooie Omega, die blauwe 3.0 ziet er ook zeer netjes uit, helaas weten ze dat maar al te goed bij die dealer.

Gr. Paul
 
Dennis Hessels zei:
Of laten repareren of even geduld hebben tot Berry weer wat moois tegenkomt

Berry zal nog wel wat moois hebben staan misschien binnenkort weer meer _O-

Eens zijn verbouwing klaar is heeft ie weer meer plaats d:)b
 
Goedemorgen allemaal,

Lijkt mij ook leuk om eens kennis te maken met jullie Omega-lovers. Maar of morgen gaat lukken weet ik niet. Ik dacht toch misschien maar eens even naar Molenschot te karren, heb ik de auto zelf ook een keer gezien en dan kan ik gelijk controleren of er toch misschien her en der goud in is verwerkt. Want dat moet haast wel bij deze prijs toch? _O-

Klopt trouwens, die 3.0 is ook erg netjes. Maar ja, dat is een sedan en daarin heb ik gewoon niet voldoen ruimte. Best jammer eigenlijk.

Ben ook wel erg benieuwd naar wat Berry zoal heeft staan, sinds deze thread loopt ben ik er wel van overtuigd geraakt dat er zoveel know-how is dat je dan wel weet wat je hebt.
 

Joep

Verbannen
Vandaag wezen kijken naar de sedan, de station stond er niet die staat er morgen pas weer.

Voor een prijs van 5950 euro is de 3.0 sedan teleurstellend. Veel krassen op met name de spiegelkappen, blanke lak die loslaat op een aantal plekken, stiknaadjes die loslaten bij het stuur, Schroefgaatje in de A stijl, een vies koelvloeistofvaatje en een kleurenscherm dat met licht uit ook donker blijft. (normaal bij licht aan gaat je scherm over op een zwarte achtergrond ipv de wittige) Ook de distributieriem zit eraan te komen. Het is na 60.000 km of 4 jaar. Volgens de stikker zou deze dus dit jaar vervangen moeten worden. Verder geen roest kunnen ontdekken. Op het interieur is niks aan te merken behalve bovenstaande. Rest is echt heel mooi. Helaas wel alles enorm ingevet om het te laten glimmen.

Hier de foto's van de diverse plekken.
Blanke lak die los laat:
5btv2g.jpg


2rrazc2.jpg


2lszosw.jpg


2zxtmhd.jpg


2ikw3n7.jpg


bjd1lw.jpg


2j17v6e.jpg


2hcesjn.jpg


1ood5h.jpg


2lbcfoj.jpg


Het is een prachtige wagen met weinig kilometers, met de nodige gebruikerssporen. Dit is niet gek want de auto is en blijft 15+ jaar oud.
Zou ik er dan die prijs voor vragen? Nee.

Het hoe en waarom van het kleurenscherm durf ik niet te zeggen. Als mijn licht uit staat schakeld ie over naar donkere achtergrond als ik het licht aanzet. Bij deze Omega is het beide zwart. Ik heb dit met de instellingen aan willen passen maar alleen het contrast is aan te passen.
 
Mooi verslag Joep! Die lak valt nogal tegen zeg. Dat mag toch niet bij zo'n prijs?

En de station dan, heb je die ook nog bekeken?
 
Bovenaan