Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Piepende sensor alarm

Armand zei:
Ik heb verder wel een aparte "sleutelhanger" met knopjes om alarm in of uit te schakelen, ook centrale deurvergr. gaat niet met knoppen op sleutel

Zo'n sleutelhanger had ik bij mijn B1 van 1997 ook inderdaad voor de cv
Nu heb ik de zelfde auto als jij , ook met fabrieksalarm, maar van 1998 en daar heb ik dezelfde sleutel als ik bij mijn B2 ook had, 1 sleutel met twee knopjes.
 
Vanochtend met de garage gesproken.
De extra sensoren waren destijds een eis van de verzekering, omdat de waarde boven 70.000 gulden was en het originele systeem volgens de verzekering onvoldoende was. Er is ook een extra toeter bij geplaatst.

Mijn sleutel heeft ook 2 knoppen, daarnaast heb ik dus een losse "sleutelhanger" met 2 knoppen.
 
Armand zei:
Vanochtend met de garage gesproken.
De extra sensoren waren destijds een eis van de verzekering, omdat de waarde boven 70.000 gulden was en het originele systeem volgens de verzekering onvoldoende was. Er is ook een extra toeter bij geplaatst.

Mijn sleutel heeft ook 2 knoppen, daarnaast heb ik dus een losse "sleutelhanger" met 2 knoppen.

Dat zal dan per verzekeringsmaatschappij verschillen :?

Dat met die sleutel met twee knoppen en nog is een aparte sleutelhanger , 7(8)7
 
originele sensoren zitten bij de gordels:

Foto-OYECCH6A-D.jpg
 
Vandaag de sensor nog even bekeken.
Eerst er af gehaald, maar dan zie je het schroefgaatje, dus toch maar weer er aan.
Een corrigerende ruk aan het kabeltje heeft er voor gezorgd dat het geluid weg is :P
 
Bij mij niet Paul, en omdat Armand de zelfde auto/ uitvoering heeft als ik maar hij een extra lampje op z'n dashboard heeft denk ik dat het een aftermarket alarm is met bijbehorende sticker die er bij mij niet op zit.
 
Ik heb zo'n oranje driehoek midden achter, geen idee of dat van het originele alarm is, of van het extra alarm
 
P.H. zei:
Daar staat op voertuigbeveiliging en dat is volgens mij niet origineel van het opel fabrieksalarm.
Jawel hoor, dat is dezelfde en die zat ook op m'n andere omega op dezelfde plek.

Gr. Paul
 
Bovenaan