Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

polyurethane bussen in de ophanging

Ha mannen,

Jammer dat Meyle de HD versie niet voor de Omega levert. De "normale" versie van Meyle voldoet misschien ook prima. Bij Omegafreaks.de is redelijk veel geschreven over imitatie draagarmen (met dito draagarmrubber). De ene is daarbij veel beter dan de andere.

Ikzelf rij nu bijna twee jaar met imitatie draagarmen rond en de zaak is nog steeds strak aan de voorzijde.

Groet,

Walter
 
Hoeveel km heb jij er inmiddels mee gereden, Walter ?
Want ik denk dat dat nog wel mee valt, in jouw geval :)

V.w.b. het sportievere gedrag m.b.t. de draagarmen: jij gaat je Omi sowieso verlagen, Niels. Wíl je dan nog wel die HD-variant (zou die leverbaar zijn voor de Omega) onder jouw auto ?
Misschien wordt ie dan helemaal kanon-hard v.w.b. het veer-comfort. Dat hebben ze zo niet bedoeld bij Opel, toen ze de Omega ontworpen :>
Mijn inziens dus de 'standaard' Meyle nemen (als blijkt dat die beter zijn dan de OEM versie).
 
Ha, daar heb je natuurlijk ook wel weer een punt. Ondertussen staat de teller 20-25.000 kilometer verder. Tsja, niet echt veel natuurlijk maar ook weer niet niets.

Het blijft wat moeilijk met die draagarmrubbers. Niels, ik zou mij eerst goed afvragen of je HD-rubbers wilt of de normale variant. Bij de laatste mogelijkheid kun je dan kiezen tussen OEM en goede imitatie en dan zou ik de prijs de doorslag laten geven. Ga je voor de HD variant dan is het ook nog te overwegen bij Meyle te informeren naar de mogelijkheden van een special Anfertigung (ergens op een Cateraforum schreven ze dat ze er daar achter kwamen dat bepaalde HD-bussen oorspronkelijk bedoeld voor een BMW ook in een draagarm van een Omega pasten). Misschien zijn de kosten hiervan wel enorm maar het is natuurlijk altijd het overwegen waard eens te informeren. Ikzelf zou niet gaan voor polyurethaan bussen. Die komen droog te staan en gaan dan enorm piepen en kraken. Ik heb dat zelf eens meegemaakt en daarna was ik hiervan wel genezen.

Wat het comfort betreft, tsja. Ik heb zelf de indruk dat de verlagingsveren (ook Eibach) hier niet al te veel negatieve invloed op hebben. De dempers des te meer (maar gelukkig zijn mijn Konis instelbaar ;) ). Jij blijft met de originele dempers rijden dus wat dat betreft zal er niet echt veel verschil zijn met origineel. Wat die HD-rubbers betreft, tsja. Je zou eens in contact kunnen proberen te komen met zo'n BMW-rijder (waarover Jacco het had).

Al met al dus nog wel een interessante materie.

Als ikzelf weer in deze situatie zat dan ging ik eens bij Meyle informeren naar de mogelijkheid van een eenmalige HD-variant voor de Omega.

Groet,

Walter
 
Bovenaan