Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Raar rijgedrag.

Hallo mannen/vrouwen.
Allereerst de beste wensen allemaal.
Ik heb de laatste tijd (het gevoel) dat m`n omega een beetje dweil en zoekend rijgedrag heeft.
Heb hem al op de brug gehad en alles op speling gecheckt maar kan niks vinden, Heb al nieuwe achterbanden, en is pas nog uitgelijnd. Vorig jaar nieuwe achterveren en schokbrekers geplaatst. Misschien iemand hier een idee???
Groeten Henk.
 

Joep

Verbannen
Alles op speling gechecked? Draagarmen, fuseekogels, veerpootlagers, stuurkogels, achterasrubbers, stabilisatorstangetjes, pitmanarmen etc.

Uiteraard ook de beste wensen :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kun je voelen of het uit de voorkant of achterkant komt?

Doet hij het altijd of bij specifieke situaties.
 
Alles op speling gechecked? Draagarmen, fuseekogels, veerpootlagers, stuurkogels, achterasrubbers, stabilisatorstangetjes, pitmanarmen etc.

Uiteraard ook de beste wensen :)
Is allemaal gecheckt,niks geen noemenswaardige speling.
 
Kun je voelen of het uit de voorkant of achterkant komt?

Doet hij het altijd of bij specifieke situaties.
Zoals ik het voel denk ik achter. Ik had het eerst met de zomerwielen,mar met de winterset voel ik het ook. Voor heb ik nooit iets veranderd geen schokbreker of veren. Hij sta nu op 318000,en ik had hem gekocht 7,5 jaar geleden met 150000 op de teller.
 
Mooi km stand maar dan zal er toch enige slijtage zijn sommige dingen zie je gewoon niet goed... als je denkt achter moet je die grote rubbers van je subframe maar eens goed nakijken...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat en de hoefijzers waar de achterbrug bij je diff aan hangt. Zijn die slecht dan wordt de auto heel onrustig.
 
Als ik stevig de hoek omgaat, dan is het ook net of hij uitbreekt. Ik zal hem morgen nog eens op de brug zetten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan zit je subframe niet strak meer onder de auto. De grote ronde rubbers van de achterste draagarmen zijn daarop van grote invloed. Laatst was er een op het Engelse forum die het juiste merk had gemonteerd maar na 1,5jr alweer opnieuw kon gaan wisselen. Je kunt pech hebben..
De montagerichting is ook belangrijk, de binnenbus zit op 2 plaatsen gehecht aan de buitenbus, die posities moeten in de richting van de draagarm zitten. Je kunt ze op elke willekeurige manier monteren dus als daar niet op gelet wordt kun je erg raar gedrag krijgen en zijn ze snel stuk.

Optie 2 zijn de hoefijzers, als die nog origineel zijn hebben ze hun beste tijd zeker gehad en zijn waarschijnlijk toe aan vervanging. Zijn die stuk dan wordt de auto heel erg gevoelig voor spoorvorming. Helaas sinds enige tijd niet meer via Opel te krijgen. Er is Poolse namaak in PU maar dat schijnt volgens sommige gebruikers te hard te zijn, deze Duitser maakt een mooie reproductie. Ook van PU maar wel met behoudt van comfort: https://www.ebay.de/itm/90447197-GM-rear-subframe-mount-Cadillac-Catera-and-others/122138094547
 
Dan zit je subframe niet strak meer onder de auto. De grote ronde rubbers van de achterste draagarmen zijn daarop van grote invloed. Laatst was er een op het Engelse forum die het juiste merk had gemonteerd maar na 1,5jr alweer opnieuw kon gaan wisselen. Je kunt pech hebben..
De montagerichting is ook belangrijk, de binnenbus zit op 2 plaatsen gehecht aan de buitenbus, die posities moeten in de richting van de draagarm zitten. Je kunt ze op elke willekeurige manier monteren dus als daar niet op gelet wordt kun je erg raar gedrag krijgen en zijn ze snel stuk.

Optie 2 zijn de hoefijzers, als die nog origineel zijn hebben ze hun beste tijd zeker gehad en zijn waarschijnlijk toe aan vervanging. Zijn die stuk dan wordt de auto heel erg gevoelig voor spoorvorming. Helaas sinds enige tijd niet meer via Opel te krijgen. Er is Poolse namaak in PU maar dat schijnt volgens sommige gebruikers te hard te zijn, deze Duitser maakt een mooie reproductie. Ook van PU maar wel met behoudt van comfort: https://www.ebay.de/itm/90447197-GM-rear-subframe-mount-Cadillac-Catera-and-others/122138094547
Jacco jij heb het hier over dat het grote rubber in de richting van de draagarm moet zitten. Hoe moet ik dat voor me zien????????
Heb hoefijzers besteld bij Berry ,nu nog de grote rubbers (nog suggestie`s voor merk). En dan nog ff kijken wanneer ik op de brug kan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor je de oude eruit haalt even kijken welke richting ze in staan, dan begrijp je wat ik bedoel. ;-)

Lemförder bussen zijn onze favoriet, maar het lijkt erop dat die gestopt zijn met het leveren van delen voor onze auto's. Staat weinig tot niets meer van te koop. Andere merken niet gemonteerd, dus geen ervaring mee. Via Opel bestellen lukt ook nog echter betaal je daar voor 1 bus hetzelfde als waar je normaliter 2 stuks Lemförder's voor kon krijgen.
 
Voor je de oude eruit haalt even kijken welke richting ze in staan, dan begrijp je wat ik bedoel. ;-)

Lemförder bussen zijn onze favoriet, maar het lijkt erop dat die gestopt zijn met het leveren van delen voor onze auto's. Staat weinig tot niets meer van te koop. Andere merken niet gemonteerd, dus geen ervaring mee. Via Opel bestellen lukt ook nog echter betaal je daar voor 1 bus hetzelfde als waar je normaliter 2 stuks Lemförder's voor kon krijgen.
Ik zal er eens met m`n garage over hebben,welke er nu in moeten. Ik ga geen OEM erin zetten, hij heb nu bijna 320000 gereden.Denk niet dat ik hem nog 3 ton houd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Halverwege de 320.000 waren je huidige bussen ook al wel op hoor. ;)

Het probleem met goedkope imitatie is dat ze soms al na een jaar gaar zijn en dan is het ineens APK afkeur. Iets met goedkoop is duurkoop.
 
Nou alle rubbers vernieuwd. Hoefijzers van Berry eronder,dus achter is alles vervangen. Maar hij dweil nog steeds})}). Dus nu gaan wij aan de voorkant verder_O-_O-. Hou jullie op de hoogte.
 
Bovenaan