Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
En die heeft natuurlijk elke hobbyist liggen.tonboy zei:Dat doe je immers ook met een daarvoor geschikte remslangklem.
En elke hobbyist kan inschatten hoe goed of hoe slecht een flexibele remleiding is die er minimaal 12 jaar onder zit, en dan uiteraard weet hoe hard hij moet knijpen.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de remslang fijnknijpt.
tonboy zei:Blijf erbij dat het onverantwoord is. Een beetje gecorrodeerde remleiding kan zo maar scheuren of afbreken. En waar vindt je dan zo gauw een nieuwe remleiding ? Zelfs volgens het werkplaatshandboek moet je de remleiding afkoppelen.
tonboy zei:Sorry Vega, maar juist in een forum moet naar mijn mening heel zorgvuldig en verantwoord worden omgegaan met advies geven, en zaken die tijdens werkzaamheden in een normale garage vermeden worden, zeker waar het de veiligheid betreft, ook niet aangeleerd worden.
tonboy zei:Ik stop met deze onzinnige discussie met opmerkingen van "ik doe het al jaren zo". Totdat het écht een keer fout gaat.....
tonboy zei:Wijs gesproken Henk.
tonboy zei:Afklemmen met griptang of iets dergelijks is heel normaal, mits de slang ingoede staat is natuurlijk. Maar hwt lijkt wel of je de demontage van de voorzijde beschrijft. Bij mijn 1998 b1 zit er toch echt eerst een stuk vaste remleiding vanaf de remklauw naar de remslang. En de remklauw is fabrikaat ate, met twee zuigers. Is dat bij een v6 dan anders?
remutr zei:Bij de Vectra zat er ook wat lichte putcorossie op de remleiding, die is door een niet nader te noemen garage met een dikke laag tectyl dicht gespoten.