Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

R&R Cartechnics, Omega dokter Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joep

Verbannen
Hier weer een verhaaltje van mijn kant.

Al enige tijd ligt er onder de Omega zoals jullie misschien al weten een plasje koelvloeistof, steeds maar kijken onder de motorkap naar het reservoir of er nog wel genoeg koelvloeistof in zat was dagelijkse kost. Zonodig bijvullen hoort er dan ook bij uiteraard.

Met Ralph heb ik er al een paar keer naar gekeken toen ik bij hem was (zie het vorige verhaaltje van mij hier in dit topic) maar vervangen van de radiateur was er nog niet van gekomen. Dit omdat we toen de verkeerde meegenomen hadden van de sloop bij Ralph's werkplaats in de buurt. Ik ben dus thuis in de buurt gaan rondzoeken naar een radiateur voor een Omega 2.0 uit 1998. Ik had er al snel 1 gevonden, nog even overlegt met Ralph en een week of 2 daarna Ralph gebeld voor een afspraak. Die werd gemaakt en op 1 van de laatste dagen van 2011 is mijn Omega geholpen aan zijn lekkende radiateur. De haast die ik erbij had was te wijten aan het steeds groter wordende plasje onder de Omega, en het continu checken of er nog genoeg vloeistof in zit begon me de keel uit te hangen! :P

Toen ik aankwam op de dag van de afspraak kon de Omega gelijk naar binnen, waarbij ik haar tussen de poten van de brug had neergezet. Ralph haalde de Omega omhoog, en liet de koelvloeistof er wederom weer uit lopen, om vervolgens de slangen en sensoren los te koppelen van de lekkende radiateur.
Ondertussen haalde ik de vervanger daarvan uit de klep, en Ralph was toen al bijna klaar met het demonteren van de radiateur. Ongelooflijk snel en kundig werd de lekkende radiateur eruitgehaald en het vervangend onderdeel plaats maken. Nog even de sensoren en stekkers van de oude radiateur eraf gehaald als reserve, en de vervangende radiateur zijn ventilator gegeven, welke ook weer snel en kundig teruggeplaatst werd in de Omega. Alle leidingen, stekkers en sensoren weer aangesloten, koelvloeistof terug erin, en starten maar! :D
Ralph complimenteerde de Omega dat ze zo mooi liep, en dat vond ik dus ook! :) Het was nog even spannend, want we waren benieuwd (of eigenlijk ik..;)) of de ventilator aan zo slaan. Het duurde en het duurde, en na een tijdje wachten begon het ding te draaien en kwam er een stofwolk voor de Omega vandaan :P Ralph liet de motor lopen en haalde de Omega met de brug weer omhoog om te kijken of ze nog ergens lekte. Dit was gelukkig niet het geval, en om het zeker te weten spoot Ralph met remreiniger heel de boel onder. Geen lek. Geweldig!!!:D

Daarna had ik nog een vraagje aan Ralph met betrekking tot de melding Dimlicht lichtstand die de Omega al maanden aangeeft. De hoogteregeling op de vooras was al lange tijd defect wegens het ontbreken van het armpje van de draagarm naar de sensor. Ralph keek of hij die (ik had 2 vervangende armpjes liggen) er weer terug in kon krijgen, maar helaas was de sensor zelf helemaal uitgeleuterd, en dus moet daar ook een vervangend exemplaar op. Meer konden we niet doen, en dus hebben we elkaar een fijne jaarwisseling gewenst, en ben ik weer richting huis gereden na wéér een geslaagde missie bij R&R Cartechnics!:D Wat een fijn adres! :)

Ik was de laatste van het forum die in 2011 z'n Omega liet herstellen, iets wat ik niet had verwacht, want Ralph had het best druk, maar toch wist hij een gaatje te vinden en kon ik zodoende nog vóór 2012 met een gemaakte Omega weer de weg op. Helemaal toppie Ralph! Ik ben nog steeds zeer en ZEER te spreken over jouw vakkundigheid en kennis die jij hebt omtrent de Omega, en bovendien probeer je ons altijd en zo snel mogelijk weer op weg te helpen! Hulde!!! :D Ik ben dus ook zeer blij dat ik R&R Cartechnics achter de hand heb mocht er wat met de Omega aan de hand zijn! Ze is in goede handen daar!

