Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

R&R Cartechnics, Omega dokter Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinh

Donateur 2023
Naar aanleiding van 2 keer plotselinge koelvloeistof verlies, heb ik Ralph een PB gestuurd.
Toen ben ik bij hem thuis geweest, heeft hij een blik geworpen, maar niks kunnen vinden. Op het forum staan veel koelvloeistofproblemen wat betreft de driewegklep, dus daar gingen we ook vanuit.
Gezien het nog maar twee keer voorkwam, namen we het nog niet al te serieus, maar toen ik vroeg of Ralph m'n koppeling wilde voelen (die was sinds een paar dagen heel lam), beloofde hij niet veel goed met de koppeling.
Waar hij zeker gelijk in had; de volgende ochtend was het zover :/ 't Vrouwtje wilde naar d'r werk, die had al problemen met wegkomen, maar overschakelen ging niet meer..
Later die ochtend Ralph gebeld en een afspraak gemaakt.

Gisterochtend de Omega in Amsterdam gebracht, waar R&R zit. Ik heb deze week nachtdienst en was al dik 25 uur wakker, ik wilde eigenlijk naar huis.
Maar ik vond het wel gezellig en interessant en zo heb ik Ralph een beetje in de weg gelopen ;) :P
Toen we de versnellingsbak eronder vandaan haalde zag Ralph de lekke drieweg, het was dus bevestigd.
Doordat die lekt op de versnellingsbak die warm is, verdampd het dus geen lekplek op de parkeerplaats..
Rond 10.00 gestart en rond 14.00 uur ging ik weg met een hele enge zachte koppeling.
Het probleem was het hydraulische lager, maar de koppelingplaat was ook niet zo fris, dus die is gelijk ook vervangen.

Mijn ervaring met R&R Cartechnics/Ralph is zeer goed, hij weet waar die het over heeft en kent de Omega.

Ralph nogmaals dank en ik kom zeker bij je terug *O* *O* d:)b d:)b


120720111703.jpg


Gr Colin
 
Via OOP ben ik in contact gekomen met Ralph van R&R Cartechnics in mijn zoektocht naar een monteur die mij kon helpen met wat reparaties aan mijn Omega 2.5 V6. Bij de dealer in Utrecht was naar voren gekomen dat mijn uitlaatspruitstuk gescheurd was en mijn klepdekselpakkingen waren aan vervanging toe. Omdat ik een vreemd gevoel kreeg bij die beste man heb ik besloten de boel niet te laten maken bij de dealer.

Door mijn eigen kennis was het plan eigenlijk om zelf aan de slag te gaan maar de complexheid van de V6 hield mij tegen.

Na telefonisch een afspraak gemaakt te hebben met Ralph hebben wij elkaar in Wilnis ontmoet om de boel te bekijken en te bespreken. De computer is uitgelezen en daar kwamen gelukkig geen schokkende dingen uit. Plan was al snel het op de kop tikken van een spruitstuk en de pakkingsetjes aanschaffen. Uiteindelijk heb ik met wat moeite een spruitstuk weten te scoren in het mooie Friese Tytsjerk en ben ik na een ritje van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in het bezit van een vervangend spruitstuk.

Vandaag was het dan zo ver de spullen waren in huis en de afspraak stond om de Omega onder handen te gaan nemen. Al snel bleek dat ik van geluk mag spreken dat ik de dealer niet op zijn woord gelooft heb want van een scheur in het spruittuk was geen sprake! Een stukje slang van zo`n 5cm was de booesdoener en de extra productie van herrie onder de motorkap behoort inmiddels tot het verleden. De klepdekselpakkingen zijn vervangen en ook de olielekkage is niet meer. Helemaal TOP!

Al met al ben ik voor niets naar het hoge noorden gereden, hebben we voor niets spruitstukpakking en uitlaatpakking gescoord en had ik dus best wat centjes kunnen besparen. Ik krijg de kriebels als ik bedenk hoevel biertjes ik daar van had kunnen bekostigen in de plaatselijke kroeg. Volgende keer is een bezoek aan de dealer voor mij geen optie en regel ik het meteen met Ralph.

