Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rammelende katalisator B1 2.5V6 opgelost ....?

Hey Guys,

Weer wat nieuws. Ik heb een rammelende katalisator, alsof er een pijpsleutel in ligt. Ik denk dat het gekomen is door een zeer scherpe verkeersdrempel (nee, niet mijn eigen schuld door te hard rijden!) waar je beneden de 5km overheen moet anders is het raak. En het was een paar keer raak ondanks lage snelheid, maar iets beladen.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe dat ding er van binnen uitziet. Dan kan ik door druk erop te zetten op de juiste plaats de rammel misschien eruit krijgen.
Dit wil ik eerst proberen, omdat de auto 4 weken geleden nog goed door de keuring kwam. Een nieuwe aanschaffen kan altijd nog.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

Leeg meppen met een staaf of een paar goede bij mij kopen.
 
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

snap ik, maar 1 is nog goed. Net als bij banden? moeten 2 dezelfde aan 1 as.
 
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

bicalo zei:
Hey Guys,

Weer wat nieuws. Ik heb een rammelende katalisator, alsof er een pijpsleutel in ligt. Ik denk dat het gekomen is door een zeer scherpe verkeersdrempel (nee, niet mijn eigen schuld door te hard rijden!) waar je beneden de 5km overheen moet anders is het raak. En het was een paar keer raak ondanks lage snelheid, maar iets beladen.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe dat ding er van binnen uitziet. Dan kan ik door druk erop te zetten op de juiste plaats de rammel misschien eruit krijgen.
Dit wil ik eerst proberen, omdat de auto 4 weken geleden nog goed door de keuring kwam. Een nieuwe aanschaffen kan altijd nog.

Er zit Aluminium in dat ding, in vloeibare toestand heet die bende Aluprem (slurry). Genoeg van die zooi geladen in Hattem ;)
 
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

Ik snap het niet. Als ik met een krik tegen de ratelende katalisator aandruk, is de ratel over. Je voelt wel trilingen in de krik, maar het harde geluid is weg.
Omgekeerd werkte het ook door een klos hout tussen de katalisator en de bodem te duwen.
Toch zit er nergens een bout of een ophanging los.
 

Joep

Verbannen
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

Op de kat zelf zitten ook hitteschildjes op. Bij mij zat die ook een keer los. Check ze allemaal maar eens voor de zekerheid.
 
Re: Rammelende katalisator B1 2.5V6

Ik heb nu een tijdelijke oplossing gemaakt door een ovale beugel tussen de bodem en de katalisator klem te zetten en deze beugel vast te zetten met een slangenklem om de katalisator.
Niet elegant, werkt wel. Waar hij de fibratie maakt, kan ik niet vinden.(ik heb geen brug). Dus de oude amateuristische oplossing: een fout met een fout corrigeren.

update:

:( Dat was dus ook niet een oplossing. Rammelt hij eerst bij stationair, nu rammelt hij bij gasgeven op iedere snelheid. slechter af dus.
Verder zoeken.
 
Bovenaan