Joep
Verbannen
Hier weer een verhaaltje van mijn kant.
Al enige tijd ligt er onder de Omega zoals jullie misschien al weten een plasje koelvloeistof, steeds maar kijken onder de motorkap naar het reservoir of er nog wel genoeg koelvloeistof in zat was dagelijkse kost. Zonodig bijvullen hoort er dan ook bij uiteraard.
Met Ralph heb ik er al een paar keer naar gekeken toen ik bij hem was (zie het vorige verhaaltje van mij hier in dit topic) maar vervangen van de radiateur was er nog niet van gekomen. Dit omdat we toen de verkeerde meegenomen hadden van de sloop bij Ralph's werkplaats in de buurt. Ik ben dus thuis in de buurt gaan rondzoeken naar een radiateur voor een Omega 2.0 uit 1998. Ik had er al snel 1 gevonden, nog even overlegt met Ralph en een week of 2 daarna Ralph gebeld voor een afspraak. Die werd gemaakt en op 1 van de laatste dagen van 2011 is mijn Omega geholpen aan zijn lekkende radiateur. De haast die ik erbij had was te wijten aan het steeds groter wordende plasje onder de Omega, en het continu checken of er nog genoeg vloeistof in zit begon me de keel uit te hangen!
Toen ik aankwam op de dag van de afspraak kon de Omega gelijk naar binnen, waarbij ik haar tussen de poten van de brug had neergezet. Ralph haalde de Omega omhoog, en liet de koelvloeistof er wederom weer uit lopen, om vervolgens de slangen en sensoren los te koppelen van de lekkende radiateur.
Ondertussen haalde ik de vervanger daarvan uit de klep, en Ralph was toen al bijna klaar met het demonteren van de radiateur. Ongelooflijk snel en kundig werd de lekkende radiateur eruitgehaald en het vervangend onderdeel plaats maken. Nog even de sensoren en stekkers van de oude radiateur eraf gehaald als reserve, en de vervangende radiateur zijn ventilator gegeven, welke ook weer snel en kundig teruggeplaatst werd in de Omega. Alle leidingen, stekkers en sensoren weer aangesloten, koelvloeistof terug erin, en starten maar!
Ralph complimenteerde de Omega dat ze zo mooi liep, en dat vond ik dus ook! Het was nog even spannend, want we waren benieuwd (of eigenlijk ik..) of de ventilator aan zo slaan. Het duurde en het duurde, en na een tijdje wachten begon het ding te draaien en kwam er een stofwolk voor de Omega vandaan Ralph liet de motor lopen en haalde de Omega met de brug weer omhoog om te kijken of ze nog ergens lekte. Dit was gelukkig niet het geval, en om het zeker te weten spoot Ralph met remreiniger heel de boel onder. Geen lek. Geweldig!!!
Daarna had ik nog een vraagje aan Ralph met betrekking tot de melding Dimlicht lichtstand die de Omega al maanden aangeeft. De hoogteregeling op de vooras was al lange tijd defect wegens het ontbreken van het armpje van de draagarm naar de sensor. Ralph keek of hij die (ik had 2 vervangende armpjes liggen) er weer terug in kon krijgen, maar helaas was de sensor zelf helemaal uitgeleuterd, en dus moet daar ook een vervangend exemplaar op. Meer konden we niet doen, en dus hebben we elkaar een fijne jaarwisseling gewenst, en ben ik weer richting huis gereden na wéér een geslaagde missie bij R&R Cartechnics! Wat een fijn adres!
Ik was de laatste van het forum die in 2011 z'n Omega liet herstellen, iets wat ik niet had verwacht, want Ralph had het best druk, maar toch wist hij een gaatje te vinden en kon ik zodoende nog vóór 2012 met een gemaakte Omega weer de weg op. Helemaal toppie Ralph! Ik ben nog steeds zeer en ZEER te spreken over jouw vakkundigheid en kennis die jij hebt omtrent de Omega, en bovendien probeer je ons altijd en zo snel mogelijk weer op weg te helpen! Hulde!!! Ik ben dus ook zeer blij dat ik R&R Cartechnics achter de hand heb mocht er wat met de Omega aan de hand zijn! Ze is in goede handen daar!
