Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Originele Radio/nav

yoyo

The UK brothers
Ik zit eigenlijk al een hele tijd met een vraag waarvan ik deels weet hoe of wat.

Nu is het zo dat ik standaard radio heb NCDC 2006 (of 5) en ik wil een radio met navigatie en kleuren scherm.
Ik heb er over nagedacht om ook telefoon te willen maar dat laat ik vooralsnog achterwege omdat ik toch weinig
gebeld wordt. (dan vind ik een telematica unit en dashboard kastje plus antenne een iets te dure extra grap)

De gps antenne kan bij mij gewoon op een nette manier op het dashboard oid geplaatst worden omdat ik dat
geen antenne achterop het dak hoeft te plaatsen.(heb geen ww ruit en ontvangst is prima achter de ruit)

Nu de vragen:
a: Moet ik eerst naar de VOD om de oude radio/mid af te koppelen (zoja moet de radio er dan gelijk uit?)

b: Als ik een radio/cid koop en deze zijn door een VOD losgekoppeld moeten er dan toch codes bij zitten
van de radio/CID? (ze worden aangeboden als ontkoppeld maar zit er dan ook een code bij?

c: Welke radio's kan ik nemen en welke absoluut niet (ook ivm de nav software welke?)
Wat is het verschil tussen de div Toestellen 2d, 3d ?

d: Wat heb ik nu echt allemaal nodig om Radio/Cid te plaatsen ? (wat voor kabels enz)

Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een B2 2003 .

Ik ben benieuwd want ik wil nu toch zachtjes aan wat spulletjes bij elkaar sprokkelen.(niet in één keer, want dan kunnen
jullie mij opzoeken in eoa ziekenhuis waar ik dan lig omdat mijn wederhelft mij dan waarschijnlijk heeft bewerkt
met een deegroller oid) :$ :$ :Y

[mod]Verplaats naar de juiste rubriek. Peter [18:05 / 03-02-2010][/mod]
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nog maar een keertje dan :+

yoyo zei:
Ik zit eigenlijk al een hele tijd met een vraag waarvan ik deels weet hoe of wat.

Nu is het zo dat ik standaard radio heb NCDC 2006 (of 5) en ik wil een radio met navigatie en kleuren scherm.
Ik heb er over nagedacht om ook telefoon te willen maar dat laat ik vooralsnog achterwege omdat ik toch weinig
gebeld wordt. (dan vind ik een telematica unit en dashboard kastje plus antenne een iets te dure extra grap)

De gps antenne kan bij mij gewoon op een nette manier op het dashboard oid geplaatst worden omdat ik dat
geen antenne achterop het dak hoeft te plaatsen.(heb geen ww ruit en ontvangst is prima achter de ruit)

Nu de vragen:
a: Moet ik eerst naar de VOD om de oude radio/mid af te koppelen (zoja moet de radio er dan gelijk uit?)

Nee, kan je er zo uit halen

b: Als ik een radio/cid koop en deze zijn door een VOD losgekoppeld moeten er dan toch codes bij zitten
van de radio/CID? (ze worden aangeboden als ontkoppeld maar zit er dan ook een code bij?

Nee dan zitten er geen codes in, die zijn eruit gehaald.

c: Welke radio's kan ik nemen en welke absoluut niet (ook ivm de nav software welke?)
Wat is het verschil tussen de div Toestellen 2d, 3d ?

NCDC2011 Navigatie Radio
NCDC2013 Navigatie Radio met 4 cd wisselaar
NCDC2015 Navigatie Radio met 4 cd wisselaar en geschikt voor aansturing Telematica unit

d: Wat heb ik nu echt allemaal nodig om Radio/Cid te plaatsen ? (wat voor kabels enz)

Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een B2 2003 .

Ik ben benieuwd want ik wil nu toch zachtjes aan wat spulletjes bij elkaar sprokkelen.(niet in één keer, want dan kunnen
jullie mij opzoeken in eoa ziekenhuis waar ik dan lig omdat mijn wederhelft mij dan waarschijnlijk heeft bewerkt
met een deegroller oid) :$ :$ :Y

Waarschijnlijk een extra kabel van radio naar CID
Een GPS antenne.
Radio frame voor de radio in te schuiven.
NavigatieRadio.
CID.
En de VOD om de boel te laten programmeren.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik wil mogelijk mijn 2013 nog vervangen voor een 2015 (ik wil wél de telefoonfunctie gaan gebruiken ;) ) dus mocht je interesse hebben kan je evt. tegen die tijd mijn 2013 overnemen. Die heeft een prima lezer.