Een aanrader voor elke automobilist, en al zeker voor Omega-rijders! :)
 
patensas zei:
Via OOP ben ik in contact gekomen met Ralph van R&R Cartechnics in mijn zoektocht naar een monteur die mij kon helpen met wat reparaties aan mijn Omega 2.5 V6. Bij de dealer in Utrecht was naar voren gekomen dat mijn uitlaatspruitstuk gescheurd was en mijn klepdekselpakkingen waren aan vervanging toe. Omdat ik een vreemd gevoel kreeg bij die beste man heb ik besloten de boel niet te laten maken bij de dealer.

Door mijn eigen kennis was het plan eigenlijk om zelf aan de slag te gaan maar de complexheid van de V6 hield mij tegen.

Na telefonisch een afspraak gemaakt te hebben met Ralph hebben wij elkaar in Wilnis ontmoet om de boel te bekijken en te bespreken. De computer is uitgelezen en daar kwamen gelukkig geen schokkende dingen uit. Plan was al snel het op de kop tikken van een spruitstuk en de pakkingsetjes aanschaffen. Uiteindelijk heb ik met wat moeite een spruitstuk weten te scoren in het mooie Friese Tytsjerk en ben ik na een ritje van 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in het bezit van een vervangend spruitstuk.

Vandaag was het dan zo ver de spullen waren in huis en de afspraak stond om de Omega onder handen te gaan nemen. Al snel bleek dat ik van geluk mag spreken dat ik de dealer niet op zijn woord gelooft heb want van een scheur in het spruittuk was geen sprake! Een stukje slang van zo`n 5cm was de booesdoener en de extra productie van herrie onder de motorkap behoort inmiddels tot het verleden. De klepdekselpakkingen zijn vervangen en ook de olielekkage is niet meer. Helemaal TOP!

Al met al ben ik voor niets naar het hoge noorden gereden, hebben we voor niets spruitstukpakking en uitlaatpakking gescoord en had ik dus best wat centjes kunnen besparen. Ik krijg de kriebels als ik bedenk hoevel biertjes ik daar van had kunnen bekostigen in de plaatselijke kroeg. Volgende keer is een bezoek aan de dealer voor mij geen optie en regel ik het meteen met Ralph.

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik een zeer prettige ervaring opgedaan heb met Ralph en dat wij elkaar zeker in de toekomst meer gaan zien. Tenminste als Ralph mij met mijn gevatte opmerkingen en vervelende Omega nog wenst te zien

Oh ja voor de goede orde, deze thread mag dicht "Monteur gevonden"
patensas



Ik kan me aansluiten bij dit verhaal alleen had ik niet een spruitstuk geregeld
Ik was lekker aan het rijden kwam net bij Ralph vandaan die had het 1 en ander gereparepareed en reed op de snelweg tot ik de kick-down gaf.
Toen kwam er een vrij grof geluid onder de kap vandaan gewoon door naar huis gereden en dacht zelf de voorste uitlaat deel ofzo ??
Ik wou dit snel weten en wou niet terug naar Amsterdam rijden .
Bij de VOD hadden ze niet veel tijd dus denk rij even langs kwik-fit (Weet ik is niet goed :P)
En die konden mij binnen 3 min vertellen dat me spuitstuk gescheurd was .
Ik dacht heb ik dat :(
Maar weer naar huis gegaan en later contact met Ralph gehad en die vond t een vreemd verhaal.
EN GELUKKIG!!!! spruitstuk was heel en had t zelfde, een klein slangetje van 5cm die voor al dat kabaal zorgde.
Zo zie je maar dat t soms wel is mee kan vallen

