Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

Na dat ik mijn blok gereviseerd had van de zomer is na ongeveer 300 km de bout van de bovenste looprol gebroken.

Na heel lang op uitslag te hebben moeten wachten kreeg ik te horen dat ik het zelf schuld ben.

Nu heb ik ondertussen na met enkele mensen gesproken te hebben toch nog maar eens proberen de rechtsbijstand in te schakelen.

Nu heb ik via via een paar andere koppen gevonden en vandaag maar eens eindelijk de moed gevonden om de koppen te lichten.

Dit kwam ik tegen.

ABCD0014.jpg


ABCD0015.jpg


ABCD0016.jpg


ABCD0017.jpg


ABCD0018.jpg


Gr Jack
 

Vega

Medewerker
Administrator
Jack,

Rechtsbijstand inschakelen kan zeker geen kwaad, wie weet wat zij nog voor je kunnen betekenen.

Ziet er goed uit :r 8)7

Waarom zet je er niet gewoon een ander blok erin, dat lijkt me toch goedkoper dan dit weer repareren.
En is er niet meer schade dan alleen de koppen?
 
Vega zei:
knip

Waarom zet je er niet gewoon een ander blok in, dat lijkt me toch goedkoper dan dit weer repareren.
En is er niet meer schade dan alleen de koppen?

Volgens mij wel. Die zuigers lijken mij nu ook niet meer al te fris. Ik sluit mij bij Vega aan. Volgens mij is het nu beter om een ander blok te kopen. Als dat blok uit een rijdende Omega komt dan weet je meteen redelijk goed wat je koopt.

Maar; wel een toestand. Zo vergaat je de lust aan welke auto dan ook. Sterkte ermee.

Groet,

Walter
 

Xedrah

Donateur 2024
De zuigers kunnen er wel tegen, dus onderblok zal nog wel goed zijn.

Jack, ik heb nog een kaal blok staan. Voordat ik em uit elkaar haal, doe maar een bod...
 
Hoeveel heeft het blok gelopen David??
Wat zit er nog wel bij.
Zoals je misschien al gehoord had zijn die gereviseerde koppen niks geworden.

Gr Jack
 

Xedrah

Donateur 2024
Ok, dat is jammer.

Blok heeft 190000 km gelopen. Hij is kaal, dus je kunt alles zo overzetten. Distributie is vrij recent vervangen, toen ik hem kreeg liep hij op vijf cilinders vanwege (veel) olie in de bougieschachten. Het is dus wel raadzaam om het blok even te controleren, compressie enzo.
 
Olie in de schachten is meestal klepdeksel pakkingen.
Olie koeler nog in orde??
Is dat dat blok waar je me de koppen van heb aangeboden.
Wat heeft er voor een versnellingsbak achter gehangen?
Moet even hier overleggen.

Nou ja, jammer is het niet. Ik laat me niet belazeren. Koppen waren helemaal niet goed gereviseerd.
 

Xedrah

Donateur 2024
Zat een automaat achter, is hetzelfde blok idd. Oliekoeling loopt via de (koelwater)radiateur of bedoel je dat niet?

De kleppendekselpakkingen waren meer dan gaar... B)
 
Vega zei:
Jack,

Rechtsbijstand inschakelen kan zeker geen kwaad, wie weet wat zij nog voor je kunnen betekenen.

Ziet er goed uit :r 8)7

Waarom zet je er niet gewoon een ander blok erin, dat lijkt me toch goedkoper dan dit weer repareren.
En is er niet meer schade dan alleen de koppen?

Ja Peter de rechtsbijstand wordt ingeschakeld.

Laat het hier niet bij zitten.

Gr Jack
 
12 kleppen zoiezo overleden, maar volgens mij je uitlaat kleppen ook wat krom aan de zuigers te zien.
de zuigers kunnen wel tegen een stootje, op de foto ziet het eruit als oppervlakkige schade, als ze normaal op en neer gaan dan kunnen ze hier oud mee worden.
zitten er gen scherpe randen aan? checj voor de zekerheidop kantellende zuigers en je drijfstangen ff, en eventueel verdrukking op je krukas waar de lagers op zitten. geen rare dingen te zien dan zal er weinig aan de hand zijn.
meestal is er met het onderblok niks aan de hand, anders had ik hier de oudijzerbak al erg snel vol liggen lol.
 
Gisteren de uitlaat er onderuit gehaald omdat er een lek in de midden dempers zat.
ff kijken of het te repareren is. Niet dus :X nog meer erbij.
Nou ja gisteren maar meteen nieuwe besteld. komt als het goed is morgen binnen. en kan deze ook nieuw eronder.

Gr Jack
 
hier in de buurt particulier.

Had geloof ik wel 15 v6 blokken in onderdelen liggen.

Net begonnen met het schoonmaken van de kleppen.

ABCD0019.jpg


ABCD0020.jpg


Gr Jack
 
was het maar zo. Maar die snelle nokenassen zijn bijna niet meer uit te halen en daarbij zit er ook een koste plaatje aan waar ik nu van schrik.
Ben trouwens blij als het zo al eens loopt.

Gr Jack
 
Bovenaan