Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

pakkingen vervangen brandstofpomp 2.5 TD

iedere 2.5 TD rijder krijgt er wel eens mee te maken na verloop van tijd
een lekkende bosch brandstofpomp maar in de meeste gevallen zijn het de twee bovenste pakkingen en deze zijn goed te vervangen zonder de pomp de demonteren
de eerste pakking is helemaal geen probleem en kun je zo vervangen toch voor dat je aan de tweede pakking begint moet je echt een merkteken op de twee delen zetten er zitten nl sleufgaten in het tweede deel en door het verstellen van links naar rechts kun je de inspuithoeveelheid bepalen en dit luistert echt heel nauw zelfs tot op de halve mm
dus afgelopen vrijdag een setje pakkingen(12 euro) gehaald bij het bosch diesel center in sittard en 6 inlaatpakkingen bij de vod gehaald(wat al van tevoren besteld waren)
en via een how to do van onze oosterburen ben ik begonnen te sleutelen,voor aan de pomp te komen moet eerst de inlaatcolllecter ervan af en dus bij de tweede pakking een merkteken gemaakt wat eigenlijk een beetje te grof was en daar kwam ik later ook achter 7(8)7
alles weer gemonteerd en moter starte gelijk maar liep niet zoals het hoorde te hoog in de toeren en onregelmatig stationair
de dag erna een heel secuur merkteken gemaakt met nagelak en toen de onderste vier bouten beetje los gedraaid toen heel voorzichtig een beetje naar links verplaatst en daarmee stel je de inspuithoeveelheid armer(rechts is rijker)
na een paar keer stellen(met inlaatcollector gemonteerd)uiteindelijk toch gelukt,nu loopt die als een zonnetje
maar wat ik eigenlijk wil aangeven dat de secuurheid van het merkteken heel belangrijk is en daarmee een hoop ergernis bespaart
bij deze een how to do link met tekening van onze oosterburen http://www.e34.de in het forum schrauberecke,maar mocht je het niet vinden heb ik nog altijd een acrobat file met beschrijving.
m.v.g mart slaats
 
Bovenaan