GR
Richard
 

Joep

Verbannen
Zo, hier weer een verhaaltje van mijn kant. Eigenlijk worden het 2 verhaaltjes in 1, gezien ik met de ''nieuwe'' Omega 2x langs Ralph ben geweest in 2 weekjes tijd. :)

Zoals sommige van jullie misschien wel weten kreeg ik het auto'tje met steeksleutel als storing, geen idee wat het kon zijn, maar toen ik haar uiteindelijk heb laten uitlezen (Vooral Jacco en Peter drukten me meerdere malen op het hart om de Omega gewoon uit te laten lezen...:$), bleek het de EGR klep te zijn die af en toe bleef hangen. Hoe het tot stand is gekomen dat het nu is opgelost, kunnen jullie hieronder lezen.

Op donderdag 16 februari ben ik uit de nachtdienst richting Ralph gereden om de boel uit te laten lezen, want ik ben altijd veels te bezorgd dat ik het verder sloop of wat dan ook. Er kwam dus uit dat de EGR af en toe bleef hangen, een kwaal van de Omega schijnbaar. Ralph raadde me aan om bij Ruud een dichte EGR pakking te bestellen, om daarmee de klep af te kunnen sluiten. Dus toen ik thuiskwam heb ik dat gelijk maar gedaan.

Tevens heb ik een kale uitvoering van de Omega, en dus moeten sommige dingen die op de meeste Omega's al wel zitten, later toegevoegd worden. Zo ook de mistlampen, en dus heb ik op Ebay een setje mistlampen met kabelboom laten komen, die Ralph keurig gemonteerd en aangesloten heeft.
Ik ben er zo blij mee, dat ze eigenlijk continu aanstaan... :P Vind het gewoon een must voor elke Omega, want het maakt ze echt een stuk stoerder van voren... ;)

Nadat Ralph met mijn Omega klaar was, kwam Richard nog voor het vervangen van z'n katalysator. Dit was een klusje van niks voor Ralph, en dus was Richard binnen het uur weer weg. Een grappig detail is wel, ik en Richard zijn elkaar bij Ralph al zeker 4x tegengekomen, want altijd is Richard na mij aan de beurt. Gelukkig is zijn Omega ook weer gemaakt, en het verbaasde mij hoe stil zo'n MV6 is. :) Ik ben daarna nog wat langer bij Ralph gebleven omdat ik zijn werk interessant vinden ik toch tijd zat had. ;)

Overigens was ik nadat ik bij Ralph weg was, niet gelijk naar huis gereden, want ik ging in Spijkenisse 4 Omega Sportvelgen ophalen. Weer 100 km rijden, en weer kon ik nog niet naar bed, want ik was al dik 26 uur op toen ik bij Ralph weg ging haha! :)
Uiteindelijk sliep ik pas rond 21:00 uur... :P
Overigens liep de Omega heel goed, omdat Ralph de boel ge-reset had. 2 dagen later kwam de storing alsnog terug, en liep ze weer als vanouds onrustig vanwege die EGR dus...
______________________________________________________________________________________________________________________________

Na die 16e februari heb ik nog een paar keer contact gehad met Ralph over het hoe en wat over de EGR klep, want de Omega begon nu ook te stotteren en in te houden. Daarna weer gebeld voor een afspraak, en gisteren (donderdag 1 maart) ben ik richting Wilnis gereden. Ik had intussen de dichte EGR pakking binnengekregen van Ruud (nog bedankt! :)) dus die had ik meegenomen. Eerst las Ralph de boel weer eens uit, en heeft ie de boel ge-reset. Duidelijk kwam daar weer de EGR klep uit die gewoonweg niet meer functioneerde. Er stonden nog meer dingetjes tussen, maar die dingetjes waren allemaal niet aanwezig en dus hoefden we daar geen aandacht aan te besteden.

