Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

opmaak portal...

Waarom ziet het portal er eigenlijk al tijden niet meer uit??

Ik mis mijn zilveren theme met Omega's in de header enz. :(
 
Is dit geen terechte opmerking? Of kunnen we stellen dat het portal een beetje aan het aftaaien is? (Of is vervallen in een verjaardag felicitaties forum/blog)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Vanwege andere prioriteiten is de opmaak van het forum op een laag pitje gezet.
Na de laatste crash heeft het al veel werk gekost om het weer draaiende te krijgen, het is er nog niet van gekomen om het verder aan te passen, mede omdat we nog niet zeker waren of we met deze software verder willen gaan of een ander forum software pakket.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
warhamstr zei:
Of kunnen we stellen dat het portal een beetje aan het aftaaien is? (Of is vervallen in een verjaardag felicitaties forum/blog)

Met gebruikers die met grote regelmaat kort door de bocht komen met hun uitspraken en graag tegen dingen aanschoppen wel ja. Voel je je aangesproken? Mooi.

Vooralsnog zijn het nog altijd de gebruikers die het forum maken, niet de skin.

Verder is al eerder aangegeven dat we op zoek zijn naar betere forum software. Onze excuses dat het voor ons hobby is naast dat we allemaal een drukke baan hebben, waardoor we er niet binnen de voor jou prettige termijn een oplossing voor gerealiseerd hebben. De prioriteiten lagen elders, zoals bij een ongeplande en last-minute verhuizing van ons OOP headquarters waar nu de aandacht en vrije tijd in gestopt wordt.

Ik vermoed dat we in Q1 2k16 wat nieuws kunnen tonen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
warhamstr zei:
Is dit geen terechte opmerking? Of kunnen we stellen dat het portal een beetje aan het aftaaien is? (Of is vervallen in een verjaardag felicitaties forum/blog)
Maakte mij niet veel uit hoe het eruit ziet.
De interface is handig genoeg.

Nog meer sinds ik sinds vorig jaar ofzo toch ook weer mee ben met de tijd en via Tapatalk het forum lees *O*
Krijg je zowieso al geen opmaak meer te zien...
Die white-on-black mode in Tapatalk is voor mij bvb ideaal om 's nachts (wanneer ik er eindelijk tijd voor heb) nog eens na te kijken in bed, zonder verblind te worden door een zon van smartphone.
Dus waarom daar tijd instoppen?

Ja de 2 omega's bovenaan, was leuk, maareuh, die komen de mijne niet repareren als het fout loopt _O-

Voor mij is het belangrijkste dat er geen info verloren gaat, de Database en backup erachter dus.
Een interface moet wel handig zijn, want anders posten mensen geen info. Het medium moet hanteerbaar zijn,
maar elk forum dat ik volg (niet zo veel) werkt met phpBB en dat gaat gewoon vlot genoeg.

Het feit dat er misschien minder technische babbel en interactie is, kan ook wel eens liggen aan het feit dat er al een ton aan informatie op het forum steekt, waar iemand met een probleem op uit komt en niet opnieuw de vraag moet stellen.
Ook dat is weer een voordeel van de goede backup strategie...
Niet te vergeten is dat het Omega bestand uitdunt en dat bijgevolg steeds minder mensen nog gaan zoeken naar customizen van hun bolide, en dus ook minder in detail dingen hoeven te kennen of uit te zoeken.
 

yoyo

The UK brothers
Ikke het zelfde ongeveer hetzelfde denke , als stijn.
Ik wel kijke als ik wa nodig hebbe en lezen, en soms ja......dan vergeet ik wel eens een verjaardag :)(

Maar het is nog steeds zo, dat als er een vraag gesteld wordt je meestal antwoord krijgt als het over een
Omegiale klacht gaat, en dat is voor nu even de bedoeling hier denk ik.

