Helaas... na een paar maanden en zo'n 4000 km gereden is vandaag m'n Opeltje aan z'n einde gekomen ben ik bang.
Ik had vanmiddag file en ineens rook ik een vage koelvloeistof geur. Een paar meter verder stoom onder de motorkap. Vet balen natuurlijk. Temperatuur liep langzaam richting 100 graden en gelukkig was er een vluchtstrook dus Opeltje snel daar naar toe gemanoeuvreerd. Motorkap open en in de eerste instantie leek de bovenste slang nat dus ik dacht aan een lek. Opeltje af laten koelen, file maar afgewacht (het was uurtje of 6) en na zo'n 45 minuutjes rustig met 80 naar huis gereden. Thuis nog eens goed gekeken en toen zag ik dat de slang een stuk van de radiateur af was geschoven. Slang er weer goed opgezet, Opeltje even laten draaien en ja hoor... begon weer te lekken. Zou die klem lam zijn? Nieuwe klem er op, stevig vast gedraaid en ja hoor... weer lekken (wel minder). Het lijkt er op dat ie veel te veel druk opbouwt in het koelsysteem.
In het expansievast ligt een dopje los. Zit daar een vlotter in?
Zelf denk ik dat de koppakking gesneuveld is of heeft iemand nog een andere suggestie?
Owh... nog iets geks. Na dit "incident", als ik m'n lichten aan zet gaat m'n boordcomputer uit. Lampen branden wel... heel gek.
Wel jammer... ondanks dat het een oude bak is met veel kilometers vond ik 'm wel lekker rijden.
Ik had vanmiddag file en ineens rook ik een vage koelvloeistof geur. Een paar meter verder stoom onder de motorkap. Vet balen natuurlijk. Temperatuur liep langzaam richting 100 graden en gelukkig was er een vluchtstrook dus Opeltje snel daar naar toe gemanoeuvreerd. Motorkap open en in de eerste instantie leek de bovenste slang nat dus ik dacht aan een lek. Opeltje af laten koelen, file maar afgewacht (het was uurtje of 6) en na zo'n 45 minuutjes rustig met 80 naar huis gereden. Thuis nog eens goed gekeken en toen zag ik dat de slang een stuk van de radiateur af was geschoven. Slang er weer goed opgezet, Opeltje even laten draaien en ja hoor... begon weer te lekken. Zou die klem lam zijn? Nieuwe klem er op, stevig vast gedraaid en ja hoor... weer lekken (wel minder). Het lijkt er op dat ie veel te veel druk opbouwt in het koelsysteem.
In het expansievast ligt een dopje los. Zit daar een vlotter in?
Zelf denk ik dat de koppakking gesneuveld is of heeft iemand nog een andere suggestie?
Owh... nog iets geks. Na dit "incident", als ik m'n lichten aan zet gaat m'n boordcomputer uit. Lampen branden wel... heel gek.
Wel jammer... ondanks dat het een oude bak is met veel kilometers vond ik 'm wel lekker rijden.