Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Opnieuw voorstellen

Hey peeps.

Ik ben Jack. Ondertussen 39 jaartjes oud.

Heb hier vanaf de oprichting tot 4 jaar geleden veel rond gehangen en veel how too's gespamd een Oppers geholpen.

Ik ben in 2007 begonnen aan mij omega avontuur met een b1 Mv6 uit 1996. Deze bleek achteraf een hele grote motor slijtage te hebben. Ik heb getracht deze motor te redden en zodoende mijn avontuur begonnen aan de motor revisie. (staat hier volledig op het oop).

Na nog een half jaar plezier gehad te hebben van deze wagen, maar het hogere. Kilometrage per jaar ben ik verder gaan kijken en uitgekomen bij de volgende b2 2,5 dti multi kleppen diesel. Deze omega mis ik tot op de dag van vandaag nogsteeds. Hier heb ik dik 4 jaar een een aantal ton mee gereden, totdat de turbo en de dieselpomp ineens beide tegelijk besloten ermee te stoppen.. Revisie en reparatie waren toen te duur en de diesel niet meer rendabel. Zij is toen door een mede ooper gekocht en als donor doorgegaan.

Helaas is voor mij hier ook het einde aan het omega tijdperk mee gekomen.

Ik heb een maand of 4 in de auto van mijn pa mitsibishi spacestar 1,3, gereden. Dat is echt niets in vergelijking tot een omega.

Uiteindelijk door mijn toenmalige vrouw laten overhalen om te gaan voor iets kleiner. Ik ben toen uitgekomen bij een Astra J uit 2011 1,4 zonder turbo. (een van de redenen dat ik nu vrijgezel ben) . Dat liep nog slechter dan de mitsibishi. Na de 2 de keuring kreeg ik een telefoontje van de garagist dat ik toch serieus de beurs moest gaan trekken als ik deze wagen wilde blijven rijden. Reden distributie ketting ver versleten incl nog enkele reparatie punten, conclusie auto moet weg.

Rondkijken op mp. Uitgekomen bij de volgende opel, ja hoor ik blijf het merk trouw.

Een Opel frontera 2002(i know izusu) 3,2v6 andere v6 dan ik gewend was, maar Jezus wat trok dat ding snel op. En met alle kennis die ik had van de Opel v6 zag ik toch wel voordelen in de v6 van de izusu. Deze heb ik 2 jaar gereden waarna er ook flink wat problemen begonnen te komen.

Ondertussen ben ik al 6 jaar aan de zijlijn aan het zoeken geweest naar een speciaal model (voor mij dan). Ik wist wat ik wilde maar niet veel tegen gekomen. En dan was het, net te laat, veel te duur of aan de andere kant van de wereld.

Tot vorige week donderdag ik voor de zoveelste avond op rij nonchalant aan het bladeren was op internet. Ineens daar stond ze de Insignia die ik al zolang aan het zoeken was.

Meteen gemaild en een afspraak gemaakt om te, gaan kijken afgelopen maandag.

Lang verhaal kort ik ben met de frontera heen gereden en met mijn Insignia terug, incl proefrit ben ik 5 uur aan het rijden geweest.

Het betreft een zwarte insignia a cosmo uit 2010 met een 2.0T 220 pk in het vooronder. 20 inch velgen redelijk wat opties en andere die al gepland staan.

Ik moet weer even zoeken hoe ik dit ook alweer doe met foto's uploaden. Maar die houden jullie van me tegoed.

GR uit het zuiden
 

Joep

Verbannen
Goed weer wat van je te horen Jack, oude liefde roest niet gezien je weer een V6 Opel hebt gekocht.

Veel plezier met de Insignia.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vervelend dat het niet is gelopen zoals je had gewild in de tussenliggende jaren. Goed dat je nu weer een nieuw project hebt waar je blij van kunt worden na alle tegenslag. Mooie auto zo'n Insignia, als Cosmo begin je in ieder geval al op een leuk niveau. Altijd leuk om de voortgang te volgen dus keep us posted, we zijn nog een Omega forum maar er zijn er meer die inmiddels wat anders (erbij) hebben.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Leuk om je weer eens te horen Jack.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 

yoyo

The UK brothers
Hey jack, een wat late reactie ,maar leuk je weer te horen.
Ik zit ook zachtjes naar een insignia te kijken maar een astra heeft ook leuk speelgoed aan boord
dus ik zit ook zachtje te kijken naar een Astra 14 turbo met wat elektronische speeltjes.
Ik weet het nog steeds niet.
 
Bovenaan