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik een zeer prettige ervaring opgedaan heb met Ralph en dat wij elkaar zeker in de toekomst meer gaan zien. Tenminste als Ralph mij met mijn gevatte opmerkingen en vervelende Omega nog wenst te zien.
 
R

Ralph

Gast
voor u beiden geldt; een fijne vakantie en kilometers toegewenst.
 
Ralph heeft mij uitstekend geholpen. Eerste keer 'langzaam' lekkende olieleiding. Nou ja langzaam... het liep er niet meteen allemaal uit. Prima en goedkoop gerepareerd met een stuk slang. Week later... olie druk lampje aan... de andere olie leiding geknapt... alle olie er uit. Sta je in een parkeer garage in Almere. Ralph helemaar naar almere gekomen om te kijken of er een tijdelijke oplossing mogelijk was... maar helaas. Afsleep dienst en naar amsterdam met de Omega en weer prima gerepareerd nu met tweedehands olieleiding.

Ralph is echt een topper, die veel verder gaat dan je ook maar mag verwachten. Ik breng mijn Omega nergens anders meer naar toe.
 
Ralph zei:
voor uw beiden geld, een fijne vakantie en kilometers toegewenst.

Ralph, de Omega inclusief chip heeft me veilig heen en weer naar Parijs gebracht. Het was genieten daar in Disneyland maar zeker ook onderweg :P Hoe is het voor jou afgelopen met je dieselpomp?
[mod=MetalRush]Dit is een ervaringen topic. Gelieve andere onderwerpen in de daartoe geëigende categorie te plaatsen :>[/mod]
 
R

Ralph

Gast
1608 euro verder 8)7 met een nieuwe pomp en andere verstuivers. een beetje veeel maar weer meer pk erbij. :)
 

Colinh

Donateur 2023
Topic aangemaakt in juli zo te zien, maar het moest er nu toch maar eens van komen.
Het probleem was de driewegklep, die alleen nat werd als de ECC aan ging, waardoor we het eigenlijk vergeten waren.

Uiteraard sprak Ralph me op de meeting al aan of dat ding nog vervangen moest worden en zodoende afspraak gemaakt.
Jammer genoeg door m'n werk was ik veel te laat klaar, waardoor ik toen moest afbellen.


Maar na tijdnood, nu een rustig weekendje en Docter Ralph had ook tijd en energie voor het druipertje aan de V6.


Ook nog even uitgelezen er kwam 0,0 uit, helemaal clean. :*)

Het werkje duurde nog geen half uur, maar uiteindelijk reed ik toch dik 3 uur later weg. :k d:)b


Inlaat eraf,

291020112332.jpg



En de verse 3 weg ertussen,

291020112333.jpg



Ralph top man, bedankt voor alles !! d:)b d:)b



Gr Colin

-- 28 nov 2011 19:28 --

Het was weer een drukke boel in de praktijk van dokter Ralph.

281120112432.jpg


Twee 2.5 V6jes moesten voor de APK en beide carters moeten even ververst worden.

Om 10 uur was Patrick er al met zijn 'Tweëenhalf met de chip van Ralph', want daar moest natuurlijk vanalles aan gebeuren.
Met Ralph had ik na 1 uur afgesproken, maar nadat mijn dame lekker gewassen en uitgezogen had, was ik maar richting de praktijk gereden.

Rond 12 uur was ik er, Ralph was nog bezig met de distributie en olieverversing van Patricks V6.

Toen de APK keurmeester er was ging ik eerst bij hem de brug op,

281120112435.jpg


281120112438.jpg


281120112441.jpg



Later op de brug bij Ralph nog even mijn carter leeg en verse filters erop en het was een geslaagde dag d:)b


Op de een of andere manier had ik mijn koplamp er verkeerd ingedaan, terwijl ik daar best sekuur op ben, maar goed even omgedraaid en dat zat goed, een band kwam licht canvas door, dus verwisseld met mijn reserve en er zit weer een APK op.
Mijn doffe koplampen zullen volgend jaar ook aan de beurt zijn, dus goede reden om daar eens vaart achter te zetten, voor een setje projectors met xenon branders :*)
Dat wordt vervolgd in dit topic.