Daarna is Ralph begonnen met het demonteren van de EGR klep. Toen dat gebeurd was heeft Ralph de oude EGR pakking er tussenuit gehaald en vervangen voor de dichte EGR pakking. Toen weer gestart en wat met het gas gespeeld en tegelijk op Ralph's apparatuur gekeken of de storingen uitbleven. Tot onze verbazing begon de Omega onregelmatig te lopen, en Ralph ging gelijk onder de kap kijken naar de pijpen naar het luchtfilter, met daar tussenin de LLM. Ook ging Ralph kijken naar de gasklep, en wat bleek, deze was zeer vervuild en grondig aan een schoonmaaksessie toe. Dit heeft Ralph toen schoon gemaakt en toen liep de Omega al zichtbaar rustiger, maar nog steeds niet helemaal lekker. Toen heeft Ralph nog een paar keer met het gas gespeeld, en toen weer uitgelezen, en toen kwam ineens de LMM naar boven, alszijnde kapot! Dat was een tegenvaller, maar Ralph probeerde het helemaal vuil geworden ding nog schoon te maken, maar tevergeefs. De foutcode bleef staan, en dus moesten we een nieuwe hebben. Aangezien het 17:25 was geworden, en Ralph's huisleverancier om 17:30 zou sluiten, besloot Ralph toch te bellen om te vragen of hij nog een LMM voor mij had liggen. En jawel! Die had er nog 1 liggen en met een noodgang zijn we die gaan halen! Helemaal geweldig! :)

Toen heeft Ralph die nieuwe LMM snel ingebouwd, Omega weer gestart en opnieuw even uitgelezen. Foutcodes weg, en de Omega liep weer als een zonnetje! :) Wederom helemaal geweldig! :)

Toen zijn we nog een eindje gaan rijden, en al snel kwam Ralph erachter hoe die gasklep en LMM zo vervuild geraakt zijn. Ik rijd als een oud wijf was de conclusie, ik rijdt in een zo hoog mogelijke versnelling bij lage snelheden. 40 in z'n 3 bijvoorbeeld, of vlot optrekken en doortrekken is er bij mij ook niet bij. Te bang om iets te slopen, maar volgens Ralph sloop ik het júíst op de manier waarop ik rijdt. En dus moest ik gewoon plankgas geven, iets wat de nodige horten en stoten veroorzaakte, maar dat was volgens Ralph al het vuil wat er op dat moment uitgeblazen werd. Ralph dacht ook aan noodloop, maar nadat hij zelf het stuur had overgenomen, wist hij zeker dat het gewoon vuil was, want Ralph durft wél gewoon flink door te trekken.
Nadat we terug waren hebben we nog even nagepraat, en ben ik met een helemaal gefixte Omega terug naar huis gereden. Wat een verademing! Heerlijk gereden! :) Hij rijd nog steeds erg goed, zonder horten en stoten, en de storingen blijven nu achterwege! :)

Binnenkort nog eventjes de stabilisatorstangetjes vervangen, en koplampsproeiers laten monteren. Dan is de Omega aan de buitenkant zo goed als klaar :)

Ik ben deze 2 keer weer zeer tevreden over Ralph! Zulke goede monteurs met zo veel kennis en passie zie je bijna nergens meer! Ik kan hier ook alleen maar bewondering voor hebben. :)

Voor iedereen die een probleem heeft die het niet zelf kan oplossen, bel Ralph! Want hij wil je altijd verder helpen, denkt met je mee, denkt aan de kosten, en is zoals ik al eerder zei, een enorm kundig en aardig persoon! :)

Het verhaal is best lang geworden volgens mij, maar ach, zo hebben jullie weer wat te lezen! ;) :P

