Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

opties per modeltype

tonboy

Verbannen
Ik lees steeds meer over diverse modificaties en opties op het forum, vooral van een aantal zeer actieve leden. Sommige hebben zelfs een complete verlanglijst aangelegd van zaken nog te doen en al gedaan. Heb daar al wat zaken op mijn lijstje gezet en een paar al uitgevoerd.
Is het een ideetje om eens een complete lijst aan te leggen van alle verkrijgbare en wensbare zaken aan onze B1's en B2's . Met de tips hoe te doen (zoals dagrijliichten, home coming lichten, et cetera ?)
Zodat een ieder lid in één oogopslag kan zien wat er allemaal mogelijk is om aan zijn auto te verbeteren ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er zijn verschillende how-to's gepost in ons gelijknamige forumdeel. Dat is de plaats waar dergelijke info verzameld kan worden. Eenieder die een dergelijke bijdrage wilt en kan doen is van harte uitgenodigd om zijn kunsten daar zichtbaar te maken en toe te lichten.
 
Ik dus nou niet meer.

Ik dacht dat bedoelt werd welke opties er mogelijk zijn op de B1 en B2 in een soort overzicht. Niet dat er direct een compleet verslag aan vast zit met hoe deze optie te monteren, c.q. instaleren. :Y :N :S
 

tonboy

Verbannen
Dan kan ik alleen maar concluderen dat je antwoord niet overeenstemt met mijn vraagstelling.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Of dat het niet het antwoord is dat je gehoopt had. ;)

Zo'n lijst bijhouden is een nobel streven maar het gaat je niet lukken die up to date te houden. Beter werkt het om het bij de how to's te houden en de eventuele topics in de diverse privé garages die we hebben. Dat is voor het betreffende lid ook leuker, als er gereageerd wordt op zijn werk / mod. Daarbij is dan meteen duidelijk aan wie er inhoudelijke vragen gesteld kunnen worden.
 

tonboy

Verbannen
@omegaan. Precies! Gewoon een soort optielijst dus. Wellicht dan met snelkoppelingen naar reeds vermelde how-to's.
 

tonboy

Verbannen
@buster Bij vele forum wordt er per leidend voorwerp (in het geval van het oop zijn dat de auto's) vragen en berichten gepost. Dat ontbreekt hier in dit forum. Wel bij de advertenties overigens. Dus is het moeilijk zo niet onmogelijk een duidelijk overzicht te krijgen van wat mogelijk is voor bijvoorbeeld mijn Omega, een B1 met een x20xev motor. En wellicht dat het te ver gaat om het forum duidelijker op te delen, maar in ieder geval wel per model, dus B1of B2, en wellicht nog limousine of station
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Verder opdelen is zinloos, dan krijgen we een hoop dubbele topics.

Je zou een topic kunnen maken en bijhouden met verwijzingen naar onderwerpen in de diverse forumdelen. Dat zou dan alleen een index zijn, geen vraag-/discussietopic.
 

tonboy

Verbannen
Dat is precies wat ik bedoel. Dus 1 lijst per model (B1 of B2), met hyperlink naar de posting waar het vermeldt en/of behandeld wordt. Echter, is het technisch mogelijk in het forum een lijst te houden welke door elk lid aangevuld kan worden?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nee dat zou handwerk worden. We willen hiervoor ook in principe geen mods op de forumdatabase loslaten, bij een aanpassing in de versie ontstaat dan weer een uitdaging en dus veel werk om alles om te zetten.
 

Andrew

600.000
Voor het laatste half jaar dat de Omega geproduceerd is (kalenderjaar 2003) heb ik een Nederlands pdf-bestand van de Omega-folder met de prijzen, standaarduitrusting per uitvoering en alle af-fabriek te bestellen opties. Ik ben die hier op het forum nooit tegengekomen, weet alleen niet hoe die pdf hier te uploaden.

Andrew
 

tonboy

Verbannen
En nou nog op zoek naar de optielijst voor de B1.. Iemand een oude folder waar dat vermeldt staat ? ik ga ook wel effe op zoek op engelse en duitse forums
 

Andrew

600.000
Als Peter nog hetzelfde e-mailadres heeft als enkele jaren geleden, dan zit het nu in zijn postvak-in.

Naast de NL-versie 2003 had ik ook de Duitsland-versie 2003, alsmede de folder van Irmscher.

Andrew
 
Bovenaan