Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

probleem omega x20xev

Andrew

600.000
Ik neem aan dat je bedoelt dat je die set wel op Ebay bent tegengekomen.

Ik zou zelf niet op voorhand die set kopen, maar eerst de kop eens lichten en de kleppen eruit halen om te kijken wat er nou precies aan de hand is en wat er allemaal vervangen moet worden, je weet maar nooit wat je nog tegenkomt wat reparatie van de kop onmogelijk of te kostbaar maakt.

Het beste is natuurlijk om alle kleppen te vervangen en voor de prijs van die set lijkt het nauwelijks interessant om alleen de kapotte kleppen te vervangen (zullen er tenminste wel 4 (2 + 2) zijn, mogelijk meer). Je zou eens naar de prijs van 1 klep kunnen zoeken en alleen de defecte exemplaren vervangen, maar dat is een (kosten)afweging die je verder zelf moet maken.

Wat betreft de klepgeleiders, die kunnen mogelijk nog wel goed zijn. Moeten ze toch vervangen worden, dan zul je toch naar een gespecialiseerd bedrijf toe moeten, want dat kun je niet even zelf fixen. En of het dan allemaal goed is? Het lijkt me wel, maar....

DISCLAIMER: Alle gegeven adviezen zijn op basis van de geschreven informatie, opvolgen ervan is op eigen risico.

Ik zou tenminste een expert de kale kop laten bekijken en diens advies serieus nemen.

Suc6 met deze reparatie,

Andrew
 
Hoi Andrew ,

Bedankt voor de info , het blok ligt nu half open ..... en mijn handen helemaal ppffff niet normaal ik lijk wel of ik een huidziekte heb !

Moet nog de in en uitlaatcollectoren lossen en dan kan de kop eraf . Mijn zin is nu ff over .

Eens geopend kan ik de schade beter inspecteren , als er bevoorbeeld pistons geraakt zijn dan word het al een hele dure affaire.

Nog ff sleutelen en afwachten dus.
 
Voor de freaks maar even een paar fotos gemaakt ! met eentje speciaal voor Sjors !! hij weet wel welke looool
t4v4lg.jpg

2gvuau9.jpg

14ka7at.jpg

volgens mij de boosdoener van alles.....

16a2q6g.jpg



Zo dat was het even , de omie en ik (mijn handen) hebben even rust nodig tijd voor een lekker bakkie Oude Egbert ;-)
 
Misschien dat ik je kan helpen. Ik heb hier een nette kop liggen van een xev uit een Astra F. Motor niet draaiend gehoord en gedemonteerd overgenomen. Ogenschijnlijk, mankeerd er niets aan de kop. Complete kop, mag je hebben voor 80 €uro.....
 
Hoi Andrew , ik had dit wknd de kids en het project omega open hart operatie ligt even stil , morgen terug beginnen.

De cilinderkop is er bijna af , alle randspullen liggen in dozen ik moet nog net de de kop afhalen. Zal voor morgen zijn ;-)

@ Richard ik heb je even een PM gestuurd ! ;-)
 
De kop is er af maar met een zeer nare verassing zie foto !
b9j79c.jpg


De 2 binnenste pistons zijn dus zwaar beschadigd , ppfffff

Ik heb de moed en de centen niet om dit allemaal te herstellen..... dus ik denk einde van mijn omega verhaal............
 
Natuurlijk zijn er ook hakken in de cilinderkop , deze is helemaal voor het schroot....

Vraag me toch af zoiets kan gebeuren..... pppffff
 
Zo dan Peter, dat ziet er niet goed uit :/
Ik zie, volgens mij, ook in de voorste zuiger een afdruk van een klep, of is dat gezichtsbedrog ?
Lijkt mij toch een versprongen distri.

Die 2 middelste zuigers hebben al langer te verduren gehad.
Ik vermoed dan ook dat er meer aan de hand is/was.
Ik denk aan: type bougies, lekkende/kapotte keerringen en/of lekke pakking(en).

Als ook de kop beschadigd is, vraag ik mij serieus af of het reviseren een optie is.
Wellicht handiger om dan naar een ruilblok te zoeken (martijn_maja wellicht even berichten ?)
 
Hoi Ruud ,

Dank je voor de info , zat dat straks zeker eens doen , wil mijn omie namelijk niet kwijt ....rijd er dolgraag mee
 

Andrew

600.000
Belgje zei:
...... het laten draaien van de motor maakt een hels kabaal van getik en geratel .......

Hmmm, niet zo raar dat je dat dus hoorde. Ik vreesde reeds dat je zoiets zou aantreffen, niet voor niets dat ik zei dat je de motor maar beter niet meer kon laten draaien, maar dat was dus al te laat. Die 2 middelste zuigers zijn inderdaad naar de gallemieze, mogelijk hebben ook de drijfstanglagers wel een opdonder gehad.

Ik zie de cilinderkop nog boven de motor 'zweven" op een ratel, ik neem aan dat de aanblik van de kleppen je ook niet vrolijker maakt.

Alles is te repareren, maar dit gaat wel erg ver. Om de zuigers te verwijderen moet de carterpan er onderuit, daarvoor moet je tenminste de motor optillen, beter in zijn geheel uitbouwen (de vooras zit in de weg). En als je dan een optelsommetje maakt van de hoeveelheid werk + alle onderdelen die je nodig hebt........

Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een andere motor, zoals Ruud ook al zegt.

Andrew
 
Hoi Jack

dat is zeer vriendelijk van je .... ik zal maar eens op zoek gaan naar een andere blok denk ik , wil mijn omie niet kwijt .

Ook al zijn er nog zaken die eraan komen zoals , ophangingsdriehoeken enz.... tis toch een fijne auto ondanks zijn kuren ;-)


groetjes peter
 

Andrew

600.000
Hoi Peter,

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het met de motor-transplantatie staat. Lukt het een beetje? En is het nou een handbak geworden?

Andrew
 
Hoi Andrew , en alle anderen natuurlijk ;-)

Neen de omie staat nog steeds aan de kant , zijn hart (motor) is eruit maar met de feestdagen enz... is er verder nog niets gebeurd.

Ik moet zelfs de andere omega nog gaan halen omdat deze mensen op wintersport waren .

Natuurlijk houd ik jullie verder nog op de hoogte


Groetjes Peter


Aan iedereen natuurliik nog een laat maar gelukkig nieuwjaar gewenst !!!
 
Hoi Aart

Ik heb een ongelooflijke Pm gehad van Jonathan hier op het forum .

Hij werkte jaren bij een opel dealer en heeft ervaring met motoren wisselen , het mooi is dat hij van niet zo erg ver van mij woont
en zelfs via zijn werk over een garage en alle materiaal kan beschikken.

Ineens kijk ik tegen 2011 heel anders aan .... nu proberen zo snel mogelijk die andere omie te halen .


Ik houd jullie op de hoogte en beloof zeker foto's te nemen
 
Bovenaan