En Ralph heb ik weer een ervaring rijker gemaakt, want mijn Omega was de eerste 2.2 waar hij de EGR van heeft dichtgezet. ;)
 
Ik zal ook eens een duit in het zakje van deze ervaringen-draad doen :)

Ralph leerde ik (pas) kennen op de "Koffie & Klets" in Delft.
Het klikte eigenlijk direct goed (ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar ik heb inmiddels een behoorlijk goede mensenkennis). Ralph is gewoon een prima, hardwerkende vent.
Dat ie ook nog verstand van zaken heeft, is mooi meegenomen :P
Maar mijn respect gaat vooral uit naar de inzet die deze kerel, inmiddels meerdere keren, ten toon spreidt.
Hij kan werken als een paard en levert zeer goed werk af.
Dit is ook de reden waarom ik de volgende modificatie-klus niet door mijn vertrouwde VOD laat doen, maar door Ralph.
Afgelopen weekend hebben Ralph, Vega en ik geprobeerd mijn koelvloeistoflek op te sporen.
We waren in eerste instantie bang voor een lekkende kop... Ralph wilde het zeker weten en zette mijn koelsysteem nog eens onder druk.
2e inspectie deed de bekende (en o, zo beruchte) oliekoeler vermoeden.
Ralph was nog niet tevreden en trok mijn plenum eraf...
Nog te weinig te zien...
Inlaat eraf...
En ja hoor: schuldige gevonden en de eerste verdachte (lekkende kop) kon worden afgeschreven.
Bij mij gaat er nu een RVS-model in komen (zodra ik er één bemachtigd heb :P).

Ralph mag zich, met recht, dé Omega-dokter / OOP-dokter noemen... :Y d:)b
 

Colinh

Donateur 2023
Pffff ... wat kan ik nou nog zeggen..





















Ik ben absoluut geen ervaren automonteur, maar heb wel 4 jaar op de VMBO autotechniek gehad, hoop stage's gehad in werkplaatsen en logistieke afdelingen.
En op mijn huidige Omega na, heb ik bij al mijn auto's (2x Omega C20NE, 1 x Omega C26NE, 1x Corsa 1.0S, 1x Kadett 1.3NB) altijd gewoon lekker olie ververst en filters vervangen.
En wat is het nou voor werk.. Kan toch niks fout gaan zou je denken..
Mijn broer regelt het technische deel van mijn moeders Pandatja, ik was 'm zo nu en dan en smeer er wat was op een aantal keer per jaar.
Maar toen ik mijn moeder pas vroeg wanneer ze eigenlijk voro het laatste olie had vervangen, bleek dat 2 á 3 jaar geleden te zijn .. -O- :F

Dus ik heb een poos geleden al bij onze sponser een filtertje en 3liter 5W40 gekocht, maar het kwam er maar niet van.
Vandaag zat ik thuis, en het weer zat in Noord-Holland goed mee dus ik naar mijn moedertje.
Had een planning gemaakt dat ik even de olie zou vervangen en het filtertje en daarna even lekker wassen van binnen en buiten en misschien nog wat was aanbrengen.

Rond half 3 begonnen, carter leeg en toen proberen het filter los te maken. Met hand geen mogelijkheid en mijn filtertang (met ketting) pastte er niet omheen. Filter zat te dicht tegen het motorblok aan.
Proberen met platte schroevendraaier en hamer.. Liever niet, maar weinig keus eigenlijk. Daar schoot ik heel weinig mee op, ik ging gewoon door het ijzer heen.
Fijn filter naar de klote, en zo heb met een waterpomp tang het filter toch een halve slag kunnen draaien in 2,5 uur tijd |:(

Twee buurmannen liepen af en toe langs, maar hun tips maakte ook niet veel uit.

230420123955.jpg




Uiteindelijk toch maar goede vriend en natuurlijk dokter van mijn V6je, Ralph, gebeld of hij een idee had.
Hij zei al dat Panda filters niet vanzelf gaan, en wees me op wat tips.