Om af te sluiten nog Patrick en een poetsende Ralph,
281120112442.jpg



Uiteraard zal patient Patrick ook nog een verslagje maken 8)7



Ralph weer bedankt ! En ik tuf van de week wel ff langs ;)


Gr Colin
 

Joep

Verbannen
Zoals ik kan lezen is Ralph echt een fijn adres om de Omega te laten onderhouden... Ik moet denk ik ook maar eens een afspraak maken, want bij mij lekt ie ook koelvloeistof. Enig idee wat de prijzen zijn Colin?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leuk verslag Colin. En kuddo's voor Ralph. d:)b

@ Joep: daar kan heer directeur Ralph je vast alles over vertellen als je hem voorziet van input danwel de gelegenheid e.e.a. te inspecteren. ;)
 
Vandaag was het zoals boven beschreven tijd om mijn Omega eens flink onder handen te nemen. Zo stonden naast de APK ook mijn draagarmen, distributie, katalysator, aircopomp & een olie + filter wissel op de agenda. Vanmorgen rom 9:40 uur arriveerde ik vol goede moed en klaar voor de strijd in Amsterdam. OM 10:00 uur gingen de deuren open en kon mijn auto de brug op.

Als eerste aan de slag met de draagarmen, de rubbers waren versleten en compleet nieuwe monteren blijkt tegenwoordig voordeliger te zijn dan revisie!? Hoe dan ook een uitdagend klusje waar een beetje kracht inspanning niet geheel onbelangrijk is. Ralph had al vroeg in de ochtend last van een lekke koppakking :P

Voor we het wisten waren we klaar met de draagarmen en konden we onder het genot van een bakkie koffie nog even bijkletsen, iets dat tijdens het sleutelen niet echt lukken wil omdat het gespreks niveau dan toch andere normen aanneemt. Tijd voor de distributie. Eigenlijk liep alles voorspoedig en was de klus ondanks het vele sleutelwerk vlot geklaard. FF snel wat foto`s gemaakt van mijn poelie die net als de poelie van Ralph een rubberen ring bevat. Net als ik er zeker van ben dat mijn vroegere MV6 deze ook had. Ondertussen was Colin ook aanwezig dus ff kennis gemaakt, leuk om de passie te delen en eens te praten over elkaars bolides!! Uiteraard ook nog even lekker gekletst over van alles en nog wat terwijl er tijd genoeg overbleef om Ralph af en toe op bedenkelijke wijze aan het lachen te maken. Hoe dan ook alles mag gezegd worden al heeft niet iedereen er op zo`n moment evenveel plezier van _O- Vervolgens nog even de olie verversen en het oliefilter + luchtfilter vervangen.

Na dit alles was het tijd om mijn aircosysteem te controleren dus aan de machine en geduld. Mooi moment om de Omega van Colin onder de loep te nemen en voor de keuring te zetten. Na wat kleine aanpassingen aan de Omega van Colin kon deze afgemeld worden en was mijn Omega in de tussentijd als het om de airco gaat klaar. Bijna het hele systeem inclusief slangen, condensor en pomp zijn als nieuw dus vervangen van de pomp was niet noodzakelijk. Simpel beurtje van leegpompen, afpersen en vullen heeft vooralsnog de oplossing geboden en de extra geluidsproductie van mijn pomp blijkt veroorzaakt te zijn door te weinig druk op het systeem. Mooie meevaller en ik hou de vingers gekruisd in de hoop dat hiermee de problemen met de airco verholpen zijn.

Tijd voor de APK, eigenlijk niets spannends te melden omdat we alles goed nagelopen hadden voor we `m in handen gegeven hebben aan de keurmeester. Zoals verwacht kwam ook mijn Omega met positief nieuws terug, een nieuw papiertje met geldigheid tot 16 januari 2013!!