Ik heb nog geen 2015 dus kan nog wel even duren voor ik een goeie heb. :P
 

yoyo

The UK brothers
@Peter : die van mij eruit halen maar kan die wel ontkoppeld worden ? (voor eventuele verkoop (ik zou niet weten wie maar goed) :N
En geldt dit ook voor het display? :?

@Jacco : you've got a message. :Z
(er staat trouwens een tlematica unit met dashboard kastje op e-bay)
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
@Peter : die van mij eruit halen maar kan die wel ontkoppeld worden ? (voor eventuele verkoop (ik zou niet weten wie maar goed) :N
En geldt dit ook voor het display? :?

Die van jouw hoeven niet ontkoppeld te worden, die zijn niet gekoppeld.
Je radio heeft een eigen code en het display heeft helemaal geen code.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
De 2013 en 2015 hebben weldegelijk een Code.
Deze staan op de Carpass normaal gezien (Heb er toch ergens een van liggen)
Maar ik weet niet wanneer je die code nodig hebt...
Ik heb laatst men 2015 eruit gehad, en vroeg geen code achteraf (wss omdat CID de juiste 'gekoppelde' was...)

Ivm je GPS antenne.
Die coax-kabel gaat waarschijnlijk niet voorbereid liggen in de rechter kabelgoot.
De coax voor GSM ligt er normaliter wel als je een klein antennetje op je dak hebt.
(Je moet dan ook geen gat maken of vergroten, want dat is gelijk voor beide antennes normaal)
Nu is het ook geen super zware klus om die te leggen denk ik.
Hoewel je in de rechter C-stijl misschien wel effe zal moeten opletten.
(Hoedenplank eruit en C-stijl afdekking eraf volgens mij)

Er is verschil in de OEM GPS antenne voor een Limo en een Caravan, de Caravan heeft ook nog de FM-versterker aan boord en is dus een stuk groter. Opletten bij de aankoop dus! (DankU Danny ;))

Qua kabelboom weet ik niet hoe het zit met de pinnetjes van de sensoren voor de BC.
Moeten die van de MID stekker omgezet naar de CID stekker?

Je vroeg ook 2D of 3D navigatie?
Je moet er rekening mee houden dat het technologie is van rond 1999-2000,
als de CID al niet voordien geleverd werd in de B1?
Dat is dus 'simpele' 2D navigatie, geen pilot's-eye-view van een knooppunt ofzo.
Wel detail-beelden van hoe je een ingewikkeld punt moet nemen.
En ook een betere tijdige waarschuwing dan met de Aldi-navigaties.
Je wordt echt 400m op voorhand gewaarschuwd, en dan 50m nog een melding.

Ik denk dat Peter zijn 'verhandeling' redelijk goed gaat kloppen met wat je allemaal nodig hebt,
dus daar heb je een hele goede basis aan d:)b

Grtz
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
De 2013 en 2015 hebben weldegelijk een Code.
Deze staan op de Carpass normaal gezien (Heb er toch ergens een van liggen)
Maar ik weet niet wanneer je die code nodig hebt...
Ik heb laatst men 2015 eruit gehad, en vroeg geen code achteraf (wss omdat CID de juiste 'gekoppelde' was...)

Klopt, maar we hadden het hier over de standaard radio en een MID
De NCDC's vragen ook niet om een code die moet je met de Tech2 erin zetten, als de code van de NCDC's niet overeenkomt met de CID dan krijg je vervelende meldingen te zien en kan je er ook niet zoveel meer mee.

Er is verschil in de OEM GPS antenne voor een Limo en een Caravan, de Caravan heeft ook nog de FM-versterker aan boord en is dus een stuk groter. Opletten bij de aankoop dus! (DankU Danny ;))

Komt omdat bij de Limousine de achterruitverwarming als antenne dienst doet.

Qua kabelboom weet ik niet hoe het zit met de pinnetjes van de sensoren voor de BC.
Moeten die van de MID stekker omgezet naar de CID stekker?

Er zit een MID in stekker layout is het zelfde.

Ik denk dat Peter zijn 'verhandeling' redelijk goed gaat kloppen met wat je allemaal nodig hebt,
dus daar heb je een hele goede basis aan d:)b

Grtz

Dank u
 
Bovenaan