Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

radio

Zaterdag haal ik mijn omega 2.5 op. In mijn huidige 2.0 heb ik een japans radio laten zetten. Mooi geluid.

In de omega die het gaat worden, zit de originele opelradio. Die heeft echter nog een casetterecorder i.p.v. van een cd-speler.
Praktisch gezien lijkt het me dat ik voor het goede geluid zou moeten gaan. Van de andere kant: Ik luister eigenlijk alleen maar radio in de auto en zet nooit een cd op. Misschien toch te overwegen of de oude radio niet beter kan blijven zitten. Alleen al, omdat deze origineel bij de auto hoort.

Zijn er ervaringen met deze autoradio. Zijn er problemen met de ontvangst te verwachten? Als dit gewoon in orde is, denk ik het gewoon te laten zitten.


Hans

[mod]Verplaatst naar het juiste topic. Peter @ 04-05 @ 00:10[/mod]
 
Hans, de standaard radio's zijn absoluut niet slecht.
Deze zijn er echter ook in verschillende uitvoeringen.
Zo zijn er bvb Bose-sets geweest, speciaal voor de Omega, die voor een zo optimaal mogelijk geluid moesten zorgen.
Nu komt dus de vraag naar boven: wat zit er in jouw nieuwe Omi ?
Er komen regelmatig nog sets voorbij (al dan niet via ons OOP :P) die je er zo in kan 'lepelen'.
Voordeel bij zo'n 'upgrade' is, dat je ook direct naar een geïntegreerde navigatie set zou kunnen kijken... bijvoorbeeld :P
En/of een cd-wisselaar
En/of telefoon
En/of ik hou gewoon mijn mond, voordat ik ruzie ga krijgen met jouw vrouw :P
 

renepaul

Donateur 2024
persoonlijk vind ik het prettig om de info op het scherm te krijgen. enigzins op ooghoogte,
met name de flitspaal info!! want je rijdt al gauw ietsje te hard
en ik ben zelf zéééér tevreden met het geluid van de radio.

gr rené
 
Ik was ook zeer tevreden over de originele radio Cdr500 Geloof ik.

Mooie was dat het geluid met de snelheid aangepast werd.
Tevens ben ik het met Rene eens dat het handig is om het display op ooghoogte te hebben.

Gr Jack
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Ik was ook zeer tevreden over de originele radio Cdr500 Geloof ik.
Gr Jack

Leuke radio maar niks bijzonders, matig geluid.
Beter zijn de NCDR en de NCDC series zeker omdat daar ook Bose achter kan
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De CDR500 had ik voor m'n Bose set erin kwam. Prima radio, tot je die Bose klanken langs hebt horen komen. Dan ben je zowiezo verpest. Is nu wel behelpen in de B2 met 2013 zonder Bose erachter haha. Terwijl die, voor een normale radio, gewoon prima klinkt.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Nou niet helemaal Peter, de CDR 500 is geleverd van Delco (4x12Watt) maar later van VDO (4x25Watt) die laatste is erg goed !

Ik heb hem er in gehad, persoonlijk vond ik het geluid niet goed.
Was blij toen de NCDR 1100 er in zat.
 
Vega zei:
Sjors-V6 zei:
Nou niet helemaal Peter, de CDR 500 is geleverd van Delco (4x12Watt) maar later van VDO (4x25Watt) die laatste is erg goed !

Ik heb hem er in gehad, persoonlijk vond ik het geluid niet goed.
Was blij toen de NCDR 1100 er in zat.



.... gekoppeld aan een 210 Watt digitaal Bose Soundsysteem ja :w
 
Bovenaan