Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Polyurethaan bussen up-date.

richard66

500.000+
Tja iedereen denkt er anders over maar ik heb zo iets als ik er in rij moet het er ook goed uit zien van buiten en van binnen en dat is ook zo met de motor en de rest wat er bij hoort , en dan rij ik met plezier in mijn auto rond , want ik wil niet in een roest bak in de rondte rijden ,
Ik ben zo zolang ik hem op de weg kan houden dat vind ik zelf leuk, bij mijn stopt hij pas met rijden als hij op is en dat is ook rekbaar want wat is op . _O-

Ik had voor deze omega,s een Renault 25 v6 2,8 liter echte een zeer mooie en goed onderhouden R25 ook heel veel aan verbeterd ook aan onderstel en remmen
maar ik had deze ook laten Taxeren , en toen na een na dat hij helemaal naar mijn zin was gebeurde wat niemand zou willen maar dat over kwam mijn op de A 85
er reed er een met een hoge snelheid bij me van achter op dus R25 toto los die was echt met de beste wil niet meer te maken alles was ontzet.
Maar om dat deze een taxatie rapport had kreeg ik er nog een leuke cent voor terug en anders alleen dag waarde en dat is dus niets.
Ik heb het frak behouden en zelf gesloopt en wat nog beruik baar was vekocht dus kwam er nog meer aan geld uit.

Maar ik kan het nog na vertellen en daar ben ik zeer bij om ik heb er wel nek en rug letsel aan over gehouden . :X

Gr, Richard. :b
 
Waar ik mijn vraag tekens bijzet is, hoe goed is deze modificatie voor de rest van het onderstel van de auto. Je lost nu een zwak punt op maar ergens anders maak je nu een zwak punt. Wat gaat er nu scheuren of stuk? Dat is de vraag.
Kleine voorbeeld. Ik heb zelf vroeger heel veel gesleuteld en geholpen aan een 1600 autocrosskever.
De kever had van oorsprong trommelremmen en remde niet altijd zo als het moest, toen hebben wij dit gemodificeerd naar schijfremmen, leek eerst goed( niet dus) de ophanging ging scheuren, konden de krachten van het remmen niet aan, dit gemodificeerd, kregen we problemen met de aandrijfassen en de versnellingsbak. Aan het einde van dit verhaal heeft dit zeer veel geld gekost, en het leek zo simpel.

Mvg, Jan Wieger.

-- 31 jul 2013 22:40 --

Colinh zei:
jwsmedinga zei:
Kost klauwen met geld en over een paar jaar staat de auto toch op de sloop.

Mvg, Jan Wieger


Zooo lekker bezig :? :?


Jammer dat we niet allemaal hetzelfde zijn, dan ben je helemaal apart met een Omega -O-

Er zijn maar een paar dingen in het leven zeker. Een auto heeft niet het eeuwige leven, en een mens ook niet.

Mvg, Jan Wieger.
 
Waarom niet?

Mijn Diplomat is inmiddels 40 jaar! En die gaat echt niet naar de sloop!

Mijn Omega is pas 10 jaar, dus ik kan er iig. nog 30 jaar mee voor uit!

Wat ik me wel afvraag; ga je nu andere ogen aan de draagarmen lassen? Begrijp ik dat goed?
 

richard66

500.000+
Dat is wel zo dat het geen eeuwige leven

maar ik heb er hier drie staan die 1x 28 jaar en een van 1 x 45 jaar en 1 van 46 jaar oud en ik denk dat deze nog ouder worden dan ik _O-

Gr. Richard
 

Vega

Medewerker
Administrator
Joep zei:
Heeft Peter vorig jaar een kat in de zak gekocht dan?

Nee Joep, buiten mijn schuld is er iets gebeurd waardoor we heel lang op een verkeerd been gezet zijn, het meeste is gemaakt maar er waren/zijn nog wat aandachtspunten.
Mede door de ondeskundigheid of laksheid van andere zijn sommige items sneller versleten dan gebruikelijk.
 

Joep

Verbannen
Daar ben je dan mooi klaar mee, en vele euro's lichter! Gelukkig weet je de aandachtspunten dus dat komt zeker goed! :Y
 

Joep

Verbannen
Zojuist een setje PU bussen besteld dus na de feestdagen lekker klussen. :)

Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de achterste PU bussen in de voorste draagarmen met gemodificeerde ogen? Foto's van hoe dat eruit ziet?
 

tonboy

Verbannen
In het kader van "je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden" zou ik zeggen waag er eens een mailtje aan naar een paar van de Holden clubs in Australie.
Holden wordt daar veel gebruikt voor racing en geheid dat er leden zijn die ervaring hebben met verstevigde subframes en bussen.
Immers, in die racing Holdens op basis van de Omega liggen motoren die wakker worden op 8 cilinders
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
tonboy zei:
In het kader van "je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden" zou ik zeggen waag er eens een mailtje aan naar een paar van de Holden clubs in Australie.
Holden wordt daar veel gebruikt voor racing en geheid dat er leden zijn die ervaring hebben met verstevigde subframes en bussen.
Immers, in die racing Holdens op basis van de Omega liggen motoren die wakker worden op 8 cilinders
Ik wil jouw idee niet afkraken, integendeel, goede tip.
Maar ik vermoed wel dat er andere subframes en draagarmen aan te paskomen.
Als ik me niet vergis was de Omega V8 ook anders op dat gebied. In ieder geval al andere fusee...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Daar hebben we uiteraard naar gekeken. Een onderstel van Holden kun je praktisch in zijn geheel in de PU bussen zetten, daar is veel meer voor te krijgen. Zoals Stijn zegt, zitten er nogal wat verschillen in. Onderhuids zijn die auto's behoorlijk anders.
 

Joep

Verbannen
Iemand ervaring met de nieuwe ogen + PU bussen ipv de achterste draagarmrubbers? Ralph? Jacco? Peter? Of moet dat idee nog verder worden uitgewerkt?

Hoe krijg je trouwens het oude, voorste draagarmrubber er fatsoenlijk uit?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nog niet alles is in de fase dat het gedeeld kan worden.

Rubber uitpersen, 20+ ton pers nodig.
 
je zal toch echt als je hem er uit wil slaan ,een hamer en een bijtel nodig hebben joep.En geloof me dit is niet de eerste keer dat ik het doe
en je zal ook nog wat nodig hebben ,want alleen aan een bankschroef heb je niks (krijg je hem er echt niet in) 7(8)7 7(8)7<br /><br />-- 23 dec 2013 18:53 --<br /><br />
carenbar zei:
je zal toch echt als je hem er uit wil slaan ,een hamer en een bijtel nodig hebben joep.En geloof me dit is niet de eerste keer dat ik het doe
en je zal ook nog wat nodig hebben ,want alleen aan een bankschroef heb je niks (krijg je hem er echt niet in) 7(8)7 7(8)7


En omdat je het zo goed weet als je pech heb ,moet je ook nog een brander gebruiken
 
Bovenaan