Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Parkeersensoren

Hallo,

Sinds mijn aankoop van de Omega doen de parkeersensoren het achter niet. Heeft iemand daar ook ervaring mee, dat ze dienst weigeren? Het zit er op, dus het moet werken zou je zeggen. Ik heb al van alles geprobeerd, doch ik krijg ze niet aan de praat. Er zit een trekhaak op, dus als je een aanhanger vervoert, dan doen ze het automatisch niet. Zekeringen zitten er allemaal in. Zit er ergens een module verstopt? Ik geef het op. Misschien heeft iemand bruikbare tips !

Jan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Parkeersensoren worden aangestuurd door het achteruitrijsignaal.
De module zit achter het reservewiel, het kan zijn dat daar een zekering zit maar dat is niet gebruikelijk.
Komt er helemaal geen geluid uit als je de auto in zijn achteruit zet?
Het kan zijn dat het is losgekoppeld vanwege een storing, het kan ook zijn dat de speaker losgekoppeld of kapot is.
De trekhaak is die origineel?
Het is ook goed mogelijk dat er in de trekhaak mist origineel niet goed is.

Helaas mogelijkheden zat. _O- _O-
 
De trekhaak is orgineel; het signaal is weg en ik heb de module nog niet gezien, daar zal ik t.z.t. even naar zoeken. Je zou zeggen, wat heeft het allemaal te lijden, maar goed, het is even voor mij een bijzaak geworden gezien het euvel met de carterventilatie.
 
Ik heb ook een originele afneembare trekhaak af fabriek, en moet voor Belgie een adapter gebruiken om alles europees te laten werken echter...als de adapter dan in de stekker steekt heb ik ook géén signaal hoorbaar !
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat klopt, zo hoort het ook te werken.
Op het moment dat je er een stekker in steekt dan wordt de pdc uitgeschakeld.
Een werkende PDC als je er een aanhanger achter hebt is niet nodig.
 
Bovenaan