Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Pop-up @ PB

Zo, a.d.h. van deze berichtwisseling van caponetyuh en martijn_maja, leek het mij handig om hier wat aan te doen.
Ik heb dus een 'Pop-up' -functie toegevoegd die automatisch 'op popped' als je een nieuwe [acro=Persoonlijk Bericht]PB[/acro] hebt ontvangen.
Deze komt door het filter van een browser heen (pop-up blocker), dus sta niet verbaasd te kijken; dat is bewust gedaan :')

Hiermee komt de persoonlijke voorkeur van jouw Persoonlijke Instellingen te vervallen.
Dus ondanks dat je daar bij 'Pop-upvenster bij een nieuw bericht' Nee hebt staan, komt ie toch tevoorschijn. Dit is 'hard coded' in het forum.

Mochten jullie dit nu écht, hélémaal níets vinden, dan lees ik dat graag in dit draadje. Dan haal ik het er weer uit.

Veel plezier met deze nieuwe functionaliteit :w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heel goed, vind ik een fijne functie. Zie op forum's waar dit niet zo is ingesteld weleens een PB'tje over het hoofd daardoor.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik vind het een beetje betuttelend om het mandatory te maken.
Moet een keuze zijn van de forum gebruiker.
Persoonlijk vind ik het erg irritant die PB popups.
Idee is goed maar dan niet mandatory.
 

yoyo

The UK brothers
Mandatory???????? :?

Ik ben dus duidelijk niet op de hoogte van dit soort taal (misschien moet je Ruud een PBtje sturen staat leuk bij hem.

Waar we wel voor moeten waken is dat men dan niet alles als en soort chatbox gaan zien en niets meer in het forum zetten.
Kan het verkeerd hebben hoor, maar zo zie ik het, overigens vind ik wel een handig idee want idd kijk je het misschien snel over het hoofd. :z

Gr,
Aart
 
Mandatory = verplicht :)

@ Peter: de meeste gebruikers weten niet eens dat dit een optie in het systeem is. Daarom zullen de meesten dit ook niet aanzetten.
Ontvang jij zo een lading PB's per dag, dat ze irritant worden ? :D :+

@ Aart: dit moet je zeker niet als chatbox gaan zien. Sterker nog: het is langzamer dan MSN, dus niet echt een bedreiging.
En zoals jij en Jacco al aangeven; je ziet een PB snel over het hoofd.
 
ik vind het geen verkeerd idee.een pb kun je wel eens over heen kijken, of gewoon beter kijken lol.
is het niet mogelijk om deze herinnering te krijgen in een hoek van je scherm als je al op het forum zit.
ruud wat er fout is gegaan weet ik niet. mischien dat die pb's ook zijn verdwenen met die update.
 
Ik werd door jullie conversatie op dit idee gebracht, Martijn. En jullie zijn niet de enige die met dit 'probleem' worstelen.
Zelf kijk ik er ook nog wel eens overheen, dus voor mijzelf is het ook een goede oplossing.

Die herinnering kan ik echter niet 'sturen' (zoals je voorstelt, naar een hoek van het scherm). Het is gebaseerd op [acro=programmeer taal]Java[/acro] en heeft verder geen opties.
De reden dat ik hiervoor gekozen heb, is omdat het ook 'door' de ad-blockers heen komt. Het is namelijk ook op een andere manier te interpreteren, maar dan springen de ad-blockers er tussen.

V.w.b. jullie PB's: die kan ik verder niet beïnvloeden. De code die ik heb aangepast, m.b.t. deze PB-pop-up, staat geschreven in een file die iedereen kan oproepen. Deze heeft verder absoluut géén invloed op wiens PB's dan ook (écht onmogelijk, ook i.v.m. database rechten).
Ik denk dat één van jullie daar zelf een foutje heeft gemaakt (Save of Voorbeeld aangeklikt, i.p.v. Bevestig - welke de PB daadwerkelijk verstuurd).
 
Bovenaan