Gewoon even geduld hebben!
 
ziet er top uit moest alleen ff wennen aan de oranje kleur die knalt erin hoor.
mooi werk beheerder(s)
weer een feest om het oop te bezoeken
 
Dank heren.
Jacco en ondergetekende zijn er ook best wel even mee bezig geweest.
Er staat nóg een wijziging op stapel, maar die komt nog.
Nu eerst een potje slapen en morgen weer verder.
Niet stukmaken, hè :p:D
 

yoyo

The UK brothers
Zo ik stuiterde wel even naar achteren, dat komt op je af, ik moet hier wel even aan wennen.

Al met al best wel veel werk geweest, leuk om te zien dat er best wel wat gebeurt achter de schermen.
Mooi gedaan heren, maar zoals ik al vertelde ......even wennen.;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is wel even wat anders, inderdaad. Het geel is de officiële RGB kleur zoals Opel die zelf voert, dat vonden we passend. Ruud en ik wilde graag een donkere basis en al proberende bleek dat onze eerste poging behoorlijk leek op de kleurstelling die Opel nu zelf op hun website gebruikt. Daarop verder gaan klussen en zie hier het resultaat.

Emoticons gaan we nog aanpassen naar de oude vertrouwde set van het vorige forum en links en rechts moet er vast nog wat bijgeschaafd worden. Vooralsnog zijn wij erg content met deze opzet, feedback is uiteraard welkom zowel positief als opbouwend negatief.
 
Het lettertype, van het forum, is vanavond overigens twee keer gewijzigd.
De eerste keer omdat het gebruikte lettertype ronduit smerig te noemen is en een tweede keer omdat we er achter kwamen dat het nieuw gekozen lettertype op mobiele devices niet ondersteund werd.
Ik ben dus nu overgeschakeld (nog niet alles!) naar "Century Gothic", als standaard lettertype.
Voordat ik de rest overhoop haal, ben ik even benieuwd wat jullie er van vinden.
Goed om te vergelijken: als je een antwoord typed, zie je nog het vorige letertype ("Calibri"). De teksten van het onderwerp zelf zijn "Century Gothic" (ook makkelijk te herkennen aan de letter: a ).
 
Ik vind het Tot nu toe vrij geslaagd. Wil alleen even vragen of jullie er iets aan kunnen doen om het makkelijker zichtbaar maken van de nog niet gelezen posts zoals op het oude platform dit in het rood kwam staan? (Of zie ik alweer dingen over het hoofd):oops:
 

Vega

Medewerker
Administrator
IWil alleen even vragen of jullie er iets aan kunnen doen om het makkelijker zichtbaar maken van de nog niet gelezen posts zoals op het oude platform dit in het rood kwam staan? (Of zie ik alweer dingen over het hoofd):oops:

In de bovenregel zit een knop "Nieuwe Posts" als daar op klikt dan zie je alle nieuwe berichten sinds de laatste inlog
 
Ik doe dit nu met JOUW rechten:
OOP_Watermark.png

438.jpg

306.jpg

Even kijken of ik drie plaatjes gepost krijg...

[EDIT]
Ik zie er drie... jullie ook? (Nee, ik heb niet gedronken :D ).
 
Hmmmm, ik krijg het niet voor elkaar. Verder prutsen dan maar

(Ik ben wat aan het prutsen geweest, staan er een aantal op)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap, denk ik, waar het fout gaat, Pieter.
Het invoerveld is nog niet optimaal, waardoor je eigenlijk niet ziet wat je aan het doen bent.
Ik raad je aan om eens te proberen met de meest rechtse knop, op de editor aan te klikken:
upload_2016-2-7_14-21-46.png
^^^^^^^ deze dus.
Dan zie je ook de code van de plaatjes.
Ieder plaatje is voorzien van zogenaamde "tags". Bij een plaatje is dat
Code:
[IMG]url naar je plaatje[/IMG]

Weet tevens dat er binnenkort ook een galerij komt, waar men hun foto's en video's kan opslaan en gebruiken.

Helpt dit ?
 
Bovenaan