Ik heb nog wat geprobeerd met waterpomptang en filtertang er wat half om te hangen, maar dat schoot enkele milimetertjes op.


230420123959.jpg



Nogmaals Ralph gebeld, of hij van de week misschien een gaatje had of anders het weekend. Maar letterlijk redder in nood trok zijn schoenen aan en slingerde de Diesel (wat niet vanzelf ging }) :X ) aan en kwam richting Nieuw-Vennep.

'Gelukkig' ging het Ralph ook niet vanzelf, maar het is hem hoe dan ook gelukt, goddank!


230420123960.jpg



230420123962.jpg




Maar wat bleek ! Ik ben en blijf een prutser, maar dit was absoluut mijn fout niet !!

Die 'maat' van mijn broer heeft er destijds een te groot filter op gezet, waardoor het rubber geen functie meer had en gewoon ijzer op ijzer zat. En dat 2 jaar lang.

Ik wilde de Panda al aan Ralph over laten voor onderhoud, maar dat gaat nu ook gebeuren door niemand anders.


Zeer grote dank dat redder in nood in zijn Omega is gestapt om mij uit de brand te helpen.


Je bent niet alleen een handige pik maar gewoon een toffe peer! d:)b d:)b d:)b d:)b




Wat heeft die Omega trouwens een stroer snoetje !

230420123964.jpg




Gr Colin
 

Joep

Verbannen
Leuk om te lezen Colin! :) Ik heb ook al meerdere malen met zijn behulpzaamheid kennis mogen maken. Echt een verademing om zo iemand als Ralph achter de hand te hebben. ;)

Top! d:)b
 
Nou dat lijkt me erg handig die Ralph,wat is het adres en tel van hem,zou graag een x afspraak willen maken om langs te komen met mijn lekkage probleem langs de middenconsole,het heeft nm niets opgeleverd om de boel door te blazen en mn koelvloeistog gebruik blijft komen na kleine ritjes en grote.

Zou iemand mij willen voorzien van Ralhp zn contact details?

Groeten Henk
 

Vega

Medewerker
Administrator
Henk.Harmsen zei:
Zou iemand mij willen voorzien van Ralhp zn contact details?

Groeten Henk

Stuur Ralph een pm met je gegevens en leg gelijk het probleem uit, dat is het makkelijkst.
 
R

Ralph

Gast
de laatste 2 dagen 4 distributieriemen vervangen voor de volgende leden,

John 2.0 4 cilinder 16v
Joep 2.2 4 cilinder 16v
Henk Harmsen 2.5 V6 24v
Tarzanen 2.6 V6 24v

Joep mocht als eerste, na een snelle wissel een ernstige tegen valler met het aansluiten van de koplampsproeiers.
stekker niet aanwezig, zelf even een oplossing moeten maken koplampen op hoogte zetten en de nodige GVD die in het rond vlogen 8)7 .
maar toch afgeleverd met de nieuwe dis en werkende koplampsproeiers. oh en joep no hard feelings zo ben ik. even afreageren en naar huis en lekker kunnen zeggen "het is gelukt".

IMG-20120620-00324.jpg


Henk z'n voertuig was een ander verhaal, nadat ik de driewegklep en distri vervangen had geconstateerd dat de linker cilinderrij naar alle waarschijnlijkheid een lekkage op de kop had, had het graag anders gezien maar helaas.

IMG-20120620-00325.jpg


in2d...... oftewel John,
een gloeiend hete motor maar naar de nodige erop en eraf halen van de distributie ook deze richting de uitgang kunnen sturen met een nieuwe distributieriem en waterpomp. en maar zweten, HENK Z'N AUTO HEEFT EEN LEKKE KOPPAKKING MAAR IK OOK!

