Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Radio/navigatie

yoyo

The UK brothers
Hallo,

Stel, ik koop een set uit Duitsland (radio+cid) dan neem ik aan dat het daar in de Duitse taal gefunctioneerd heeft.
Kan dat hier dan in het Nederlands geprogrammeerd worden?
Hoe gaat dat in zijn werk dan.

gr,
Aart
 

Vega

Medewerker
Administrator
In de CID kan je zelf de taal instellen onder het menu van de boardcomputer, dus dat hoeft niet extra geprogrammeerd worden.

Wat wel geprogrammeerd moet worden is de radio/cd aan de CID en de boarcomputer op je motortype.
Wel handig is als je je eigen auto securitycode van de auto weet en die erin laat programmeren.

Als de juiste kabels er liggen is het plug en play, kan zijn dat de kabel voor de kaartnavigatie er niet ligt is een 12 polige plug, deze is eenvoudig aan te brengen.
Misschien eerst een keer checken wat er allemaal ligt aan kabels?
 
De taal kan je zelf wijzigen,het aansluiten op de auto zal de VOD moeten doen.


Edit: Net te laat,Rotterdam zit net iets dichterbij Spijkenisse _O-

gr

Danny
 

yoyo

The UK brothers
Ja lijkt mij wel beter dat even kijken, en dan zit ik nog met een antenne probleem .

De antenne die ik nu heb zit in de achterruit verwerkt, ik neem aan dat er voor navigatie een gat in mijn dak moet? :r
En dan moet alles aangepast worden? (ander antenne kabel naar de versterker onder de hoedenplank enz.)
Of is er de mogelijkheid voor een gps apparaat op de dashboard?

(heet heeft nog geen haast maar wil wel alles graag weten)

gr
Aart
 
yoyo zei:
Ja lijkt mij wel beter dat even kijken, en dan zit ik nog met een antenne probleem .

De antenne die ik nu heb zit in de achterruit verwerkt, ik neem aan dat er voor navigatie een gat in mijn dak moet? :r

2 Gaten 8)7


yoyo zei:
En dan moet alles aangepast worden? (ander antenne kabel naar de versterker onder de hoedenplank enz.)

Nee hoeft niet zijn 2 verschillende kabelbomen.


yoyo zei:
Of is er de mogelijkheid voor een gps apparaat op de dashboard?

Als je een WW voorruit hebt wordt dat lastig,satelliet signalen komen daar moeilijk doorheen.

gr

Danny
 

yoyo

The UK brothers
Oke danny,

Die ontvangst achter de ruit zal wel meevallen want nu heb ik mijn tomtom gewoon op de middenconsole liggen achter de keuzehendel
en daar doet hij het prima.
Ik heb wel eens gps antennetjes gezien die plat en hee klein waren en die je zo (vrijwel onopvallend op je dashboard kon plakken.

Scheelt 2 gaten zelfs!

Ok weer wat wijzer.

thx
Aart
 
Je kunt eventueel nog de GPS-antenne pakken van een B1 (wellicht dat Sjors er nog één heeft liggen).
Deze zijn, volgens mij, gewoon 1-op-1 aan te sluiten en de module zelf verdwijnt ergens in het dashboard.
 
Ik heb nu ook een externe gps antenne op m'n 2015 zitten daar mijn eigen antenne kapot is,die had ik ook op het dashboard gelegd en bij mij deed 'ie het daar echt niet.
Had 'm eerst in de dash gelegd maar daar kreeg 'ie helemaal geen signaal.
Heb 'm nu onder de achterruit liggen en nu doet 'ie het perfect :Y
Ik denk zelf dat het door de WW voorruit komt.
Maar je kunt inderdaad een B1 antenne proberen,is denk ik de makkelijkste oplossing.
Hij is dan mooi weggewerkt en je hoeft geen extra kabelboom te leggen,alhoewel de telefoon daar ook op zit :?

gr

Danny
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Je kunt eventueel nog de GPS-antenne pakken van een B1 (wellicht dat Sjors er nog één heeft liggen).
Deze zijn, volgens mij, gewoon 1-op-1 aan te sluiten en de module zelf verdwijnt ergens in het dashboard.

Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar beter is om de gps antenne aan de buitenkant te monteren.
En het blijft origineel zo'n dak antenne.
 
Dat is het zeker, Peter.
Maar wat nu als Aart geen gaten in zijn dak wil boren?
Dan is dit, denk ik, het beste alternatief.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zeker een goed alternatief.
Ik zou hem dan wel net zoals Danny gedaan heeft op de hoedenplank leggen.
 
Vega zei:
Ik zou hem dan wel net zoals Danny gedaan heeft op de hoedenplank leggen.

Dat is maar tijdelijk,heb al een andere antenne maar nog niet de puf om heel de boel te demonteren.
Ik kan,als ik het paneel heb verwijderd niet bij de koppelingen om de antenne los te koppelen.
Er zit geen rek meer in om erbij te kunnen dus ik moet heel de zijkant los halen :|

Enne Aart,eerst maar een andere HU en een CID,de rest komt dan wel.
Zo'n externe gps antenne kost bijna niets,kun je altijd daarna nog bedenken of je een originele antenne monteerd :Y

gr

Danny
 

yoyo

The UK brothers
Het is niet dat ik geen gaten in mijn dak wil (wie wel?), maar ik woon in een buurt waar de jeugd nogal graag antenne's afbreken. :(
Ik had ooit een een telfoon antenne op m'n Record en die hebben ze ook afgebroken en dusdanig dat het uiteinde er nog in zat.
Deze kon ik dus kompleet vervangen, en toen had je nog geen e-bay oid dus gewoon de hoofdprijs.
(3x gehad dus ik hoef niet zo nodig een buiten antenne )
 

yoyo

The UK brothers
Zo één bedoelde jullie?

<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.de/Opel-OMEGA-B-Antenne_W0QQitemZ350255803102QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item518cdf6ade" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/Opel-OMEGA-B-Antenne ... 518cdf6ade</a>
 
Ik weet niet of daar een mcx aansluiting op die antenne zit?
Zoniet dan gaat 'ie niet passen op een 20XX.
Anders deze nemen : <a class="postlink" href="http://cgi.ebay.de/MCX-GPS-Antenne-aktiv-5m-oder-MMCX-BNC-SMA-SMB_W0QQitemZ310169431549QQcmdZViewItemQQptZDE_PDA_Zubeh%C3%B6r_KM?hash=item483789edfd" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/MCX-GPS-Antenne-akti ... 483789edfd</a>

gr

Danny
 
Je kunt de antenne ook in de motor ruimte verbergen even kabeltje door het brandschot en klaar is kees.

Dan hoef je niet te boren en heb je geen demontage werk in de auto.

Gr Jack
 
Dan moet je 'm wel in de parafaan bak doen want de stalen motorkap houdt ook een hoop signalen tegen.

gr

Danny
 
Bovenaan