Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Originele Opel rdaio van sloop inbouwen

Beste lezers,

Momenteel zit er in mijn Omega een aftermarket DAB radio met achteruitrijcamera. Op de sloop kan ik een originele Opel radio/cd unit kopen. Mijn vragen:
- Hoe bouw ik de originele unit uit. De 4 inbusboutjes aan de voorkant al gevonden maar zit hij nog ergens anders vast?
- Heb ik een code van de unit van de sloop nodig?
- Zijn er extra handelingen die ik moet verrichten als ik de unit van de sloop inbouw in mijn Omega?

Een link waar alle antwoorden zijn is natuurlijk ook welkom, ik zal vast niet de eerste zijn ;-)

Vriendelijke groet en alvast bedankt

Joost
 
4 torxjes eruit, dan dunne pinnen erin.
Je kunt de radio er dan uit schuiven.
Je hebt dan wel de bijbehorende code nodig!
 
en volgens mij ook het scherm wat bij de radio hoort en mss moet hij wel ingelezen worden op jouw auto, maar daar zijn andere die dit beter weten
 
Hallo allemaal!
Allereerst dank voor jullie snelle reacties!
Onertussen ben ik zo ver (daarna weer een paar vragen):
- Van de 'nieuwe' radio heb je sowieso de code nodig;
- Wat ik nu begrepen heb is dat die radio eerst moet worden 'unlocked' waarna je de code kan toetsen en de radio zou moeten werken.

Nieuwe vragen (ik praat over het tyoe cdr 2005)
- Is er iemand op het forum die hierin handig is in het unlocken?
- Is er iemand op het forum die de veiligheidscode toch kan achterhalen ook al is de radio zonder de originele keycard? (dit vraag ik omdat ik er van de sloop zo 2 of 3 kan kopen maar zonder codes)
- Ik kom ook types cd30 tegen, wederom ook zonder codecard, zijn deze wel te installeren in de Omega?

Het fijne van het hele verhaal is dat ik zelf de originele keycard van de oude radio nog heb maar de vorige eigenaar heeft de radio weggegooid omdat hij de nieuwe had ingebouwd. :-(

Dank en hartelijke groet,
Joost
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
CD 30 gaat niet werken door andere aansturing.

Code heb je nodig indien hij niet codevrij gemaakt is. Bij een 2005 is het display niet softwarematig gekoppeld aan de radio.

Op eBay staan ze ook nog weleens codevrij.
 
Hoi Jacco, dankjewel voor het duidelijke antwoord!

Weet jij waar ik er eentje codevrij kan laten maken? Is er misschien iemand op het forum die dit kan?

Hartelijke groet,

Joost
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Geen idee, heb me nooit met die modellen bezig gehouden.

Heb je Berry al gevraagd of hij wat heeft liggen?
 
Super. Dankjewel!!! ALs ik de code heb kan ik m dus plaatsen, code invoeren en dan moet hij het doen?
Of moet er dan op een andere manier nog wat gedaan worden?

Sorry voor alle vragen hoor, ben wat de Omega betreft nog wat nat achter de oren :-)

Vriendelijke groet,

Joost
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Deze radio is nog van het simpele soort. Als de code niet is uitgeprogrammeerd vraagt hij via het display na plaatsen een 4-cijferige code die je met de eerste 4 cijfertoetsen kunt ingeven. Daarna werkt het.

Kijk wel even of ze voor de huidige radio niet aan de stuurbediening hebben geknutseld om die werkend te krijgen, wellicht zit er een verloopstekker tussen die eruit moet of hebben ze het op een andere manier aangepast.

Weet je overigens zeker dat er standaard een 2005 type radio in heeft gezeten?
 

Joep

Verbannen
Dat soort vragen krijg je als je je niet eerst netjes voorsteld. ;)

Ik heb nog wel een radio met scherm liggen.
 
OK! Point well taken. Ik zal me volgende week eerst netjes voorstellen :-)
Ik heb ondertussen een CDR2005 gevonden en besteld. Als het goed is ongecodeerd. Komt snel binnen. Sowieso laat ik natuurlijk even weten doe hoe en de wat. Mocht het niet lukken dan snor mail ik Berry.

Sorry voor alle spontane en snelle reactanten en mede forum genoten. Rommilge week. Na heel veel wikken en wegen afscheid genomen van mijn Mercedes w116 450 sel uit 1978. Zaten/zitten nogal wat emotionele herinneringen aan daardoor was ik even niet zo hoffelijk en handig.

Mannen, allen hartelijk dank voor de snelle en duidelijke hulp zover. Volgende week introduceer ik me zoals het hoort. Daar zal vas een vase plek voor zijn dus dat snor ik dan even op.

Hartelijke groeten en een fijne Zondag. En exact op het moment dat ik op verzend druk is Max Verstappen winnaar geworden van de Grand Prix van Maleisië.

Joost
 
Het heeft even geduurd vooedat ik er tijd voor heb genomen, maar de radio zit er in en doet het als een tierelier. Thanx voor de tips!!!
 
Bovenaan