Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Pookhoes + handremhoes. Hoe te demonteren?

Joep

Verbannen
Hallo allen,

Ik wil de pookhoes en handremhoes vervangen voor nieuwe exemplaren. Dat is alleen leuk als je weet hoe je de oude, versleten exemplaren kunt demonteren. Ik weet dat dus niet en ik heb op het Opel forum wel een draadje gevonden over hoe het moet bij een Vectra-B maar zonder foto's en een Vectra is geen Omega.

De pookhoes lijkt me een kwestie van het plastic los klikken en de pookhoes binnenste buiten te keren door middel van naar boven tillen. Tyrap losknippen en nieuwe terug plaatsen. Am I right?

Handremhoes heb ik geen idee van. Wie wel?

Ik hoor het graag. :Y

Alvast bedankt.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Handremhoes uit de consol wippen en dan stroop je hem zo vanaf ...heel simpel eigenlijk.
 
dit is volgens mij hetgene waar ik het langst op gezocht heb bij het afbreken van de B2 omega, Pookhoes is inderdaad kinderspel, maar die verdomde handremhoes incl bevestigingsplastic kreeg ik maar niet los! heb nog steeds geen idee hoe het irritante ding net in elkaar zit, hij is er uiteindelijk per ongeluk uit gewipt!

Vergeet zeker geen foto's te maken hoe je hem eruit krijgt, en steeds voorzichtig zijn, zolang je geen overbodige druk zet kan je moeilijk wat fouts doen. (Evt heb ik nog wel zo'n plastic stukje voor je liggen ;))
 

Joep

Verbannen
Heb reeds een setje besteld dus als dat binnen is zullen we eens gaan hobby'en. ;) Foto's maak ik altijd van updates aan de Omega dus komt goed! 8)
 
Hey die Joep,

Als het hetzelfde werkt als in de B1 is het vrij eenvoudig:

Armsteun open maken, bakje eruit schroeven dan zit de hoes over een plastic rand vastgeniet, deze verwijderen en de nieuwe hoes eroverheen schuiven en weer terugbouwen.

20 minuten werk als je het netjes doet, maar nogmaals dat was bij de B1 zo, weet niet of dat er hetzelfde uitziet.

Succes!
 
Waar heb je deze besteld? ik ben opzoek naar een hoes voor de versnellingspook, de hoes van de handrem is nog zo goed al nieuw. (voorige eigenaar nooit gebruikt denk ik dan)
 

Joep

Verbannen
jacques zei:
zou je niet eerst zorgen dat je je olielekkage verhelpt lijkt mij belangrijker ;)
Ik wist niet dat Quirin ook last had van olielekkage... 8)7
Beter opletten Jacques als je iemand de les wilt lezen. ;)
 
jacques zei:
zou je niet eerst zorgen dat je je olielekkage verhelpt lijkt mij belangrijker ;)

De landrover heeft op dit moment geen blok en lekt als nog olie dus beetje lekken moet kunnen (als een engelse auto niet lekt is de olie op zullen we maar zegge (over olielekker gesproken))

Omega heeft nieuwe carterbeluchtingfilter gehad en lekt niet meer. Maar dit is inmiddels al 30 000 km geleden. Voor ik dit forum kende
 
Joep zei:
jacques zei:
zou je niet eerst zorgen dat je je olielekkage verhelpt lijkt mij belangrijker ;)
Ik wist niet dat Quirin ook last had van olielekkage... 8)7
Beter opletten Jacques als je iemand de les wilt lezen. ;)
ten eerste heb ik het niet over Quirin maar over jouw het is tenslotte jouw vraag over de hoezen, en jij hebt volgens eigen zeggen last van een vreemde olielekkage, en ten tweede hoef ik niemand de les te lezen en is het meer bedoelt als gimmick staat niet voor niets en smiley achter, maar een klein stukje meen ik het wel want omdat je niet weet waar de lekkage vanaf komt zou ik me toch eerst druk maken dat dat gemaakt word voordat ik met andere optische mooimaak dingen verder ging,
 

Joep

Verbannen
jacques zei:
Joep zei:
jacques zei:
zou je niet eerst zorgen dat je je olielekkage verhelpt lijkt mij belangrijker ;)
Ik wist niet dat Quirin ook last had van olielekkage... 8)7
Beter opletten Jacques als je iemand de les wilt lezen. ;)
ten eerste heb ik het niet over Quirin maar over jouw het is tenslotte jouw vraag over de hoezen, en jij hebt volgens eigen zeggen last van een vreemde olielekkage, en ten tweede hoef ik niemand de les te lezen en is het meer bedoelt als gimmick staat niet voor niets en smiley achter, maar een klein stukje meen ik het wel want omdat je niet weet waar de lekkage vanaf komt zou ik me toch eerst druk maken dat dat gemaakt word voordat ik met andere optische mooimaak dingen verder ging,
Jacques, lees even de begindatum van dit topic. Dit topic heb ik in 2013(!) aangemaakt en Quirin stelt een vraag. ;)
Ik ben al anderhalf jaar voorzien van nieuwe hoezen.
Vergissing kan gebeuren. :s

Ik heb de hoezen toendertijd bij GM tuningparts vandaan gehaald. Wellicht zijn die goedkoper als de VOD.
 
Morgen zafira van ons mam ophalen. Zal dan de prijs te horen krijgen van de vod.

@jacques
Ik heb last gehad van een olielekkage omdat de carter druk niet goed weg kon door verstopte filter. Dit is echter verholpen en wist niet zeker of ik dat hier ergens gemeld had vandaar het tweede deel van mijn reactie. Het eerste deel van de landrover is ook waar, ligt midde onder de auto een plasje olie terwijl de gehele aandrijflijn eruit ligt in verband met een revisie (waar ik te weinig tijd voor heb om het snel te doen)
 
Jacques zit te zieken richting Joep, Qzelf. Begrijpt niet hoe een forum werkt (en ook niet hoe een toetsenbord werkt trouwens) Hij is iig niet benieuwd naar jouw olielekkage! Helaas :$
 
Bovenaan