Missend in dit geheel is dan nog de katalysator, deze was helaas niet aanwezig waardoor ik "helaas" nog een keer langs de dokter moet. Helemaal geen punt natuurlijk want het is naast een goede monteur ook een prima persoon om wat tijd mee door te brengen! Vandaar dat we gelijk maar even gesproken hebben over het aanpakken van de nog resterende kleine puntjes ( PDC / Rollo / CC hendel / console verlichting ). Uiteindelijk werd het buiten al weer donker en hebben we met z`n drietjes onder het genot van een drankje nog even nagekletst. Rond 17:00 uur zijn we dan ook allemaal richting huis vertrokken.

Mij is het in elk geval weer een genoegen geweest al denk ik dat Ralph het eind van de dag nog lang zal onthouden >:)

Klein voorbeeld van iets dat voor de een leuk kan zijn terwijl de ander er niets leuks aan vind:

Bij wegrijden ben ik zo`n 150m van de garage aan de kant gaan staan om mijn navigatie in te stellen om er zeker van te zijn dat ik de juiste route richting Utrecht zou kiezen en niet de eventuele files zou gaan opzoeken. Geen voorbedachte rade maar in mijn binnenspiegel zag ik de xenon branders van Ralph aankomen en toen had ik het opeens. Ralph stopte naast me om te checken of alles okay was en toen floepte het er zomaar uit "hij doet niets meer"

Wat heb ik bijna in mijn broek gezeken van het lachen door de reactie van Ralph, en helemaal toen ik hem duidelijk maakte dat het een grapje was!!!

Altijd fijn zo`n stille v6 naast de wat luidruchtigere diesel van Ralph, dan hoor je dat naaimachientje van mij niet lopen en kan je `m dus alles wijs maken _O- _O-

Ralph opnieuw een goede ervaring met een happy end. We spreken elkaar morgen nog even voor de laatste puntjes. Het zegt toch wel wat als iemand ( Colin ) voor een beurtje + APK van 12:00 uur tot 17:00 uur aanwezig is terwijl hij al veel eerder op de bank had kunnen zitten. Terwijl ik 7 uur lang aanwezig geweest ben zonder er eigenlijk erg in te hebben?! Hoe dan ook het was weer een gezellige samenkomst.
 
R

Ralph

Gast
Patrick, het laatste stukje wat je schrijft komt nog op de lijst van TO DO! en dat is mijn lijst wel te verstaan vriend. :Y) }) :Y

Collin, de volgende keer even foto shoppen, wist niet dat ik er zo zwart uit zag :?
 

Joep

Verbannen
Zo, nu kom ik met een klein verhaaltje.

Een week of 2 terug krijg ik last van een haperende motor, dus ik gelijk naar de Opel dealer... die lazen hem uit, en er kwamen 2 storingen naar boven. De nokkenassensor, en de krukassensor. Ik gelijk een offerte laten maken om te kijken wat dat geintje me weer gaat kosten. 465 euro was het antwoord, en daarna zouden ze hem nog eens uitlezen om te kijken of er niet nog meer defect is... Ik heb daarna gelijk contact gehad met Ralph, en die vertelde mij dat het een en ander niet kan. Die 2 sensoren tegelijk kapot dat kan haast niet, en dit had Ralph ook nog nooit gehoord...
Diezelfde avond een afspraak met Ralph gemaakt om komende zaterdag naar hem toe te komen. Zo gezegd zo gedaan, rond 10u smorgens stond ik bij Ralph voor de deur en na het uitlezen kwam alleen de nokkenassensor naar boven.

Helaas had Ralph die niet op voorraad, en dus moest ik een ander keertje terugkomen. Wel heeft Ralph naar mijn koelvloeistof probleem gekeken, en proberen op te lossen met een apart goedje. (was echt geniaal spul, iets van Eupoxie) Ralph had een gaatje ontdekt en die dus met dat spul goed dichtgesmeerd. Het duurde even voordat het uitgehard was, en dus hebben we in de tussentijd wat verhalen uitgewisseld en vooral geluisterd naar de vele tips van Ralph! Ongelooflijk hoeveel kennis hij heeft van motorische zaken. Zo iemand had ik jaren geleden al tegen moeten komen ;) Er kwam daarna nog iemand uit Hoorn die iets had met de rembanden van z'n automaatbak. Nadat we ook met hem nog even hebben ''ge-ouwehoert'' ben ik weer terug richting huis gegaan. Thuis aangekomen helaas toch weer wat koelvloeistof onder de auto, en dus was er nog ergens een lek.

Toen Ralph me liet weten wanneer hij de nokkenassensor binnen zou krijgen, heb ik hem gebeld voor een afspraak. Ditmaal werd er afgesproken in zijn werkplaats, en nadat ik vanmorgen klaar was met nachtdienst, ben ik daarna (rond 6:10u) gelijk richting Ralph gereden om voor de spits in Amsterdam te zijn. Dat was gelukt, en rond 8:00 stond ik bij Ralph z'n garage voor de deur en heb ik nog 2 uurtjes geslapen (want ik was natuurlijk moe na de nachtdienst) Vanaf het begin dat ik weg ben gereden bij m'n werk, hield de motor flink in vanwege die defecte nokkenassensor, en dus ben ik niet harder gaan rijden dan 80 km/h om de motor te ontzien... :P Of het nodig was weet ik niet, maar gewoon uit voorzorg dus.

Rond 10u werd ik wakker en stond Ralph ineens met een brede grijns te kijken hoe ik lag wakker te worden :P Rond 10:15 stond de Omega binnen met de poten van de brug eronder. Nadat Ralph de nokkenassensor had losgemaakt, ging de nieuwe er gelijk in. Nadat ik de Omega weer had gestart, had Ralph intussen zijn uitlees apparatuur er aan gehangen. De storing was weg, en ook heeft hij het allemaal nog een keer ge-reset. Probleem van de nokkenassensor opgelost, daarna het koelvloeistof lek nagekeken van de onderkant. Wat we beide al vermoedde was dat de radiateurpakking lek was. Dat was balen, want toen ik laatst bij de Opel een offerte heb laten maken voor het vervangen van de radiateur, kwam het bedrag uit op 512 euro... Ik zag de bui dus al hangen. Gelukkig wist Ralph op de sloop nog een 2.0 Omega te liggen, en dus zijn we te voet naar de betreffende sloperij gegaan. Daar een radiateur gevonden voor een 2.0, en die leek op het eerste gezicht zeer geschikt, want hij zag er nog erg goed uit! Helaas bleek die niet hetzelfde te zijn als de radiateur die in mijn Omega hing, en dus was dat een flinke domper voor zowel Ralph, als voor mij! We hadden 'm al bijna gedemonteerd, want de koelvloeistof had Ralph er immers al uit laten lopen... (Ralph heeft er nog een foto van, die hij ging posten, ik was mijn fototoestel helaas vergeten! :( )

Nadat Ralph de koelvloeistof weer terug had gegoten en de boel nog even had schoongemaakt, kon de Omega weer op eigen benen staan. Gelukkig starte de Omega zonder problemen en kon ik na samen de rekening opgemaakt te hebben terug richting huis. En dus ook naar mijn warme bed, want daar verlangde ik al lang naar haha! :P

Al met al was het een geslaagde missie, en binnenkort moet ik nog even terug voor het vervangen van de radiateur. Die ik 1 ga zoeken op de sloop. Ik heb nog meer dingetjes nodig van de sloop, dus dat pik ik dan gelijk maar even mee! :P

Ik wil Ralph persoonlijk heel erg bedanken voor de goede zorgen die hij levert dankzij zijn vele kennis en knowhow! Hij probeert je echt op een betaalbare manier te helpen, iets wat ik van de Opel dealer in Tilburg nou niet echt kan zeggen... ;)

Voortaan laat ik de Omega door Ralph onderhouden. Het is een eindje rijden, maar dan heb je wel de zekerheid dat je Omega nog vele jaren mee kan. En bovendien is Ralph een enorm aardige gozer, dus mij zul je vaker terugzien bij R&R Cartechnics! :D

Overigens is het een lang verhaaltje geworden.. :+
 

Vega

Medewerker
Administrator
Eigenlijk moet ik ook nog een verhaaltje maken, dus bij deze.

Op de laatste Koffie & Klets meeting in Delft, was Ralph zo aardig om mijn LMM aan een test te onderwerpen, na een bedenkelijk gezicht van de onderhand OOP huismonteur (ik heb in het begin veel moeite moeten doen om Ralph over te halen om zich aan te melden op het OOP, daar heeft hij misschien nu wel spijt van _O- ) werd mij verteld dat deze al redelijk op weg was naar de eeuwige jachtvelden. Dus Ralph de opdracht meegegeven van regel een nieuwe. d:)b

Een weekje of zo later een PM de LMM was binnen, afspraak gemaakt en op een zaterdag (same met de kinderen) naar Ralph, uiteraard eerst véél :k :k :k en praten over allerlei fijne bestaande mods en nog uit te brengen mods. Na een minuut of 10 was ik mijn dochtertje kwijt, die had een nieuwe vriendin gevonden de dochter van Ralph en zij waren lekker aan het spelen geslagen boven beneden binnen buiten het maakte niet uit alles was goed.

Uiteindelijk Ralph maar eens mee naar buiten gesleept (mijn zoon moest er met zijn neus boven op staan om te zien wat papa en Ralph gingen doen onder de motorkap) en binnen no time was de LMM vervangen, motor gestart en natuurlijk ook nog even de meter erop om te kijken naar de grafiek deze gaf zoals het moet een mooie strakke lijn aan en niet zoals op de meeting een soort van hartslag lijn.
Je kon het gelijk aan de motor horen, zo mooi en rustig ronddraaien en niet zoals met de oude LMM elke ronde een aanloopje nemen om de volgende ronde te halen ook reageerde de motor sneller op het pedaal met deze nieuwe LMM.

Weer naar binnen en weer aan de :k :k :k en uiteraard weer praten over ja je raad het al ....... :Y

Het was de bedoeling om even langs te gaan helaas het werd een hele middag, na een paar uur de kinderen ergens uit het huis geplukt en naar huis gezoefd.
En tot op heden loopt de motor nog steeds super rustig rond d:)b een aanrader voor iedereen die een onrustig draaiende motor heeft.

Ralph vertelde ook dat de LMM's aan slijtage onderhevig zijn en deze eigenlijk na z'n 80.000km vervangen zouden moeten worden alleen niemand doet dat.
Doe je voordeel ermee, vervang je LMM bij een onrustig stationair draaiende motor of als je meer op de teller hebt staan dan die 80.000km, wel even doorgeven samen met de autogegevens of je een 4 of een 5 draadsstekker aansluiting op de LMM hebt.
 
R

Ralph

Gast
het geeft een goed gevoel om te lezen dat er toch mensen zijn die blij zijn met hun reparatie en het eind resultaat.
ik hoop voor het jaar 2012 minder omi's te zien en dat betekend voor mij dat er kwalitatief werk is afgeleverd.
en wens een ieder voor 2012 heel veel fijne en vooral storingsvrij kilometers.

dit namens dick, remco (APK keurmeester) mariska (administratie) en mij.
 

Joep

Verbannen
Ik denk dat ik 1 van de eerste ga zijn in 2012 Ralph! (radiateurtje vervangen) :P

Ook wens ik jullie allen een goed uiteinde toe! :D
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De volgende in rij meldt zich!

Afgelopen vrijdag even bij Ralph in Amsterdam langs geweest voor een uitlees ronde. Ik had het vermoeden dat mijn LMM niet meer voor de baas wilde werken, en dat bleek het geval. Ralph is er nog stil van, zo slecht was hij. :w

Dokter Ralph heeft vervolgens een nieuwe geregeld tegen een erg vriendelijke prijs t.o.v. die uit de prijslijst van de VOD. Gisteren is deze er vakkundig ingezet door de meester en sindsdien loopt hij weer heerlijk rustig.

Ook van mijn kant dus dank richting Ralph voor zijn hulp. Een deel 2 volgt nog in de vorm van een iets lekkende keerring bij de bak en als we dan toch bezig zijn wat (preventief) onderhoud in de vorm van verse olie en filter.

Wordt dus vervolgd. :)
 
R

Ralph

Gast
zo en alle bovenstaande zijn ook met een goed resultaat afgehandeld nog voor het nieuwe jaar.
mannen vandaag lekker mijn eigen omi gedaan samen met die van joep en nu even klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan