Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Pookknop demonteren

Joep

Verbannen
Hoe demonteer ik de pookknop van een B2 Omega?

Ik wil de boel niet slopen maar moet ik van links naar rechts draaien en tegelijk omhoog trekken of iets in die trent?

Wie O wie kan mij helpen en het uitleggen? :)

Alvast bedankt! d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die krijg je er niet af zonder hem te slopen, tenzij je het geluk hebt dat hij los zit. Normaliter is dat de onderkant insnijden / knippen voordat je het ding eraf kan draaien.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zo krijg je een idee.
262slcx.jpg

153u3gh.jpg

Foto's gemaakt door Sjors-V6
 

tonboy

Verbannen
Volgens werkplaatshandboek moet je die knop inderdaad van bovenaf doorzagen, niet recht door het midden maar op 1/3 van de zijkant.
Alle resten moeten verwijderd worden.
Dan de metaalkern (de stang dus) op 70 graden verwarmen en de nieuwe knop "met montagegereedschap" erop slaan.
Maar uitkijken, de schakelpook onder het rubber heeft kunststof delen, teveel en te hard slaan zorgt ervoor dat deze delen beschadigen.
 

Joep

Verbannen
Bedankt mannen voor de info. Ik had over de knop doorsnijden op de stiknaad al ergens gelezen op het Opel forum bij een Astra G. Wist niet dat dat hetzelfde zou zijn bij de Omega.

Eerst maar uitproberen bij een sloper voordat ik m'n eigen pook naar de vernieling help. :P
 
Colinh zei:
Hard trekken met draaiende beweging, van Sjors geleerd en ook zo gedaan bij m'n B1 d:)b
Ik ben bang dat ik dan de hele boel afbreek eigenlijk :?.
De bedoeling is dat er een andere pookknop op komt.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Zoals Colin het omschreef klopt inderdaad. Het is bij mij gelukt. :*)

Er komt een wortelhouten Irmscher pookknop voor in de plaats, Rob.
 
Bovenaan