Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

parkeer sensors werken ineens niet meer

yoyo

The UK brothers
Het kan ook het speakertje wezen die achter je achterbank zit.
Vanuit het speakertje kan je ook de kabel volgen naar de parkeerunit zelf.
Dan kan je zien of alle aansluitingen nog vast zitten.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als je geen biep meer hoort is
ofwel het speakertje stuk (lijkt me weinig waarschijnlijk)
ofwel de bedrading naar het speakertje stuk
Ofwel de voeding naar de unit stuk (=achteruitrijsignaal, licht)

Hoor je de inschakelbiep met daarna een andere continue toon, dan is er minstens 1 sensor niet meer aanwezig/stuk.

Unit zit bij het linker achterlicht.
 
het is begonnen met dat bij het in achteruit zetten
hij iets detecteerde wat er niet was. geen continu signaal maar biepen. maar werkte wel nog als je dichter op iets reed. en nu totaal niks meer.
maar je kan gelijk hebben met het unit. heb pas nieuwe achterlichten gestoken. misschien hierbij een kabeltje losgetrokken. straks even nakijken.<br /><br />-- 02 okt 2014 06:54 --<br /><br />net ontdekt dat de uiterst linkse parkeersensor los zit in de bumper. moest deze defect zijn?
kan het dan ook zijn dat hij helemaal niet meer werkt.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marco omega zei:
en nu totaal niks meer. maar je kan gelijk hebben met het unit. heb pas nieuwe achterlichten gestoken. misschien hierbij een kabeltje losgetrokken. straks even nakijken.

Als er helemaal geen geluid uitkomt dan lijkt het mij dat het geen spanning krijgt, waarschijnlijk heb je een draadje los getrokken met het wisselen van de achterlichten.
Bij inschakelen achteruit moet een korte constante toon horen (de zelftest). Als het systeem daarna merkt dat er iets mis is krijg je andere tonen te horen.
 
inderdaad hij doet niks meer. ook geen zelftest meer.
geen los kabeltje gevonden.
ik vermoed dat dit nog een lange zoektocht word.
achteruitrij lichten die in de kofferklep zitten werken beide prima.
en zie nergens een extra kabel lopen voor de parkeersensoren.
misschien zit de verbinding ergens in de kabelboom.
of de achterzetel demonteren om te zien of het speakertje wel spanning krijgt<br /><br />-- 03 okt 2014 13:26 --<br /><br />en die unit kan ik ook niet vinden.
wat moet ik er mij bij voorstellen?.
reserve wiel eruit gehaald maar niet echt iets gezien
 

yoyo

The UK brothers
Als je de linker rugleuning van je achterbank naar voren klapt moet je het speakertje diecht bij je gordel net onder de hoedenplank kunnen zien zitten.
Ga vandaar uit langs het zij paneel naar de achterkant.
Het kantje moet als het goed is tussen de achterbank en reservewiel onder de hoedenplank zitten.
In die buurt moet je zoeken.
 
bij mij is de parkeersensor sindskort ook defect! hebbe deze getest en blijkt ook het speakertje kapot te zijn! hebbe het met een extern speakertje getest en toen deden ze het wel!
 
alleen achterbank opengeklapt en gezocht. geen speaker gevonden. of hij moet achter de kofferbekleding zitten.maar had geen tijd meer moest mijn dochter van school halen.
morgen poging 2<br /><br />-- 04 okt 2014 00:35 --<br /><br />zou het kunnen omdat ik een rolgordijn en bose installatie onder de hoedeplank heb zitten dat mijn speaker ergens anders zit. in ieder geval morgen poging 2
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als het origineel is dan zit de speaker boven de hemel ter hoogte van de B stijl.
Eventueel ter hoogte de C stijl.
 
alles gevonden....thanks voor de hemel tip....iemand misschien een idee voor een nieuwe speaker?
moet dat origineel bij opel besteld worden?
 
Je kan bij elke elektro speciaalzaak een andere pieper kopen, bijvoorbeeld in Utrecht centrum, bij het neude die heeft hem zeker daar heb ik die van mijn pa, een iets schellere ipv de originele ook gekocht
 
Bovenaan