Mijn geïmporteerde Omega had een storing in de automaat. De handelaar had de uitlezing van de Opel-dealer ter inzage, aan mij de keus of ik het risico van grote dan wel kleine reparatie wilde accepteren. Ik nam het risico, na vooraf inlichtingen te hebben verzameld over wat de kwaal zou kunnen zijn.
Thuisgekomen zou de garage de olie in de automaat vervangen. Zou het probleem blijven, dan kon ik voor een uitgebreide diagnose veiliger naar Ganzeboom in Rosmalen rijden dan met de tien jaar oude olie. Zou de storing verdwijnen dan was ik spekkoper. Maar in de carters lagen zoveel slijpsel en brokstukken dat de garage ze weer gauw vastschroefde; hier moet een specialist naar kijken. Gelukkig heeft Ganzeboom een trailer en werd de wagen voor een redelijke vergoeding opgehaald. Na diagnose bleek ik in aanmerking te komen voor 'volledige revisie', waarvoor het bedrijf een standaard bedrag rekent: 1850 euro ex. Krijg je een vol jaar volledige garantie. Ik had dus pech, geen kleine maar grote reparatie. Maar ik vond het aanvaardbaar en heb nog steeds geen spijt.
Tijdens een eerste grote rit na de revisie begon plots het storingslampje te branden en ging de automaat in noodloop. Sode...!!! Bij uitlezing in de vestiging in Amsterdam bleek het te gaan om 'onbetrouwbaarheid' van de snelheidssensor bij de uitgang van de automaat. De uitlezing gaat via internet naar de Ganzeboom-vestiging, zodat die volledig op de hoogte is. De volgende keer starten bleef het lampje overigens uit en ging alles voorbeeldig, dus inderdaad nogal onbetrouwbaar. Ganzeboom heeft in 10 minuten de sensor vervangen door een gebruikte ("ik heb een doos vol met die dingen") en sindsdien rijd ik alweer 1500 km soepel schakelend rond.
Ik belde met een andere Omega-rijder van deze portal (naam ben ik even kwijt) en werkzaam in een garage. Hij had Ganzeboom genoemd als betrouwbaar revisiebedrijf. Dat blijkt te kloppen. Ik ben heel tevreden over de afhandeling (automaat ziet eruit als splinternieuw), de deskundigheid en de service (leenauto beschikbaar, of tijdelijk een reserve automaat eronder zodat je met eigen auto verder kunt rijden tot je eigen bak is gerepareerd/gereviseerd.
Ook hebben ze spontaan een licht lekkend afdichtingsrubber vervangen van het koelwatercircuit waar je met uitgebouwde bak heel goed bij kunt. Als mijn garage dat moet doen, zitten daar heel wat sleuteluren in die ik nu dankzij hun oplettendheid, heb uitgespaard.
Wat mij betreft een AANRADER!
Nico
Thuisgekomen zou de garage de olie in de automaat vervangen. Zou het probleem blijven, dan kon ik voor een uitgebreide diagnose veiliger naar Ganzeboom in Rosmalen rijden dan met de tien jaar oude olie. Zou de storing verdwijnen dan was ik spekkoper. Maar in de carters lagen zoveel slijpsel en brokstukken dat de garage ze weer gauw vastschroefde; hier moet een specialist naar kijken. Gelukkig heeft Ganzeboom een trailer en werd de wagen voor een redelijke vergoeding opgehaald. Na diagnose bleek ik in aanmerking te komen voor 'volledige revisie', waarvoor het bedrijf een standaard bedrag rekent: 1850 euro ex. Krijg je een vol jaar volledige garantie. Ik had dus pech, geen kleine maar grote reparatie. Maar ik vond het aanvaardbaar en heb nog steeds geen spijt.
Tijdens een eerste grote rit na de revisie begon plots het storingslampje te branden en ging de automaat in noodloop. Sode...!!! Bij uitlezing in de vestiging in Amsterdam bleek het te gaan om 'onbetrouwbaarheid' van de snelheidssensor bij de uitgang van de automaat. De uitlezing gaat via internet naar de Ganzeboom-vestiging, zodat die volledig op de hoogte is. De volgende keer starten bleef het lampje overigens uit en ging alles voorbeeldig, dus inderdaad nogal onbetrouwbaar. Ganzeboom heeft in 10 minuten de sensor vervangen door een gebruikte ("ik heb een doos vol met die dingen") en sindsdien rijd ik alweer 1500 km soepel schakelend rond.
Ik belde met een andere Omega-rijder van deze portal (naam ben ik even kwijt) en werkzaam in een garage. Hij had Ganzeboom genoemd als betrouwbaar revisiebedrijf. Dat blijkt te kloppen. Ik ben heel tevreden over de afhandeling (automaat ziet eruit als splinternieuw), de deskundigheid en de service (leenauto beschikbaar, of tijdelijk een reserve automaat eronder zodat je met eigen auto verder kunt rijden tot je eigen bak is gerepareerd/gereviseerd.
Ook hebben ze spontaan een licht lekkend afdichtingsrubber vervangen van het koelwatercircuit waar je met uitgebouwde bak heel goed bij kunt. Als mijn garage dat moet doen, zitten daar heel wat sleuteluren in die ik nu dankzij hun oplettendheid, heb uitgespaard.
Wat mij betreft een AANRADER!
Nico