Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

probleem omega x20xev

Test de sensoren eerst middels de info van Ralph.
Ik hoop dat je een multimeter hebt...

En ik denk dat 1 van de heren monteurs het best kan vertellen hoe je zelf kunt controleren of je distri-riem nog 'op tijd' staat of niet.
Hopelijk aangevuld met de info hoe je dat zelf kunt herstellen (indien ie verkeerd staat).
 
Sensoren zoouden goed moeten zijn en de distri riem is niet voorschoven (de nokkenassen en krukas staan perfect gelijnd met de timing merktekens)

Bougies vonken als de startmotor draait (alleen zijn ze iedere keer zwart als ik ze uitdraai, maarja er is dan ook geen verbranding van benzine of gas) maar motor slaat niet aan.....

Heeft iemand nog andere ideetjes aub ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik zou in jou geval dan toch eens de klantvriendelijkheid van je VOD uitproberen en gewoon vragen of ze er een Tech2 aan willen (komen) hangen. Even je situatie uitleggen...

Al is het maar om te voorkomen dat je nog een uitgave doet die niet oplost. Is het niet iets dat met de Tech2 op te sporen is dan zal het toch iets anders zijn waar je op dit moment even niets mee kunt vrees ik. Dan kan je dat maar beter nu weten dan na 3 vervolgpogingen pas achterkomen.
 
R

Ralph

Gast
als de vonken goed zijn is de krukassensor in orde.
bij geen brandstof is de nokkenassensor defect deze regelt de inspuiting.
 
Even een update , de wagen is juist 2x maal gestart , maar hij tikt , ratelt en davert als een leopard tank .

Toch lijkt de timing van de distri riem ok , ik begrijp er geen snars meer van....

Enige ideetjes verder ?
 
Zitten de tandwielkranzen wel goed vast ?

De Astra van Niels z'n moeder had ook een loszittende tandwielkrans... scheelde bijna niets, maar genoeg om de auto rottig te laten lopen.
Hun eigen garage heeft het niet kunnen vinden. De monteur, die nu ook aan mijn LPG-problematiek werkt, heeft het uiteindelijk vastgesteld en opgelost. De Astra loopt weer als een zonnetje d:)b

Ben er niet zeker van... maar dacht dat er ook foto's op het OOP rond zwerven van dit probleem.
*/me gaat zoeken*
 
Denk toch niet dat door een beetje losse tandwielkrans de kleppen gaan tikken , de wagen niet echt aan de gas hangt en dat de hele auto zou daveren .

Maar toch ik kijk het eens na....
 
ik zou toch eerst de distributie controleren.
als de onsteking te vroeg is slaat deze terug omdat de zuiger niet ver genoeg naar boven is.

De krukas sensor kan je controleren door te starten en naar de toeren teller te kijken of deze aangeeft,
die krijg het signaal van je krukas sensor.

succes gr patt
 
Gezien het geluid dat hij maakt heb ik de grote vrees dat er ernstigere stukken zijn.

Heb net een compressiemeter gekregen en morgen eens meten op de cilinders......

..... ik vermoed dat er een cilinder stuk is , dan kan hij de vuilbak op .

Heeft me pas begin van het jaar 1650 euro gekost voor een revisie van de kop wegens gebroken distririem , die overging doordat de waterpomp het begaf en niet omdat hij op was.

Daarna de kachelradiator en 3 wegklep stuk gehad , dan nog de thermostaat vervangen en regelmatig andere "prullen"

En dat allemaal op minder dan 25.000km ppfff ik lig straks meer onder de wagen als dat ik er in rijd , vraag me af waar het plezier dan is ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waar ik nu aan moet denken:

Wij hebben eens een gebroken zuigerveer gehad toen mijn B1 nog van m'n vader was. Toen klonk hij ook als een tractor en liep écht beroerd. Starten ging wel goed. De motor had daar geen interne schade aan overgehouden, die veer zorgde voor de herrie.

Het was iets dat ze nooit eerder bij onze VOD tegen waren gekomen, maar wellicht heb jij het nu ook.

Ik duim iig voor je dat het niet iets ernstigs is dat je veel €'s gaat kosten.
 
Ik weet nog dezelfde staan als mijn omega die niet start wegens probleem met de lpg instal .

De eigenaar verkoopt die voor een prijsje , anders ga ik daar eens kijken en mischien van 2 slechte 1 goede maken .

Is ook nog dezelfde kleur als mijne ...... afwachten tot morgen wat mijn beestje gaat zeggen of net niet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja, bij een andere weet je ook niet of je de rotzooi van een nalatige voorgaande eigenaar binnenhaalt.

Ik zou eerst eens rustig uit proberen te zoeken wat er met die van jou mis is. En een Tech2 sessie hoeft toch ook niet zo duur te zijn, mocht je er met je compressie test niet uit komen.

Even rustig nadenken, niet te snel beslissen. ;)
 
Net iets ontdekt wat me even niet goed deed ppffff

compressie in de cilinders

cilinder 1 = 11,8
cilinder 2 = 0
cilinder 3 = 0
cilinder 4 = 11

Blijkbaar komen dus de 2 pistons aan de binnenkant niet meer omhoog.

Zie het ff niet meer zitten pppppfff , ben niet in de mogelijkheid (financieel) om dit te maken of te laten maken .
Die omega die ik wist staan is vlak voor mijn neus verkocht voor een habbekrats anders had ik die onderdelen kunnen gebruiken maar pech.
 

Andrew

600.000
In elk geval weet je nu dus waar het probleem zit, hoe vervelend dit ook is. Een druk van 0 bar in 2 cilinders zal niet door de zuigerveren veroorzaakt worden, maar de kleppen zullen iets open blijven staan. Waarom sluiten kleppen niet, dat kan zijn doordat ze krom geslagen zijn, ergo je distributie is in de fout gegaan. Die is blijkbaar enkele tanden versprongen.

Andrew
 
Net allerlei testen uitgevoerd , distririem afgenomen en teruggeplaatst (mag niet maarja om te testen)
pistons komen toch (foutje in mijn vorige post) allemaal mooi omhoog , maar geen compressie in cilinder 2 en 3 .

De wagen start nu direkt en loopt zelfs stationair op 2 cilinders (straf he ;-)

De kleppen van cilinder 2 en 3 zullen dus blijven plakken of krom zijn ...... het laten draaien van de motor maakt een hels kabaal van getik en geratel maarja het is toch stuk.

Is net een jaar geleden gereviseerd en kop afgevlakt na de distri breuk , toch straf he.
 

Andrew

600.000
Een nog goede distributieriem kan best terug geplaatst worden, maar dan moet je hem anders spannen (merkteken "used" op de spanrol gebruiken, als ik me niet vergis). Je zegt dat alle kleppen wel mooi omhoog komen. Ze zullen best nog wel wat kunnen bewegen door de nokkenas, maar ze zullen niet helemaal omhoog komen. Ik zou de motor maar niet meer laten lopen op 2 cilinders, dat heeft toch geen nut en veroorzaakt alleen maar meer schade. De klepgeleiders zullen mogelijk ook wel beschadigd zijn. Ik denk dat je het beste een complete cilinderkop kunt zoeken, deze kop nog proberen te repareren lijkt me niks.

Andrew
 
Hoi andrew

was niet op ebay een complete kit tegengekomen met alle pakkingen en dichtingen , schroeven en 16 kleppen (8 in , 8 uit ) voor een goede 300 euro.

Als ik de klepgeleiders ook ineens vervang kan het dan nog kwaad ?

Peter
 
Bovenaan