IMG-20120621-00327.jpg


Last but not least, Tarzanen zijn voertuig, een klasse apparaat.
nieuwe waterpomp, distributieriem, koelvloeistof, automatenbak filter + olie en afstellen en eruit naar huis.

IMG-20120621-00328.jpg
 

Joep

Verbannen
Nogmaals harstikke bedankt Ralph! :) hulde voor je vindingrijkheid en geduld met m'n zwarte monster. ;)
Enne, geeft niks hoor, het is verder altijd vlot gegaan en nu een keer een tegenvaller na een zeer snel begin maakte zelfs mij chagrijnig. :P

Wat ook wel even vermeld mag worden: Ralph heeft mijn distributieriem in recordtijd vervangen. In 1 uur en een kwartier was het klusje geklaard! _/-\o_

Foto's volgen nog. ;)
 
A

Anonymous

Gast
En ook vanaf deze kant, de complimenten voor het werk wat Ralph levert geweldig man.

Vol bewondering heb ik dan ook toe staan kijken hoe er gewerkt wordt, het lijkt wel een diesel, hij gaat maar door. Zonder ook maar even een pauze te nemen en nog net tijd om tussendoor een sigaret te roken, wordt er vol passie in een rap tempo doorgewerkt. Een bedrijf waar je met een gerust hart je auto aan kan toe vertrouwen. (Want niet iedereen komt zomaar aan mijn Omega :X )

*O* _/-\o_ *O*

Thnx man.
 
R

Ralph

Gast
wat was het heet, maar wederom weer gelukt.
ik win :f veel plezier met het nieuwe. en nu kun je wel veilig remmen met XX mtr/per seconden, was wederom een van de betere omi's.
 

Joep

Verbannen
Ralph zei:
wat was het heet, maar wederom weer gelukt.
ik win :f veel plezier met het nieuwe. en nu kun je wel veilig remmen met XX mtr/per seconden, was wederom een van de betere omi's.
Wederom? Bedoel je dat na de mijne, die van Aart net zo goed is? :+ _O-
Binnenkort mag je het trucje herhalen bij die andere ''betere'' Omi. _O-

Zonder gekheid, respect dat je er met zulke temperaturen en deze benauwdheid nog aan begint om 2 draagarmen te vervangen! _/-\o_
 
R

Ralph

Gast
de laatste tijd zie ik gelukkig alleen maar beter ondehouden omi's.
2 tot 3 jaar geleden waren ze niet eens te vergelijken met mijn vuilnisbak, en die is van rvs.
 
Eventjes wat tijd gevonden in het regenachtige Belgie om me weer bij te lezen :)

Uiteraard mag mijn ervaring met Ralph ook niet ontbreken! Bovenstaand staat al vermeld dat de DIS vervangen moest worden, dat was geen overbodige luxe omdat die er al iets langer als kan op zat 7(8)7 mooi op tijd vervangen want hij had redelijk wat speling.

in de tijd dat Ralph met onze Lieve Heer in discussie ging, omdat het zo lekker warm was en de riem niet heel erg meewerkend was. _O- heb ik Tarzanen z'n Omi nog even mogen bewonderen, mooi ding!

uiteindelijk heb ik Ralph de hand mogen schudden voor een job well done! wel iets langer als die van Joep, maaaaar we hebben gelachen :Y hahaha!

Ralph wederom bedankt!
 
JA hoor het is weer tijd om mijn ervaring met Ralph te delen op het OOP.

Inmiddels lopen ik en mijn Omega ruim een jaar bij Ralph in het onderhoud en nog steeds naar volle tevredenheid. Afspraken zijn transparant en worden keurig nagekomen. De afgelopen periode zijn we druk geweest met o.a.