Een aanrader voor elke automobilist, en al zeker voor Omega-rijders!
Al enige tijd ligt er onder de Omega zoals jullie misschien al weten een plasje koelvloeistof, steeds maar kijken onder de motorkap naar het reservoir of er nog wel genoeg koelvloeistof in zat was dagelijkse kost. Zonodig bijvullen hoort er dan ook bij uiteraard.
Met Ralph heb ik er al een paar keer naar gekeken toen ik bij hem was (zie het vorige verhaaltje van mij hier in dit topic) maar vervangen van de radiateur was er nog niet van gekomen. Dit omdat we toen de verkeerde meegenomen hadden van de sloop bij Ralph's werkplaats in de buurt. Ik ben dus thuis in de buurt gaan rondzoeken naar een radiateur voor een Omega 2.0 uit 1998. Ik had er al snel 1 gevonden, nog even overlegt met Ralph en een week of 2 daarna Ralph gebeld voor een afspraak. Die werd gemaakt en op 1 van de laatste dagen van 2011 is mijn Omega geholpen aan zijn lekkende radiateur. De haast die ik erbij had was te wijten aan het steeds groter wordende plasje onder de Omega, en het continu checken of er nog genoeg vloeistof in zit begon me de keel uit te hangen!
Toen ik aankwam op de dag van de afspraak kon de Omega gelijk naar binnen, waarbij ik haar tussen de poten van de brug had neergezet. Ralph haalde de Omega omhoog, en liet de koelvloeistof er wederom weer uit lopen, om vervolgens de slangen en sensoren los te koppelen van de lekkende radiateur.
Ondertussen haalde ik de vervanger daarvan uit de klep, en Ralph was toen al bijna klaar met het demonteren van de radiateur. Ongelooflijk snel en kundig werd de lekkende radiateur eruitgehaald en het vervangend onderdeel plaats maken. Nog even de sensoren en stekkers van de oude radiateur eraf gehaald als reserve, en de vervangende radiateur zijn ventilator gegeven, welke ook weer snel en kundig teruggeplaatst werd in de Omega. Alle leidingen, stekkers en sensoren weer aangesloten, koelvloeistof terug erin, en starten maar!
Ralph complimenteerde de Omega dat ze zo mooi liep, en dat vond ik dus ook! Het was nog even spannend, want we waren benieuwd (of eigenlijk ik..) of de ventilator aan zo slaan. Het duurde en het duurde, en na een tijdje wachten begon het ding te draaien en kwam er een stofwolk voor de Omega vandaan Ralph liet de motor lopen en haalde de Omega met de brug weer omhoog om te kijken of ze nog ergens lekte. Dit was gelukkig niet het geval, en om het zeker te weten spoot Ralph met remreiniger heel de boel onder. Geen lek. Geweldig!!!
Daarna had ik nog een vraagje aan Ralph met betrekking tot de melding Dimlicht lichtstand die de Omega al maanden aangeeft. De hoogteregeling op de vooras was al lange tijd defect wegens het ontbreken van het armpje van de draagarm naar de sensor. Ralph keek of hij die (ik had 2 vervangende armpjes liggen) er weer terug in kon krijgen, maar helaas was de sensor zelf helemaal uitgeleuterd, en dus moet daar ook een vervangend exemplaar op. Meer konden we niet doen, en dus hebben we elkaar een fijne jaarwisseling gewenst, en ben ik weer richting huis gereden na wéér een geslaagde missie bij R&R Cartechnics! Wat een fijn adres!
Ik was de laatste van het forum die in 2011 z'n Omega liet herstellen, iets wat ik niet had verwacht, want Ralph had het best druk, maar toch wist hij een gaatje te vinden en kon ik zodoende nog vóór 2012 met een gemaakte Omega weer de weg op. Helemaal toppie Ralph! Ik ben nog steeds zeer en ZEER te spreken over jouw vakkundigheid en kennis die jij hebt omtrent de Omega, en bovendien probeer je ons altijd en zo snel mogelijk weer op weg te helpen! Hulde!!! Ik ben dus ook zeer blij dat ik R&R Cartechnics achter de hand heb mocht er wat met de Omega aan de hand zijn! Ze is in goede handen daar!
Een aanrader voor elke automobilist, en al zeker voor Omega-rijders!