- Draagarmen
- Distributie
- Een beurt
- APK
- Katalysator
- Hulp pitman arm
- schokbrekers voor
- Spoorstang
- Remmen voor
- Airco
- PDC
- wat vage computer problemen
- het vervangen van de krukas sensor
- een massa probleem

Twee weken geleden ben ik richting Amsterdam gereden om mijn spoorstang te laten vervangen, zoals elke keer was ik daar rond 9:45 uur aanwezig en stond ik te wachten op Ralph. Toen hij arriveerde wenste mijn Omega tot mijn verbazing niet te starten. Naar binnen geduwd, aan de Diagun ( code 55 ) en het gezweet kon beginnen. Op zoek naar een vervangende motor management chip om de code 55 te verbannen en de spoorstang vervangen. Uiteindelijk starte de Omega wel weer toen deze afgekoeld was. Al met al een vaag probleem. In elk geval gelukkig rijdend naar huis maar het feest was snel voorbij. Bij thuis komst opnieuw getracht de auto te starten en zonder succes helaas. Gelijk `s middags naar Berry waar ik een andere chip opgehaald heb maar vervanging mocht helaas niet baten. Na telefonisch contact met Ralph besloten om naar Wilnis te rijden om e.e.a. tot een oplossing te krijgen. Na vervanging van mijn start relais, wat zekering werk en een heerlijk drankje leek mijn probleem voorbij. Tot vorige week donderdag toen mijn Omega me liet staan bij Airco Service Mijdrecht. Daar aan de Diagun gehad met als resultaat code 31 ( krukas sensor ).

Omdat Ralph telefonisch niet te bereiken was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben ik vanuit Mijdrecht richting Amsterdam gereden waar ik Ralph aan het eind van zijn kunnen aantrof op de stoeprand voor de garage. Ondanks het on aangekondigd bezoek pakte Ralph zichzelf weer bij elkaar en mijn Omega werd naar binnen gereden. In een verwoede poging om de sensor te bemachtigen kwamen we tot de conclusie dat nagenoeg elke leverancier de voor mijn auto verkeerde sensor op voorraad heeft. Laat mijn Omega net ff een andere stekker hebben dat de meeste andere. Hoe dan ook zonder succes te boeken werd de afspraak gemaakt dat Ralph vrijdag naar mij toe zou komen nadat hij de sensor opgehaald zou hebben bij de dealer in Mijdrecht.

Helaas bleek deze vrijdag ochtend ook de verkeerde in huis te hebben en was Ralph genoodzaakt om via Aalsmeer naar Utrecht te rijden.

Eenmaal aangekomen heeft hij snel de sensor vervangen en is verder gereden richting Tiel. Het is natuurlijk geweldig hoe hij tijd gemaakt heeft in zijn overvolle agenda en toch zijn weg naar mij heeft weten te vinden. Helaas bleek al snel dat mijn probleem niet opgelost was want de auto startte weer niet na een ritje van zo`n 40 minuten. Snel Ralph nog even telefonisch lastig gevallen om samen tot de conclusie te komen dat dit wel een gevolg moest zijn van een massa probleem. Ik ben dan ook snel op pad gegaan om 2 nieuwe massa stripjes te halen en heb deze gemonteerd. Ik kan tot op dit moment niet geloven dat hiermee alle problemen verdwenen zijn. Afgelopen vrijdag zijn wij met een goed gevoel richting Belgische grens gereden en de auto heeft mij op geen enkel moment in de steek gelaten sinds vrijdag.

Ralph mocht je dit nog lezen voor je vertrekt richting het zonnige zuiden DANK JE WEL!!! Ik kan niet beschrijven hoe dankbaar ik ben voor jouw inzet afgelopen donderdag en vrijdag. Wij zijn dankzij jouw inzet met een gerust hart op pad gegaan en onze Omega heeft elke keer netjes zijn werk gedaan.

Ik wens je dan ook een hele prettige vakantie toe en hoop dat jij dit jaar meer geluk mag hebben dan vorig jaar _/-\o_
Over een week of drie gaan we ff gezellig zitten en genieten van een beetje ander vocht dan zweet, olie of brandstof.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan